خط رند

آشنایی با انواع خط رند

خط رند

آشنایی با انواع خط رند

پوشش اخبار اپراتورهای سیم کارتی در کنار آموزش انواع خط رند به دارندگان سیمکارت های ایرانسل، همراه اول، رایتل

طبقه بندی موضوعی

۷ مطلب در فروردين ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

با توجه به گزارشات اخیر از سوی کمیسیون مقررات ارتباطات در تیرماه 1394 بیانیه ای در مورد خطوط های اعتباری ابلاغ شد که طبق آن کاربر بدون هیچ تراکنشی در طی مدت زمان سه ماهه نداشته باشد شامل یک سری از قانون و مقررات خواهند شد.

اما در صورت نبود اعتبار، اپراتور می‌تواند با انجام اطلاع‌رسانی لازم نسبت به قطع دو طرفه یا سلب امتیاز سیم‌کارت اقدام کند ،همچنین با انجام هر تراکنش از طرف کاربر، مهلت و بازه زمانی مجدداً برای کاربر لحاظ و آخرین تراکنش کاربر مبنای شروع بازه زمانی سه ماهه مذکور، خواهد شد.

همچنین امکانات و تسهیلاتی که اپراتور جهت افزایش اعتبار کاربر در شبکه و یا فعال سازی مجدد ارائه می‌کند،  مشمول قطع امکانات یا تسهیلات در قطع یک طرفه و یا دوطرفه  نخواهد شد.

از سوی دیگر در وضعیت قطع دو طرفه، به موجب این مصوبه اپراتور مربوطه موظف است شماره مشترک را تا زمان سلب امتیاز حفظ کند.

بدین ترتیب در چنین شرایطی اگر کاربر سیم کارت اعتباری در حساب خود دارای اعتبار باشد، دارنده پروانه یعنی اپراتور مربوطه می تواند با انجام اطلاع‌رسانی لازم، پس از بازه زمانی سه ماهه و همچنین به ازای هر دوره زمانی بدون تراکنش از طرف مشترک پس از گذشت این بازه زمانی سه ماهه، نسبت به جبران هزینه‌های لازم برای نگهداری شبکه و ارتباط به میزان حداکثر تعرفه ۲۰ دقیقه نرخ مکالمه پایه تلفن همراه دایمی اقدام کند. در این صورت کاربر مجاز به استفاده از باقیمانده اعتبار خود خواهد بود.

قوانینی مختص برای صاحبان سیم کارت اعتباری

اما در صورتی که سیم‌کارت رند اپراتور های مختلف از جمله ایرانسل،همراه اول،رایتل به مرحله قطع یک طرفه و قطع دوطرفه قرار گیرد، کلیه سرویس سیم‌کارت مسدود شده ولی اپراتور ارائه دهنده خدمات همچنان موظف است امکان تماس با کدهای خدماتی اضطراری ملی را برقرار کند.

علاوه بر این اپراتور درصورت عدم انجام تراکنش از طرف مشترک می تواند تا هنگام اتمام اعتبار، نسبت به جبران هزینه‌های لازم‌التادیه نگهداری شبکه و ارتباط اقدام کند.

همچنین اپراتور موظف است نحوه ثبت نام، غیرفعال کردن، قطع یک طرفه ، قطع دو طرفه و سلب امتیاز از مشترک را به صورت صریح در قرارداد مشترکین خود لحاظ کند.


  • ۰
  • ۰

با توجه به خبرهای اعلام شده طبق بیانیه جدید سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات،شاتل موبایل تمامی وجه دریافتی بابت عوارض 10هزار ریالی هر پیامک ارسل شده در سال 97 که طبق قانون تصویب شده قبل و مصوبه مجلس شورای اسلامی گرفته میشود و به حساب کاربران خود واریز مینماید و از امروز هم این وجه را برای ارسال پیامک از کاربران سیم کارت های دائمی واعتباری را دریافت نمیکنند.

