خط رند

آشنایی با انواع خط رند

خط رند

آشنایی با انواع خط رند

پوشش اخبار اپراتورهای سیم کارتی در کنار آموزش انواع خط رند به دارندگان سیمکارت های ایرانسل، همراه اول، رایتل

طبقه بندی موضوعی

۱۲ مطلب در شهریور ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

براساس گزارش های اعلام شده از سوی اپراتور همراه اول،اسامی برندگان دومین جشنواره کاربران خوش حساب همراه اول طرح ثامن و بر روی سایت ها اعلام شد.

لیست برندگان طرح ثامن همراه اول

علاقه مندان جهت خرید سیم کارت های دائمی و اعتباری و سیم کارت رند همراه اول میتوانند به مراکزخرید و فروش سیم کارت مراجعه نمایند.

گفتنی است در طرح ثامن همراه اول ۸دستگاه پژو پارس ،۸۰دستگاه پراید ، ۸۰۰کمک هزینه سفر به مشهد مقدس و ۸۰۰۰اعتبار ۲۰۰هزار ریالی به برندگان خوش شانس اهدا می شود

 .بنا براین گزارش جستجوی اسامی برندگان طرح ثامن بر اساس شماره تلفن و نوع جوایزدر بخش "اخبار"همین سایت میسر می باشد .
این گزارش می افزاید : جوایز این دوره از جشنواره مشترکان خوش حساب همراه اول ۱۲ اسفند ماه همزمان با شب میلاد رسول اکرم (ص) اهدا خواهد شد .

 

  • ۰
  • ۰

طبق گزارشات اعلام شده از سوی شرکت ارتباطات سیار ایران،همراه اول با رد ادعای اپراتور ایرانسل با عنوان ایرانسل به عنوان تنها اپراتور تلفن همراه کشور گواهینامه مدیریت امنیت اطلاعات نما را اخذ کرده است .همراه اول اعلام نمود این گواهینامه را 4 سال پیش دریافت کرده است.

همراه اول نخستین اپراتور در اخذ گواهینامه مدیریت امنیت اطلاعات

علاقه مندان جهت خرید سیم کارت های دائمی و اعتباری این شرکت خدمات ارتباطی میتوانند به مراکز خرید و فروش سیم کارت همراه اول مراجعه نمایند.

 

در بیانیه همراه اول آمده است: در راستای اعتلای سطح امنیتی سازمانی و به عنوان بزرگترین و اولین اپراتور کشور حریم خصوصی کاربران و امنیت سازمانی خود را بسیار مهم می داند و در طی سال های گذشته سعی کرده است با اجرای پروژه های امنیتی متنوع در سطح شبکه و سازمان، این مهم را بیش از پیش مورد توجه قرار دهد. در ادامه این بیانیه آمده است: همراه اول همواره با احترام و توجه ویژه به حریم خصوصی کاربران، امنیت خدمات خود را در اولویت سرویس دهی قرار داده و این باعث شده است مشترکان این اپراتور به عنوان بزرگترین سرمایه همیشه با احساس امنیت و آرامش از خدمات این اپراتور استفاده کنند.

همین امر باعث شده تا در این سالها که برخی مشکلات امنیتی باعث ایجاد دغدغه جدی در زمینه از بین رفتن حریم خصوصی کاربران شده بود، همراه اول به عنوان همراهی معتبر و امین لقب «همراه امن» را از آن خود کند و با همین چشم انداز همراه اول پس از پیاده سازی سیستم مدیریت امنیت اطلاعات توانست در تاریخ ۹۳.۱۲.۵ به عنوان اولین اپراتور کشور با انجام فرایند ممیزی توسط شرکت رویال پرداز تیام، دارنده پروانه خدمات ممیزی در نظام ملی مدیریت امنیت اطلاعات(نما) و تأیید انطباق سیستم مدیریت امنیت اطلاعات پیاده سازی شده، با امضای سازمان فن آورى اطلاعات به عنوان مرجع صادرکننده گواهینامه، گواهی مربوطه را دریافت کند که این گواهینامه طی ۳ سال بعد هم تمدید شده است.

 

  • ۰
  • ۰

با توجه به خبرهای اعلام شده از سوی اپراتور سیم کارت  همراه اول ،به دلیل استقبال بی نظیر کاربران این شرکت از طرح اینترنت نامحدود رایگان شبانه همراه اول در پاییز و همچنین در زمستان نیز ارائه خواهد شد.در این طرح تمامی کاربران که از بسته های اینترنت نوترینو استفاده می کنند،میتوانند از ساعت 3بامداد تا 7 صبح از این اینترنت بهره مند شوند.

