خط رند

آشنایی با انواع خط رند

خط رند

آشنایی با انواع خط رند

پوشش اخبار اپراتورهای سیم کارتی در کنار آموزش انواع خط رند به دارندگان سیمکارت های ایرانسل، همراه اول، رایتل

طبقه بندی موضوعی

۷ مطلب در مهر ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

بنابر خبرهای اعلام شده، کمپانی ام اس آی به تازگی یک لپ تاپ جدید برای بازار ژاپن معرفی کرد درواقع اولین لپ تاپ باریک و سبک با نمایشگر OLED 4K این کمپانی به شمار می رود. به نظر می رسد این محصول قیمت نسبتا بالایی هم دارد و علاقه مندان باید برای خرید آن هزینه ۳۰۷۱ دلار بپردازند.

ام‌اس‌آی از اولین لپ‌تاپ 4K OLED خود با نام Creator 15 A11 U رونمایی کرد
لپ تاپ ام اس آی
Creator 15 A11 U به یک نمایشگر ۱۵.۶ اینچی OLED با رزولوشن ۴K مجهز شده که از فناوری HDR پشتیبانی می‌کند و گاموت رنگی DCI-P3 را پوشش می‌دهد.

شرکت MSI این لپ تاپ را به پردازنده نسل یازدهم اینتل Core i7-11800H و کارت گرافیک انویدیا جی‌فورس GTX 3080 مجهز کرده. این پردازنده و کارت گرافیک توسط ۱ ترابایت حافظه SSD NVMe و ۱۶ گیگابایت رم DDR4 همراهی می‌شود.

ام اس آی در این محصول از فناوری +Cooler Boost Trinity استفاده کرده که توسط ۶ لوله حرارتی و ۳ فن خنک‌کننده کار می‌کند. این لپ‌تاپ همچنین از فناوری اسپیکر Duo Wave پشتیبانی می‌کند و در رنگ مشکی به فروش می‌رسد. ابعاد لپ‌تاپ ام‌اس‌آی Creator 15 A11 U برابر ۳۵۸.۳ در ۲۴۸ در ۱۹.۸ میلی‌متر است.

این لپ‌تاپ از سیستم عامل ویندوز ۱۰ پرو بهره می‌برد، اما کاربران می‌توانند سیستم عامل آن را به ویندوز ۱۱ هم ارتقا دهند. در این لپ‌تاپ کاربران به یک پورت تاندربولت ۴، یک پورت USB 3.2 Gen Type-C، سه پورت USB 3.2 Gen 2 Type-C، یک پورت HDMI و جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون دست پیدا می‌کنند.این کمپانی در کنار معرفی Creator 15 A11 U، از لپ‌تاپ دیگری به نام MSI Delta 15 هم برای بازار ژاپن رونمایی کرده که به پردازنده رایزن ۹ ۵۹۰۰HX‌ شرکت AMD و کارت گرافیک رادئون RX 6700M‌ مجهز شده. این لپ‌تاپ همچنین از یک نمایشگر ۱۵.۶ اینچی با رفرش ریت ۲۴۰ هرتز بهره می‌برد. قیمت این محصول در بازار ژاپن نزدیک به ۲۰۰۰ دلار است.

 

  • ۰
  • ۰

طبق اطلاعات منتشر شده، کمپانی اوپو در رویداد اخیر خود یک محصول جدید میان رده  با نام K9 Pro در تاریخ 28 مهرماه (20 اکتبر) معرفی می کند. درواقع این دستگاه در کنار محصولات دیگر این کمپانی در فستیوال خرید Double Eleven چین در تاریخ 11 نوامبر (20 آبان ماه) ارائه می شود. کمپانی هایی که در این فستیوال شرکت کرده اند محصولات خود را با تخفیف در اختیار کاربران قرار می دهند. گوشی اوپو K9sمجهز به نمایشگر 120هرتز،چیپست اسنپدراگون ۷۷۸G و باتری ۴۸۸۰ میلی آمپر ساعتی است که از شارژ سریع ۳۰ وات نیز پشتیبانی می کند.