عوارض قانونی پیامک به حساب کاربران شاتل موبایل بازگردانده می‌شود

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در اسفندماه ۱۳۹۳ یک بند الحاقی درآمدی به تبصره ۱۹ لایحه بودجه اضافه کرده بودند که طبق آن، اپراتورهای خطوط  تلفن‌همراه از جمله همراه اول، ایرانسل، رایتل  و غیره  نیز موظف بودند علاوه بر قیمت هر پیامک، به طور مضاعف مبلغ ۱۰ ریال از ارسال‌کنندگان پیامک دریافت کرده و آن را به حساب درآمد عمومی نزد خزانه‌داری کشور واریز کنند. متقاضیان میتوانند برای خرید سیم کارت به مراکز معنبر خرید و فروش سیم کارت شاتل موبایل مراجعه نمایند

 


  • ۰
  • ۰

با توجه به گزارش های اخیر در 25 فروردین ماه 1398وبه نقل از معاون امور پستی مجید حقی،ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری،بر اساس مقررات تصویب شده در شورای عالی فضای مجازی فرستادن پیام های به طور بهم پیوسته ممنوع می باشد،اضافه بر این سقف مجاز برای ارسال پیامک به طور شبانه روز 500 پیام  انتخاب کرده است و تمامی اپراتورها خطوط همراه دائمی و اعتباری از جمله همراه اول،ایرانسل،رایتل آن را اجرایی میکنند.

ارسال پیامک انبوه ممنوع شد

هرچند محدودسازی تعداد پیامک‌های ارسالی به 500 عدد در شبانه روز اولین اقدام رگولاتوری محسوب نمی‌شود و پیش از این نیز  اقدامتی همچون راه اندازی سامانه ستاره 800 (کاربران با استفاده از این سامانه می‌تواند از تعداد سرویس‌های ارزش افزوده فعال مطلع شوند و آنها را قطع کنند)، ارسال شماره‌های مزاحم به 195، «قطع بیش 120هزار سیم کارت مزاحم» و مواردی از این قبیل انجام شده است.

پیامک‌های انبوه از سه طریق شماره‌های تلفن ثابت، تلفن همراه و سرشماره‌های تبلیغاتی ارسال می‌شود، البته بسیاری از پیامک‌های ارسالی با شماره‌های تلفن همراه شخصی ارسال می‌شود و امکان ثبت شکایت از این شماره‌ها نیز در سامانه 800 فراهم شده است.

با توجه به گفته‌های مجید حقی،  این تصمیم در جهت رسالت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حمایت و حفاظت از حقوق کاربران در حوزه ICT اجرایی شده است و این انتظار وجود دارد که رضایت‌مندی کاربران را در پی داشته باشد

از آنجایی که همچنان کاربران زیادی از مزاحمت‌های پیامک‌های تبلیغاتی ابراز نارضایتی می‌کنند، وزارت ارتباطات با محدودسازی تعداد پیامک‌های ارسالی و رساندن این محدودیت به 500 عدد در شبانه روز تلاش می‌کند راه حل مناسبی برای این مشکل بیابد.


  • ۰
  • ۰

شرکت نگین ارتباطات آوا با برنامه کاربردی معروف آپ که بزرگترین دستاورد این سازمان می باشد.آپتل نام تجاری خطوط تلفن همراه این شرکت به شمار میرود.این شرکت قبل از آن تمام تمرکز خود را بر روی تراکنش های بانکی،خرید شارژ، انتقال پول،پرداخت اقساط و غیره گذاشته بود و قبل از وارد شدن این سازمان به مجموع اپراتورها پیوست.

آپتل خطوطی که به آپ نیاز دارد

خرید سیم کارت آپتل

شرکت آپ، فروش و خدمات این سیم کارت را نیز بیشتر روی برنامه کاربردی آپ قرار داده است. در واقع برای خرید سیم کارت آپتل فقط باید به اپلیکیشن آپ مراجعه کنید و هیچ فروش اینترنتی و حضوری در کار نیست! از این نظر شاید می توان گفت که یک نقطه ضعف برای آپتل به شمار می رود چرا که هر متقاضی ممکن است به یکی از راه های خرید دسترسی داشته باشد و محدود کردن آن چندان برایش جذاب نیست.

آپتل مدعی است که اولین ارائه دهنده سیم کارت های نسل جدید یا همان یوسیم در ایران است که می تواند برقراری مکالمه، ارسال و دریافت پیامک و دسترسی به اینرنت همراه 3G، 4G، 4.5و  LTEرا فراهم سازد.