ترافیک نامحدود رایگان شبانه همراه اول ادامه دارد

تمامی کاربران سیم کارت اعتباری و دائمی که بسته اینترنت فعال دارند، می توانند از این طرح استفاده کنند و این هدیه شامل مشترکینی که از اینترنت با تعرفه آزاد استفاده می کنند، نمی شود

علاقه مندان جهت خرید سیم کارت های همراه اول میتوانند به مراکز خرید و فروش سیم کارت مراجعه نمایند.
گفتنی است این طرح به صورت خودکار برای کلیه مشترکینی که بسته دیتا دارند فعال شده و نیازی به شماره گیری کد خاصی برای فعالسازی طرح نیست.
 
بنابراین گزارش، این طرح شامل ترافیک اینترنت بین الملل و هم چنین سایت های داخلی و شامل تمام بسته های یک روزه، یک هفته، یک ماهه، ۳ ماهه، ۶ ماهه، یکساله و سایر بسته های اینترنت مانند بسته های اینترنت همراهی و بسته های هدیه طرح تعویض سیم به یوسیم (۱۵ و ۲۰گیگابایت) می شود. همچنین مشترکین از هریک از درگاه های فعالسازی مانند #۱*، #۱۰*، #۱۰۰*، #۱۰۰۰*، پیامک ۸۰۸۰، پیامک ۱۰، وب سایت و اپلیکیشن «همراه من» و IVR اقدام به خرید بسته کنند، مشمول این طرح می شوند.

 

  • ۰
  • ۰

طبق گزارشات اعلام شده از سوی اپراتور همراه اول،این شرکت در گذشته بارها اعلام کرده است در این چند وقت اخیر دیده شده اشخاصی از طریق تلفن ثابت در تماس با کاربران این اپراتور،خرید سیم کارت این اپراتور را با یک شماره مشابه و قیمتی بالاتر از قیمت تعیین شده و با شرایط بسیار مناسب، پیشنهاد می دهند که اکثرا از خریداران کلاهبرداری شده و بعد از فروش،فروشند پاسخگو نمی باشد.شرکت سیم کارت همراه اول فقط از طریق درگاه های رسمی فروش ، اقدام به واگذاری و فروش سیم کارت می نمائید.

هشدار همراه اول به کاربران خود،فقط از مراکز معتبر سیم کارت بخرید


گفتنی است سامانه فروش تلفنی همراه اول، فقط شامل فروش مودم، دانگل، گوشی تلفن همراه و محصولات نوترینو است و سفارش، خرید و تحویل محصولات همراه اول، در درب منزل فقط با ارسال یک پیامک رایگان به سرشماره ۸۰۱۸ صورت می پذیرد؛ به این صورت که پس از ارسال پیامک به سرشماره مذکور، از شماره ۰۹۱۲۹۹۹۹۰۰۰ با مشترک تماس گرفته و خرید محصول انجام می شود

همچنین همراه اول تصریح کرده است، مشترکین برای خرید سیم کارت می توانند از طریق فروشگاه های زنجیره ای همراه اول، دفاتر خدمات مشترکین و پرتال این اپراتور بخش «ثبت نام گلچین» مراجعه نمایند واقدام به خرید سیم کارت با قیمت مصوب کنند.
همراه اول در اطلاعیه خود تأکید کرده، فروشندگان مذکور رابطه ای با همراه اول نداشته و مشترکین نباید به اعتبار همراه اول، به آنها اعتماد کنند.
 

  • ۰
  • ۰

بنا بر خبرهای اعلام شده از سوی روابط عمومی شرکت ارتباطات سیار ایران،جهت رفاه بیشتر زائرین حرم مطهر امام خمینی،خدمات اول با همکاری این اپراتور در محل برگزاری مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال آن امام بزرگوار به مدت 4 روز سرویس همراه اول را برای کلیه کاربران ارائه خواهد کرد.

ارائه سرویس اپراتور اول در مرقد مطهر

علاقه مندان جهت خرید سیم کارت های دائمی و اعتباری و همچنین سیم کارت رند همراه اول میتوانند به مراکز خرید و فروش سیم کارت مراجعه نمایند.
بر اساس این گزارش پایگاه امورمشترکین همراه اول در ضلع شمال شرقی مرقد مطهر بوده و از روز پنج شنبه ۱۳ تا روز یکشنبه ۱۶ خرداد ماه آماده ارائه خدمات همراه اول از قبیل اعلام مبلغ قبض ، وصل بدهی ، قطع مفقودی ، تعویض سیم کارت و مفقودی می باشد .