اوپو K9s در تاریخ ۲۸ مهرماه رونمایی می شود
در بخش نرم‌افزار نیز به نظر می‌رسد گوشی جدید اوپو از سیستم عامل اندروید
۱۱ پشتیبانی خواهد کرد. اوپو K9s در ترکیب رنگ‌ بنفش، نقره‌ای و مشکی به بازار عرضه خواهد شد که در رندرهای منتشر شده رسمی نیز مشاهده می‌شود. از جمله ویژگی‌های این گوشی می‌توان به روزنه مخصوص دوربین سلفی در سمت چپ بالای نمایشگر، اسکنر اثر انگشت روی بدنه جانبی دستگاه و دوربین سه‌گانه شامل دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی اشاره کرد

 

اوپو K9s همچنین از نمایشگر ۶.۵۹ اینچی +LTPS FHD با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز بهره می‌برد. اوپو برای تصاویر سلفی و تماس‌های ویدیویی از یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی در بالای نمایشگر استفاده کرده و ماژول دوربین سه‌گانه آن شامل سه سنسور ۶۴، ۸ و ۲ مگاپیکسلی می‌شود. از نظر باتری نیز، توان این گوشی توسط یک واحد ۴۸۸۰ میلی آمپر ساعتی فراهم خواهد شد که احتمالا از شارژ سریع ۳۰ وات پشتیبانی می کند.  

اوپو K9s از ویژگی‌هایی مانند نمایشگر ۱۲۰ هرتز، چیپست اسنپدراگون ۷۷۸G و موتور خطی محور X برای بازی‌ها بهره می‌برد. همچنین این گوشی در دو پیکربندی متفاوت روانه بازار خواهد شد که شامل ۶ یا ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی می‌شود. در حال حاضر هیچ اطلاعاتی درباره قیمت گوشی اوپو K9s منتشر نشده است. ابعاد گوشی جدید اوپو ۱۶۴.۴۳ در ۷۵.۸۸ در ۸.۵۲ میلی‌متر است و وزنی حدود ۱۹۹ گرم دارد. چندی پیش هم رندرهای این محصول منتشر شده بود که رنگ بندی‌های مختلف را برای آن نشان می‌داد.

  • ۰
  • ۰

کمپانی شیائومی بعد از چندین سال جایگزین می میکس 3 را معرفی کرد. درواقع میشه گفت شیائومی میکس 4 (Xiaomi Mix 4) نخستین گوشی چینی است که از دوربین زیر نمایشگر استفاده می کند که یکی از ویژگی های بارز این دستگاه است و از زمان عرضه اولین نسخه می میکس در سال 2016، به این سری اضافه شده است. این گوشی مجهز به باتری بزرگ 4500 میلی آمپر ساعتی است که از شارژ سریع سیمی 120 وات پشتیبانی می کند. احتمالا در 25 مرداد ماه سال جاری در بازار عرضه می شود.

شیائومی میکس 4 با دوربین زیر نمایشگر معرفی شد
دوربین پشتی گوشی یک ماژول سه‌گانه با سنسور اصلی 108 مگاپیکسلی است که از قابلیت تثبیت نوری تصویر یا همان
OIS نیز پشتیبانی کرده و می‌تواند نویدبخش کیفیتی فوق العاده باشد. سنسور پریسکوپ 8 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 5 برابر و سنسور اولتراواید 13 مگاپیکسلی با لنز فرم آزاد و اعوجاج لبه 1 درصد، تکمیل کننده این ماژول سه‌گانه هستند.

شیائومی در میکس 4 از الگوی پیکسلی میکروالماس جدید به همراه الگوریتم‌های بازنگری شده، استفاده کرده تا میزان شکست نور را به حداقل رسانده و کیفیت قابل قبولی را برای عکس‌های سلفی رقم بزند. تراکم پیکسلی ناحیه بالای دوربین 400 پیکسل در اینچ و بنابراین حتی متن‌های ریز هم در این بخش از نمایشگر کاملاً قابل خواندن هستند و کاربر هیچ تفاوتی در آن احساس نمی‌کند. کل پنل نمایشگر توسط شیشه گوریلا گلس ویکتوس پوشانده شده تا در برابر خط و خش مقاوم باشد. همچنین، گفتنی است که صفحه نمایش میکس 4 دارای نرخ تازه سازی 120 هرتز و رزولوشن فول اچ دی پلاس می‌باشد.

پنل پشتی شیائومی میکس 4 نیز از جنس سرامیک بوده و در رنگ‌های سفید، مشکی و خاکستری تولید شده است. کار تنظیم بلندگوهای استریوی این گوشی نیز توسط شرکت نام آشنای هارمن کاردن انجام شده است.

دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی میکس 4 در زیر صفحه نمایش خمیده 6.67 اینچی با پنل امولد پنهان شده و باعث شده تا هیچ بریدگی یا حفره‌ای یکپارچگی نمایشگر را به هم نزند. شیائومی برای دستیابی به چنین تکنولوژی مدرنی، نیاز به یک نوع کاملاً جدید از نمایشگرهای انعطاف‌پذیر و طراحی مجدد آرایه مدار برای به حداکثر رساندن شفافیت و انتقال نور به سنسور دوربین سلفی، داشته است.

قیمت گوشی شیائومی میکس 4 از 4999 یوان (770 دلار) در مدل پایه شروع می‌شود و به 6299 یوان (970 دلار) برای مدل 12/512 گیگابایتی می‌رسد. اولین دور فروش این گوشی در چین از 16 اوت (25 مرداد) آغاز خواهد شد، در حالی که زمان عرضه بین المللی هنوز مشخص نیست و متعاقباً‌ اعلام خواهد شد.

شیائومی در این گوشی پرچمدار از قدرتمندترین تراشه حال حاضر کوالکام یعنی اسنپدراگون 888 پلاس استفاده کرده و همراه با آن 8 تا 12 گیگابایت رم و 128 تا 512 گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی نیز در نظر گرفته است.

میکس 4 برای تأمین انرژی به یک باتری بزرگ 4500 میلی آمپر ساعتی مجهز شده که از شارژ سریع سیمی 120 وات پشتیبانی می‌کند. با این سرعت شارژ و در حالت تقویتی یا Boost Mode تنها به 15 دقیقه زمان نیاز خواهد بود تا باتری به از صفر تا 100 درصد شارژ شود (در حالت عادی این زمان 21 دقیقه است). همچنین، شارژ بی‌سیم 50 وات هم در این گوشی قابل استفاده است که در عرض 28 دقیقه (در حالت تقویتی) می‌تواند باتری را به طور کامل شارژ کند.

یکی دیگر از ویژگی‌های کلیدی اضافه شده به شیائومی میکس 4، پشتیبانی از باند فوق عریض (UWB) است که باعث افزایش دقت در انتقال اطلاعات و موقعیت‌یابی دستگاه‌های هوشمند می‌شود.

  • ۰
  • ۰

بنابر خبرهای اعلام شده، کمپانی وان پلاس قصد دارد جدیدترین گوشی هوشمند خود از سری T با نام OnePlus 9RT را در تاریخ 21 مهر ماه در چین رونمایی کند. درواقع قبل از معرفی آن رندرهایی از این دستگاه منتشر شد که تلفیق طراحی گوشی‌های 9R و 9 را نشان می‌داد تصاویر این گوشی هم اکنون در سایت وان پلاس قابل مشاهده است. نمایشگر آن به نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی و باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی به همراه شارژر ۶۵ واتی خواهد بود. ویژگی های این گوشی وان پلاس مشابه به نسخه اصلی 9R  است.

وان پلاس اعلام کرد به زودی گوشی جدیدخود را در تاریخ ۱۳ اکتبر معرفی خواهد کرد
همچنین نسخه اندروید
۱۱ و دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی برای آن در نظر گرفته شده است. دیگر دوربین ها شامل یک دوربین 16 مگاپیکسلی اولترا واید و یک دوربین 5 مگاپیکسلی ماکرو و یم دوربین 2 مگاپیکسلی از نوع ماکرو خواهد بود. نمایشگر آن ۶.۵۵ اینچ از نوع امولد است. پردازنده آن نیز اسنپدراگون ۸۸۸ و با ۱۲ گیگابایت رم و حداکثر ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی وارد بازار خواهد شد. وان پلاس برای این گوشی قیمت 310 دلار در نظر گرفته است.

در این تصاویر گوشی وان پلاس 9RT شبیه به مدل قبلی خود و با بریدگی بالای نمایشگر برای قرارگیری دوربین سلفی مشاهده میشود. همچنین نمایشگر آن به نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی و باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی بهمراه شارژر ۶۵ واتی خواهد بود. این ویژگی ها تماما شبیه به نسخه اصلی 9R است. اما در قاب پشتی و محل قرارگیری دوربین ها با طراحی متفاوتی روبرو خواهیم بود.