خطوط های آپتل همگی دائمی است و خطوط تلفن همراه اعتباری به فروش نمی رسد. همچنین  خطوط رند را ارائه کرده است .اما نکته اینجاست که راه پرداخت هزینه موبایل هم برای مشتری وجود ندارد! درواقع متقاضی ابتدای هر ماه یک بسته ترکیبی اینترنت، مکالمه و پیام کوتاه را خریداری و فعال می کند و تا پایان ماه از آن بهره می برد. پس در واقع هزینه منحصر به فرد مکالمه یا پیامک یا حتی اینترنت پرداخت نخواهید کرد.

این اپراتور برای کسانی که از اپلیکیشن آپ استفاده می کنند واز مشتریان قدیمی و باوفای آن هستند نیز طرح های تشویقی و تخفیف های بسیاری در نظر گرفته است، مثلا اگر از مشتریان آپ باشید و تعداد مشخصی تراکنش در ماه داشته باشید، میتوانید سیم کارت های آپتل را با تخفیف های مناسبی خریداری کنید و از مزایای آن بهره مند شوید.

یکی از بزرگترین حسن های آپتل که مدیران آن روی این ویژگی مانور فراوانی داده اند، عدم ارسال پیامک انبوه برای مشتریان است! به این ترتیب اگر شماهم یکی از مشتریان این اپراتور باشید، طبق قول مدیران، هیچ گاه پیامک های مزاحم تبلیغاتی و اطلاع رسانی را دریافت نخواهید کرد.

 خطوط های آپتل با پیش شماره 09991 به فروش می رسد که قیمت پایینی هم ندارند. قیمت سیم کارت ها در ابتدا این اپراتور چیزی بیش از 170 هزار تومان است. آپتل در واقع یکی دیگر از اپراتورهای مجازی کشور یا همان MVNO است که حدود دو سال پیش توانست پروانه فعالیت به عنوان اپراتور مجازی را از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور دریافت کند.

این اپراتور برای برقراری ارتباط، از آنتن های سه اپراتور اول یعنی همراه اول، ایرانسل و رایتل سود می برد بنابراین مشکلی از نظر آنتن دهی، کاربران این اپراتور را تهدید نمی کند.

رومینگ

آپتل مانند دیگر اپراتور ها، خدمات رومینگ را برای کاربرانی که قصد سفر به کشورهای دیگر را دارند ارائه می دهد. با استفاده از رومینگ شما می توانید به محض خروج از مرز های ایران نیز به خدمات آپتل دسترسی داشته باشید، به شرطی که در تنظیمات تلفن همراهتان گزینه Roaming را فعال کنید تا بتوانید از مکالمه، اینترنت همراه و پیامک با سیمکارت اصلی خودتان بهره ببرید.

تماس بین الملل

در کنار رومینگ، امکان دیگری برای شما فراهم است که بتوانید با عزیزان و دوستانتان در کشور های دیگر از داخل ایران تماس حاصل فرمایید و از یک مکالمه با کیفیت بالا لذت ببرید.آپتل هم اکنون در بیش از 800 شهر ایران فعال و در دسترس است.

کیف پول خدمتی دیگر از آپتل

شرکت نگین ارتباطات آوا ارتباط میان آپتل و اپلیکیشن آپ را در جزئی ترین موارد نیز حفظ کرده و حتی متقاضیان هر دو را به استفاده از دیگری تشویق میکند. یکی از سرویس این اپراتور، کیف پول است! با این گزینه شما می توانید با هر تراکنش در برنامه کاربردی آپ امتیاز کسب و هر امتیاز را در کیف پول ذخیره و پس از مدتی به یک بسته ویژه سیمکارتتان تبدیل کنید.


  • ۰
  • ۰

بنابر گزارش های اعلام شده،به خاطر سیلابی که در روزهای اخیر در اکثر نقاط مختلف استان های کشورمان ایران به راه افتاد با استفاده از ابزارهای ارتباطی کشور علل خصوص مراکز مخابراتی،اپراتورها واینترنت قطع شده است و برای حل این مسائل و اتصال مجدد اینترنت،بالن مخابراتی پژوهشگاه فضایی ایران عرضه سرویس های اینترنتی به صورت رایگان در استان لرستان در شهر پلدختر قرار گرفت.