  • ۰
  • ۰

بر اساس گزارش های اعلام شده معضل سیم کارت های بی هویت جز مسائلی ست که چندین سال گریبان گیر بسیاری از کاربران شده است.با آنکه سازمان تنظیم مقررات و اپراتورها تلاش های فراوانی برای رفع این مشکل کرده اند اما همچنان در بعضی مواقع شاهد معامله این دست از سیم کارت ها هستیم.

سواستفاده از مردم با سیم کارت های بی هویت

بسیاری از این سیم کارت‌ها در واقع همان هدیه‌هایی هستند در زمان خرید سیم کارت جدید به کاربران داده می شود. با توجه به این که از این سیم کارت ها برای کارههای خلاف و کلاهبرداری استفاده می شود، بسیاری مواقع قیمت آنها تا 200 هزار توان هم فروخته می شود.

یکی از کارهایی که از سال 95 سی توسط سازمان تنظیم مقررات برای جلوگیری از سواستفاده  از سیم کارت های بی هویت انجام شد،  ثبت سیم کارت های خریداری شده با کد ملی خریدار می باشد. .گفتنی است  درهمان زمان معاون سازمان تنظیم مقررات اعلام کرد حدود 3 میلیون و 100 هزار سیم‌کارت ایرانسل، 3میلیون و 140 هزار سیم‌کارت همراه اول و 40 هزار عدد سیم‌کارت تالیا بی‌هویت بودند.

البته با توجه به تحقیقات انجام شده در خصوص سیم کارت های بی هویت مشخص شد که بسیاری ازسیم کارت ها توسط دستفروشان خیابانی یا دکه های روزنامه فروشی با قیمت های 5 هزار و 10 هزار به سودجویان فروخته می شود. جالب‌تر این‌که این سیم‌کارت‌ها هیچ شناسنامه و به اصطلاح پوکه‌ای هم ندارند و شما هم بعد از پایان تاریخ مصرف‌شان دیگر نمی‌توانید آنها را فعال کنید

اگر شما از کاربران اینستاگرام یا فضای مجازی هستید،  با سزچ کردن هشتگ سیم‌کارت بدون سند در اینستاگرام  به پیج هایی می رسید که به راحتی سیم کارت های بدون هویت را می فروشند.

از آنجایی که افراد سودجو با سوءاستفاده از کم‌اطلاعی برخی مشترکان سیم‌کارت‌هایی که به نام آنها ثبت شده را در اختیار گرفته و به فروش می‌رسانند، از این رو مشترکین باید از تعداد سیم کار‌ های که به نامشان ثبت شده است اطلاع داشته باشند.

در کل چندین روش برای استعلام تعداد خطوط ثبت شده به نام شخص وجود دارد که یکی از روش‌های پیشنهادی ارسال کد ملی مالک خط به یکی از شماره‌های 3000150 و 3000504901 می‌باشد، تا از طریق یکی از خطوط تحت مالکیت، نسبت به استعلام تعداد خطوط ثبت شده به نام خود اقدام کنند.

  • ۰
  • ۰

بر اساس گزارش اعلام شده از سوی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات محمد جواد آذری جهرمی طی مذاکرات صورت گرفته در 11 شهریور 1398 مجلس شورای اسلامی درباره ی مسائلی از قبیل احراز هویت افراد در اینترنت،ساماندهی و فیلترشکن ها  vpnو همچنین قطع سیم کارت های مجهول گفت و گو کردند.

توضیحات جهرمی درباره ی فیلترشکن و سیم کارت های مجهول

در حال حاضر بیش از 2 میلیون و 500 هزار سیم کارت دائمی و اعتباری و همچنین سیم کارت رند مجهول در کشور وجود دارد و حتی یک نفر 300 سیم کارت اعتباری و دائمی رایتل گرفته که هنوز استفاده نشده است.

جهرمی در ادامه راجع به فیلترشکن‌ها چنین توضیح داد: می‌گویند وزارت ارتباطات فیلترشکن‌ها را ببندد و اگر زندگی مردم مختل شد خودش هم جواب دهد. ما به صیانت از اخلاق اعتقاد داریم، ولی حل مشکل راه حل دارد و نمی‌شود. و اما موضوع دیگری که در مجلس راجع به آن صحبت شد و حتی جز معضل‌های این روزهای وزارت ارتباطات و نیز محسوب می‌شود مسئله سیم کارت‌ های مجهول می‌باشد.