  • ۰
  • ۰

بنابر خبرهای منتشر شده، کمپانی سونی در حال آماده سازی یک گوشی هوشمند جدید به نام سونی اکسپریا ایس 2 (Sony Xperia Ace 2) است و به زودی آن را معرفی می کند. درواقع این محصول جانشین Xperia Ace  خواهد شد که در سال ۲۰۱۹ به بازار عرضه شد. این گوشی هوشمند به تازگی در کنسول گوگل پلی دیده شده است و اکثرا انتظار دارند به زودی روانه ی بازار شود. اطلاعات و مشخصاتی که گوگل پلی از این دستگاه منتشر کرده اطلاعات کاملی نیست، تنها برخی مشخصه از جمله تراشه میان رده مدیاتک و البته یک نمایشگر معمولی از مشخصات اصلی آن به شمار می رود.

اکسپریا ایس 2 در کنسول گوگل پلی دیده شد
همان طور که گفته شد صفحه نمایش اکسپریا ایس 2 کاملاً معمولی است و نکته خاصی ندارد. وضوح این نمایشگر برابر 1496 در 720 پیکسل و نسبت ابعاد آن 19 به 9 است. در قسمت فوقانی این صفحه نمایش یک بریدگی قطره‌ای شکل وجود خواهد داشت که محلی برای تعبیه دوربین سلفی است. این مشخصات برای نمایشگر اکسپریا ایس 2 کمی عجیب به نظر می‌رسد، چرا که نسل اول این گوشی سونی دارای صفحه نمایشی 5 اینچی با وضوح فول اچ دی پلاس بود و مشخص نیست که چرا سونی تصمیم به کاهش رزولوشن گرفته است
.

به هر حال، عرضه اکسپریا ایس 2 قطعی است و بر اساس ظاهر شدن آن در کنسول گوگل پلی می‌توان گفت زمان زیادی تا رونمایی رسمی باقی نمانده است. گوشی هوشمند SO-41B که تأیید شده با نام اکسپریا ایس 2 به فروش خواهد رسید، مجهز به تراشه پردازشی مدیاتک MT6765 که در واقع همان هلیو پی 35 است پس خبری از اتصال 5G نخواهد بود. حافظه رم این گوشی هم 4 گیگابایت درج شده که البته امکان عرضه نسخه‌هایی با رم بیشتر هم وجود دارد

  • ۰
  • ۰

طبق گزارشات اعلام شده کمپانی سامسونگ چند ماه گذشته گوشی گلکسی A22 5G  را معرفی کرد حال همان طور که از قبل گفته بود امروز از جدیدترین گوشی سری گلکسی F  رونمایی کرد و به زودی راهی بازار هند می شود درواقع این گوشی به غیر از رنگ و طراحی ماژول دوربین تفاوت چندانی با گلکسی A22 5G ندارد. این دستگاه با نام گلکسی F42 5G به نمایشگر ۶.۶ اینچی با رزولوشن فول اچ دی پلاس و رفرش ریت ۹۰ هرتز مجهز شده است. همچنین از چیپست Dimensity 700  مدیاتک است که از ۸ هسته ی پردازشی با حداکثر سرعت ۲.۲ گیگاهرتز بهره می برد.

گلکسی F42 5G با تراشه دیمنسیتی ۷۰۰ و نمایشگر ۹۰ هرتزی معرفی شد
گلکسی F42 5G در رنگ‌های آبی و مشکی از چند روز دیگر روانه بازار می‌شود و قیمت گوشی ها در نسخه‌های مختلف آن در بازار هند با ۶ گیگابایت رم + ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی: ۲۸۲ دلار می باشد و۸ گیگابایت رم + ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی۳۱۰ دلار است. سامسونگ برای مدت کوتاهی این دستگاه‌ها را با قیمت ۲۴۲ و ۲۷۰ دلار در هند عرضه می کند.

این دستگاه که از سیستم عامل پیش فرض اندروید ۱۱ با رابط کاربری One UI Core 3.1 بهره می‌برد، روی فریم خود دارای سنسور اثر انگشت است. ابعاد این گوشی کره‌ای‌ها برابر ۱۶۷.۲ در ۷۶.۴ در ۹.۰ میلی‌متر است و به یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع ۱۵ واتی مجهز شده است.