بالن مخابراتی برفراز آسمان پلدختر به پرواز در آمد

توجه داشته باشید ارائه اینترنت و تماس صوتی، ارسال پیام هشدار و اطلاعیه‌های مدیریت بحران، استفاده به عنوان تامین‌کننده پهنای باند سایت‌های ارتباطی و تکرار کننده رادیویی بخشی از خدماتی است که توسط «بالن‌های مخابراتی» ارائه می‌شود، و ایران از معدود کشورهایی است که تکنولوژی طراحی و ساخت بالن های ارتباطی را در اختیار دارد.

 

او در توضیح ضرورت استفاده از بالن‌های مخابراتی گفت: برای ارائه خدمات بهینه نیاز است در هر استان دست کم یک بالن مستقر شود تا در کمتر از 6 ساعت به منطقه حادثه دیده دسترسی داشته باشد، مقدمات انجام این پروژه انجام شده و در صورت تامین اعتبار لازم تا پایان سال دست کم 20 استان حادثه‌خیز به بالن مخابراتی مجهز خواهند شد.

با توجه به صحبت‌های صادق بیک‌پور رییس کارگروه تخصصی ارتباط و فناوری اطلاعات مدیریت بحران کشور، در پی وقوع سیلاب در کشور مرکز مخابرات پلدختر کاملا از بین رفته است، و برای وصل شدن تلفن ثابت و ساخت مجدد یک مرکز مخابراتی، نیاز به فرصت بیشتری داریم. بنابراین مسوولین با ارسال بالن مخابراتی سعی کردند بخشی از نیازهای ارتباطی را رفع کنند.

صادق بیک‌پور در ادامه افزود: یکی از بخش های مهم باقی مانده مربوط به تلفن‌های اداری، بانک‌ها و دستگاه‌های خدماتی بود که از طریق بالن‌ مخابراتی، مودم‌ها و بیسیم‌هایی که توزیع کردیم، برقرار شدند. در کل اکنون 36 مرکز اداری مانند شهرداری، بانک‌ها و فرمانداری مجهز به مودم‌های ما هستند و از طریق بالن ارتباط حداقلی برای‌ ارائه خدمات‌شان برقرار شده است.

وی افزود: بالنی که اکنون در پلدختر مستقر است، از شهر تهران به سمت لرستان اعزام شد تا بتواند خدمات ارتباطی به آن منطقه ارائه دهد، البته به دلیل بسته بودن راه‌ها و ترافیک ایجاد شده این بالن در زمانی که انتظارش را داشتیم به پلدختر نرسید. ولی این روزها، اینترنت رایگان را برای افرادی که در آن‌جا حضور دارند برقرار کرده است.

پس از قرارگیری بالن مخابراتی بر آسمان پلدختر سرویس دهی سیم کارت دائمی و اعتباری LTE همراه اول،ایرانسل،رایتل توسط بالن آغاز شد و به واسطه محموله مخابراتی آن، سرویس اینترنت رایگان در نقاط مختلف شهر پلدختر در حال ارائه به شهروندان است.

 


  • ۰
  • ۰

ه گفته ی مدیر کل سرویس های ارزش افزوده همراه ابوذر مهر منش برای رفع ابهامات «سرویس های ارزش افزوده» و شفاف سازی جامع تر،در 17 فروردین ماه 1398 دستور العمل عدم استفاده از قرعه کشی برای هدیه این خدمات به شرکت ها پیام رسانی نمود.به امید بهبود در تسریع روند کیفیت و کارایی از نظر محتوا و خدمات دیجیتال را شاهد آن خواهیم بود.

همراه اول اعطای جوایز از طریق قرعه کشی در سرویس های ارزش افزوده را ممنوع اعلام نمود

محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از جمله کسانی بود که سال گذشته قول داده بود تمام تلاش خود را برای سروسامان دادن به سرویس‌های ارزش افزوده انجام دهد.  ممنوعیت پیش‌فعال بودن سیم‌کارت‌های دائمی و اعتباری جدید همچنین سیم کارت رند خود رامیتوانند , نسبت به این نوع خدمات، حذف کدهای USSD ستاره سه مربع از صدا و سیمای ملی نیز از جمله اقدامات انجام شده محسوب می‌شود.

مهرمنش در خصوص اقدام سیم کارت همراه اول برای حذف اعطای جوایز در سرویس‌های ارزش افزوده گفت: ما سبد متنوعی از سرویس‌ها و محتوای دیجیتال داریم که ممکن است خیلی از آ نها را مردم نشناسند. بسیاری از این سرویس‌ها برای تبلیغات و شناسایی خود جایزه می‌دهند. ما این اعطای جوایز را محدود کردیم به اینکه مردم صرفاً خود کاربری و محتوا را بشناسند.