بیش از یک سال از فیلتر تلگرام می‌گذرد و از آنجایی که سایت‌ها و اپلیکیشن‌های دیگری نیز همچون تلگرام وجود دارند که در کشور فیلتر و غیرقابل دسترس می‌باشند، هر روز به تعداد vpn و فیلترشکن‌های فروشی افزوده می‌شود.

 

از این رو برخی از نمایندگان مجلس وزارت ارتباطات را موظف می‌دانند تا به عنوان متولی این حوزه شرایط موجود را سرو سامان دهد و آن را مدیریت کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ این سوالات گفت: ما شاهد تجارت چند صد میلیاردی در حوزه فروش فیلترشکن و وی پی ان هستیم و مشخص است پشت این قضیه مافیا هست، اما برخوردی با این تجارت نمی‌شود

وی در ادامه گفت: این که سوال می کنند چرا وزارت ارتباطات فیلترشکن‌ها را نمی‌بندند این کار وظیفه ما نیست. فرض کنید فردا صبح بیدار شوید و ببینید همه فیلترشکن‌ها از دسترس خارج شده‌اند و در این صورت استاد دانشگاهی که به دنبال مطالب علمی می‌گردد، تاجری که می‌خواهد تحریم‌ها را دور بزند و حساب بانکی‌اش را متصل کند و توسعه دهندگان نرم افزار به مشکل بر می‌خورند. نمی‌شود سطح دسترسی دانشجو و خبرنگار و استاد و تاجر با سطح دسترسی یک کودک 8 و 9 ساله برابر باشد

جهرمی در ادامه افزود: اتباع بیگانه در زمان ورود به کشور با پاسپورت خود امکان خرید دارند که بعضا از مدارک هویتی اینها استفاده می شود. راه حل اتصال بانک اطلاعاتی ناجا به سیستم هویتی اپراتورهاست که باید در دولت الکترونیک رخ دهد. به همین منظور ناجا سیستم را متصل کرد اما به دلیل ملاحظات طراحی شبکه بانک آفلاین با 24 ساعت تاخیر ارائه شد. حزب الله لبنان گفت که آمریکا ما را تحریم کرده و شما هم در ایران به ما سیم کارت نمی‌دهید لذا ما این سیستم را قطع کردیم تا هر زمان که به روز شد آن را متصل کنیم.

البته با این وجود در دو سال گذشته با همکاری و برنامه فشرده مرکز ملی فضای مجازی، اپراتورها، وزارت ارتباطات و سازمان ثبت احوال بیش از 17 میلیون سیم کارت فاقد هویت یا مخدوش از شبکه خارج شده است.

  • ۰
  • ۰

بر اساس گزارش های اعلام شده مدیر کل روابط بین اپراتورهای همراه اول عباس لطفعلیان در نشست خبری با واحد روابط عمومی شرکت ارتباطات سیار ایران اعلام نمود: در 4دی ماه 1388 تماس های دریافتی کاربران کاربران سیم کارت همراه اول توسط اپراتور اتصالات امارات از 516 تومان به 167 تومان کاهش پیدا کرده است.
کاهش تعرفه 68درصدی تماس های دریافتی همراه اول در شبکه امارات

علاقه مندان جهت خرید سیم کارت های دائمی و اعتباری همراه اول میتوانند به مراکز خرید و فروش سیم کارت مراجعه نمایند.

مهندس لطفعلیان با تأکید بر اینکه رومرهای همراه‌اول بیشتر به کشورهای عربستان، امارات، ترکیه و سوریه سفر می‌کنند و این کشورها از نظر رومینگ بین‌الملل برای همراه‌اول مهم هستند اظهار داشت: تمرکز ما برای ارائه تسهیلات بیشتر بر روی این کشورهاست.
وی با اشاره به اینکه همراه‌اول در حج سال گذشته برای اولین بار موفق به انجام مذاکراتی در خصوص کاهش تعرفه تماس‌های دریافتی شده است بیان داشت: با مذاکراتی که در سال گذشته با اپراتورهای عربستانی انجام دادیم، تعرفه تماس‌های دریافتی را از ۶۵۰ تومان به ۱۶۷ تومان (۷۴ درصد) کاهش دادیم