روی پنل پشتی گلکسی F42 5G دوربین اصلی سه‌گانه به چشم می‌خورد که شامل سنسور اصلی ۶۴ مگاپیکسلی می‌شود. این سنسور را یک دوربین اولترا واید ۵ مگاپیکسلی و یک دوربین ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق همراهی می‌کند. در برش بالای نمایشگر هم یک دوربین ۸ مگاپیکسلی برای ثبت تصاویر سلفی قرار دارد.

این نمایشگر از نوع Infinity-V است و در بالای آن یک برش کوچک برای میزبانی دوربین سلفی قرار گرفته. این دستگاه از تراشه مدیاتک دیمنسیتی ۷۰۰ بهره می‌برد و در نسخه‌های مختلف مجهز به ۶/۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی به فروش می‌رسد. در بخش ارتباطات با پشتیبانی از دو سیمکارت، شبکه ۵G، بلوتوث ۵.۰، پورت USB-C و جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون روبه‌رو هستیم.

 

 

 
  • ۰
  • ۰

تحلیلگر معروف اپل مینگ چی کو مدتی پیش ادعا می کرد که کمپانی اپل اولین آیفون خود مجهز به تاچ آیدی زیر نمایشگر را نیمه دوم ۲۰۲۲ عرضه می کند، اما اکنون می گوید نباید منتظر این گوشی تاشو تا نیمه دوم سال ۲۰۲۳ باشیم. درواقع اینطور که به نظر می رسد اپل روند کند تری را در توسعه گوشی های تاشو در پیش گرفته است.  ظاهرا این غول دنیای فناوری همچنان در مراحل آزمون و خطای اولیه این گوشی های تاشو قرار دارد. مینگ چی کو معتقد است تا سال 2024 نباید منتظر این دستگاه باشیم.

اولین گوشی تاشو اپل احتمالا سال ۲۰۲۴ از راه خواهد رسید
طبق گزارش‌های قبلی، اپل چندین اندازه از نمایشگر تاشو را مورد بررسی قرار داده است که یکی از آن‌ها ابعادی مانند نمایشگر
۶٫۷ اینچی آیفون ۱۳ پرو مکس دارد. انتظار می‌رود کانون توجه اپل عمدتاً روی طراحی مکانیزم لولای نامرئی با وسایل الکترونیکی که در پشت نمایشگر قرار دارند معطوف شده باشد و بر اساس شواهد، اِلِمان‌های طراحی دو نمایشگر با یک لولای قابل مشاهده کنار گذاشته شده است.

تحلیلگر یادشده جزئیات بیشتری ارائه نکرده است و مشخص نیست کدام مدل از آیفون‌های ۲۰۲۳ به حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر مجهز خواهند شد؛ اما تاچ آی‌دی جدید مکمل فیس آی‌دی خواهد بود و دو گزینه احراز هویت بیومتریک در اختیار کاربران قرار خواهد داد.

پیش‌ازاین گفته می‌شد سامسونگ تأمین‌کننده اصلی اپل برای نمایشگر تاشو OLED خواهد بود و گزارش‌های اخیر حاکی از آن است که این شرکت در سال گذشته تعداد زیادی پیش‌نمونه صفحه‌نمایش تاشو برای آزمایش در اختیار اپل قرار داده است؛ بنابراین مشخص نیست خبر همکاری اپل و ال‌جی تا چه حد به واقعیت نزدیک است.

بلومبرگ پیش‌تر گزارش داده بود که گوشی آیفون تاشو شاید سال‌ها دیرتر از آنچه تصور می‌شد عرضه شود یا در نهایت، احتمال دارد غول دنیای فناوری هرگز این محصول را معرفی نکند. در این میان، گفته می‌شود اپل و ال‌جی در حال تهیه و توسعه‌ی نمایشگر ارگانیک ال‌ای‌دی (OLED)، متناسب با شکل‌وشمایل گوشی تاشو هستند؛ البته تولید انبوه این نمایشگر در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

مانند گوشی‌های هوشمند تاشو شرکت‌های دیگر، آیفون تاشو این امکان را برای اپل فراهم می‌کند تا نمایشگر بزرگ‌تری در کالبدی کوچک‌تر ارائه بدهد. کو همچنین معتقد است که اپل آیفون‌های ۲۰۲۳ را به حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر مجهز خواهد کرد. وی پیش‌تر ادعا کرده بود این ویژگی در سری آیفون ۱۴ ارائه خواهد شد؛ اما ظاهراً اپل بار دیگر استفاده این قابلیت را به تأخیر انداخته است.