با توجه به صحبت‌های مهرمنش بین قرعه کشی و بخت آزمایی تفاوت‌هایی وجود دارد، اما متاسفانه برخی اجرای قرعه‌کشی برای اعطای جایزه را نزدیک به بخت‌آزمایی می‌دانستند.

وی گفت: مسیری که تاکنون در سرویس‌های قرعه کشی همراه اول اتخاذ شده مسیر غلطی نبوده و قابل دفاع است؛ او باور دارد این مسیر با اقداماتی همچون لاتاری یا همان بخت آزمایی به کلی متفاوت بوده و اکنون که این امر غیر ممکن شده، صرفا به خاطر شفافیت بیشتر برای کاربران بوده است.

مهرمنش در خصوص نقش وزیر ارتباطات برای ممنوعیت قرعه کشی در خدمات ارزش افزوده گفت: ما در سال گذشته جلسات متعددی با آقای وزیر و تیم ایشان داشتیم و مدل‌های پیشنهادی خود را ارائه کردیم. برنامه فعلی نیز بر اساس صحبت‌های رد و بدل شده در همین جلسات و تصمیم‌گیری‌های جمعی صورت گرفته و دستور مستقیمی در کار نبوده است.

گفتنی است همراه اول اولین اپراتوری است که ممنوعیت قرعه کشی در خدمات ارزش افزوده را عملی کرده است، و سایر اپراتورها هنوز به چنین اقدامی دست نزده‌اند.

یا سرویس های ارزش افزوده VAS ازجمله خدماتی است که اگرچه کاربردهای بسیار زیادی دارد اما به دلیل سواستفاده بعضی شرکت‌ها و اپراتورها از این خدمات موجب نارضایتی بسیاری از کاربران شده است. به عنوان مثال پیامک‌های تبلیغاتی با متن فریبنده از طریق پیام‌رسان‌های اجتماعی یا سرشماره‌های شخصی ارسال می‌شود و کاربران را تشویق می‌کند با ارسال کد، شارژ یا سرویس رایگان دریافت کنند و برخی از کاربران با اعتماد به این پیام‌ها، موارد درخواستی در پیامک را انجام می‌دهند که در برخی موارد به ثبت و فعال شدن سرویس ناخواسته و متضرر شدن آنها منجر می‌شود.


  • ۰
  • ۰

طبق خبرهای اعلام شده از سوی اداره کل ارتباطات شرکت سیار ایران،در مهرماه سال 1397«چهاردهمین دوره سمپوزیوم بین المللی» روابط عمومی و پانزدهمین جشنواره برترین های روابط عمومی ایران در مرکز همایش های کتابخانه ملی اجرا شد،از روابط عمومی سیم کارت همراه اول با اعطا نمودن لوح خلاقیت از آنها تقدیر نمود.

اعطای لوح خلاقیت به روابط عمومی همراه اول

طبق رأی هیأت داوران پانزدهمین دوره همایش برترین های روابط عمومی ایران، امیر کیهان از روابط عمومی سیم کارت های دائمی و اعتباری همراه اول به عنوان کارشناس برتر روابط عمومی ایران معرفی شد و لوح تقدیر دریافت کرد.

چهاردهمین دوره سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی روز دوشنبه ۳۰ مهر ماه با دو نشست علمی-تخصصی با موضوعات روابط عمومی آینده و فضای مجازی و روابط عمومی آینده با حضور اساتید برجسته داخلی و بین المللی در مرکز همایش های کتابخانه ملی برگزار شد

در این همایش که با حضور مسعود پزشکیان نایب رییس مجلس شورای اسلامی، احمد خرم وزیر اسبق راه و ترابری و رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، سلیمان پاک سرشت معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جمعی از چهره های دست اندرکار روابط عمومی های کشور و رؤسای انجمن بین المللی روابط عمومی (IPRA) برگزار شد، هیأت داوران سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی با بررسی های به عمل آمده «نشان خلاقیت» را به دلیل توجه ویژه به مقوله نوآوری و رعایت استانداردهای خلاقیت در تولید محصولات ارتباطی به روابط عمومی شرکت ارتباطات سیار ایران اعطا کرد