.وی افزود: بخاطر استقبالی که مشترکین از این اقدام کردند ما تشویق شدیم تا تلاش‌هایمان را بیشتر کرده و با اپراتور اتصالات امارات نیز وارد مذاکره شویم.
لطفعلیان اظهار داشت: از این پس مشترکین ما در کشور امارات که در شبکه اتصالات تماس دریافتی داشته باشند، بجای دقیقه‌ای ۵۱۶ تومان ۱۶۷ تومان شارژ می‌شوند و کماکان تعرفه تماس خروجی به مقصد ایران دقیقه‌ای ۱۶۳۴ تومان خواهد بود. از این رو توصیه می‌کنیم بمنظور استفاده اقتصادی از سرویس رومینگ بین‌الملل، مشترکان بیشتر از تماس‌های دریافتی استفاده کنند.
وی با بیان اینکه "اتصالات" امارات از پوشش شبکه و کیفیت خوبی برخوردار است، هشدار داد: این کاهش تعرفه فقط در شبکه اپراتور اتصالات امارات است و شامل اپراتورهای DU و ثریا نمی‌شود، لذا مشترکان همراه‌اول می‌توانند با انتخاب دستی این اپراتور را انتخاب کرده و از این تخفیف بهره‌مند شوند.
لطفعلیان در پایان اظهار داشت: مذاکراتی با اپراتورهای کشورهای ترکیه و سوریه نیز انجام شده که بزودی خبرهای خوشی را در خصوص کاهش تعرفه‌های دریافتی این کشورها به اطلاع مشترکین محترم خواهیم رساند.

وی گفت: بع لت اینکه اپراتور اتصالات اولین و بزرگترین اپراتور امارات است این کاهش ۶۸ درصدی از اهمیت خاصی برخوردار است. همچنین بررسی‌ها نشان می دهد ۷۵ درصد رومرهای ایرانی حداقل یکبار از شبکه اتصالات استفاده کرده‌اند.
 

  • ۰
  • ۰

با توجه به خبرهای اعلام شده،در بین اپراتورهای تلفن همراه موجود در کشور به طور یقین یکی از میزبان های اصلی نمایشگاه تلکام 2015 می باشند که به واسطه میزان پوشش و ضریب نفوذشان در جامعه هر کدام سرویس های خاص و جذاب برای جذب کاربران در نظر گرفته اند.یکی از جذاب ترین غرفه های سالن شماره 7 همراه اول، غرفه مربوط به عرضه سرویس شرکت سیم کارت همراه اول در خصوص بسته های اینترنتی نوترینو می باشد که کارشناسان غرفه نوترینو با اطلاع رسانی گسترده و نیز انجام قرعه کشی و ارائه جوایز ویژه مقدم بازدیدکنندگان را گرامی می دارند.

اپراتور اول کشور با شعار یه همراه پر سرعت در تلکام 2015 حاضر می شود

علاقه مندان جهت خرید سیم کارت دائمی و اعتباری و همچنین سیم کارت رند همراه اول میتوانند به مراکز خرید و فروش سیم کارت مراجعه نمایند .

شایان ذکر است شرکت ارتباطات سیار ایران از ساعت ۹ الی ۱۷ در سالن شماره ۷ و تا ۷ مهرماه ۱۳۹۴ پذیرای مخاطبین خود است

کوتاه درباره نوترینو

نوترینو نام تجاری و ثبت شده سرویس اینترنت نسل سوم (3G) و چهارم (4G) همراه اول است که مزایای بیشماری نسبت به اینترنت نسل پیشین خود دارد. نوترینو برخلاف نسل های گذشته (2G) که تکنولوژی آن مبتنی بر سرویس مکالمه بود ، مبتنی بر سرویس انتقال دیتا است و امکان استفاده از اینترنت با سرعت بالا و ارتباطات چندرسانه ای را فراهم می‌سازد. از امکانات نوترینو می توان به موارد زیر اشاره کرد :

- اتصال به شبکه اینترنت با سرعت و قابلیت اطمینان بالا و در حین حرکت
- برقراری تماس تصویری به وسیله نرم افزارهای مربوطه
- دانلود ویدئو ، امکان دریافت کلیپ های تصویری بر روی گوشی تلفن همراه
- امکان دریافت تصاویر تلویزیونی بر روی گوشی های تلفن همراه
- توانایی تبادل حجم انبوهی از اطلاعات
- دسترسی آسان تر به برنامه های کاربردی (app ها)
- بازی در گیم های آنلاین
- بهره مندی سریع تر از انواع محتواهای ارزش افزوده
و ...

بازی ویژه همراه اول برای مخاطبین نوترینو در نمایشگاه تلکام ۲۰۱۵

بسته های نوترینو یکی از خدمات ویژه و شاید مهمترین بسته ارائه شده از خدمات جدید همراه اول می باشد که در نمایشگاه تلکام ۲۰۱۵ مورد اقبال بازدیدکنندگان و نیز مشترکین دائمی و اعتباری همراه اول که از نمایشگاه بازدید می کنند قرار گرفته است. بسته های نوترینو برای مشترکین بسته های آلفا ، فرصت محدودی جهت تجربه اینترنت پرسرعت بسته های آلفا+ را فراهم می سازند.

  • ۰
  • ۰

بنابر خبرهای اعلام شده،از سوی معاون وزیر و رئیس سازمان مقررات و ارتباطات رادیویی ،در حال حاضر 90 میلیون سیم کارت فعال در کشورمان ایران وجود دارد که 70 میلیون آن از سرویس نسل 3 و 4 تلفن همراره بهره مند هستند.

بهره مندی 70 میلیون خطوط تلفن همراه از خدمات نسل 3 و 4 در سراسر ایران

 علاقه مندان جهت خرید سیم کارت های دائمی و اعتباری میتوانند به مراکز خرید و فروش سیم کارت های معتبر مراجعه نمایند و سیم کارت مورد نظر خود را خریداری کنند.

حسین فلاح جوشقانی تصریح کرد: ارائه خدمات زیرساختی در حوزه ارتباطات و فناوری خود محرک توسعه اشتغال و کار آفرینی قابل توجهی را در کشور فراهم آورده است.
این مسئول حوزه ارتباطات با اشاره به برگزاری نخستین همایش رجیستری تلفن همراه کشور به میزبانی قزوین گفت: این طرح در راستای دولت الکترونیک شکل گرفته و در جهت شفاف سازی و زیربنای کار سالم در حوزه ارتباطات دنبال و پیگیری می شود

 وی ضریب تلفن همراه در کشور را ۱۲۰ اعلام و یادآور شد: امروز ۲۵۰ هزار برنامه کاربردی فعال در کشور داریم که این خود آمار خیره کننده ای به شمار رفته و اهمیت این حوزه را نشان می‌دهد که با ایجاد ارائه خدمات و اشتغال زایی کشور را در مسیر توسعه قرار داده است.
 .

این مسئول، سیاست اصلی وزارت ارتباطات و فناوری را ایجاد زیرساخت های فناوری اطلاعات در کشور و توسعه آنها دانست و اظهار داشت : توسعه های ایجاد شده در حوزه تلفن همراه کشور  از مصادیق شاخص‌های توسعه به شمار می‌رودفلاح تاکید کرد: این طرح با مشارکت و همراهی گمرک، سازمان صمت و اپراتورهای تلفن همراه دنبال می شود تا ضمن اطلاع از فرآیند کالاهای وارده از قاچاق تلفن همراه نیز جلوگیری شود.
وی با بیان اینکه سامانه مسافری رجیستری تلفن همراه نیست، گفت: این سامانه درگاهی برای مسافران است که بتوانند یک دستگاه گوشی همراه وارد کنند.

 به گفته وی، ریجستری تلفن همراه اتصال دستگاه های مسئول با تلفن همراه و تبادل ارتباطات در حوزه گوشی‌های تلفن همراه است که بدون مداخله فیزیکی و قضایی از سرویس دهی به گوشی های قاچاق جلوگیری می کند.
 
فلاح ادامه داد : از انتهای اردیبهشت‌ماه امسال برای رفع مشکلات واردات گوشی با اتصال سامانه مسافربری به گذرنامه، مسافرانی که به طور قانونی وارد کشور می‌شوند می‌توانند گوشی خود را به ثبت برسانند.این مسئول اضافه کرد : از یک سال پیش همکاری با شرکت اپل قطع و از ۲ ماه پیش گوگل نیز بر روی گوشی‌های اندرویدی مشکلاتی را ایجاد کرد که این مسئله زنگ خطری بود برای ما تا بتوانیم با بومی‌سازی در این حوزه استقلال خود را در  سیستم عامل خود ایجاد کنیم تا در حوزه ارتباطات مورد تعرض قرار نگیریم.