خط رند

آشنایی با انواع خط رند

خط رند

آشنایی با انواع خط رند

پوشش اخبار اپراتورهای سیم کارتی در کنار آموزش انواع خط رند به دارندگان سیمکارت های ایرانسل، همراه اول، رایتل

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

بر اساس گزارش اعلام شده از سوی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات محمد جواد آذری جهرمی طی مذاکرات صورت گرفته در 11 شهریور 1398 مجلس شورای اسلامی درباره ی مسائلی از قبیل احراز هویت افراد در اینترنت،ساماندهی و فیلترشکن ها  vpnو همچنین قطع سیم کارت های مجهول گفت و گو کردند.

توضیحات جهرمی درباره ی فیلترشکن و سیم کارت های مجهول

در حال حاضر بیش از 2 میلیون و 500 هزار سیم کارت دائمی و اعتباری و همچنین سیم کارت رند مجهول در کشور وجود دارد و حتی یک نفر 300 سیم کارت اعتباری و دائمی رایتل گرفته که هنوز استفاده نشده است.

جهرمی در ادامه راجع به فیلترشکن‌ها چنین توضیح داد: می‌گویند وزارت ارتباطات فیلترشکن‌ها را ببندد و اگر زندگی مردم مختل شد خودش هم جواب دهد. ما به صیانت از اخلاق اعتقاد داریم، ولی حل مشکل راه حل دارد و نمی‌شود. و اما موضوع دیگری که در مجلس راجع به آن صحبت شد و حتی جز معضل‌های این روزهای وزارت ارتباطات و نیز محسوب می‌شود مسئله سیم کارت‌ های مجهول می‌باشد.

بیش از یک سال از فیلتر تلگرام می‌گذرد و از آنجایی که سایت‌ها و اپلیکیشن‌های دیگری نیز همچون تلگرام وجود دارند که در کشور فیلتر و غیرقابل دسترس می‌باشند، هر روز به تعداد vpn و فیلترشکن‌های فروشی افزوده می‌شود.

 

از این رو برخی از نمایندگان مجلس وزارت ارتباطات را موظف می‌دانند تا به عنوان متولی این حوزه شرایط موجود را سرو سامان دهد و آن را مدیریت کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ این سوالات گفت: ما شاهد تجارت چند صد میلیاردی در حوزه فروش فیلترشکن و وی پی ان هستیم و مشخص است پشت این قضیه مافیا هست، اما برخوردی با این تجارت نمی‌شود

وی در ادامه گفت: این که سوال می کنند چرا وزارت ارتباطات فیلترشکن‌ها را نمی‌بندند این کار وظیفه ما نیست. فرض کنید فردا صبح بیدار شوید و ببینید همه فیلترشکن‌ها از دسترس خارج شده‌اند و در این صورت استاد دانشگاهی که به دنبال مطالب علمی می‌گردد، تاجری که می‌خواهد تحریم‌ها را دور بزند و حساب بانکی‌اش را متصل کند و توسعه دهندگان نرم افزار به مشکل بر می‌خورند. نمی‌شود سطح دسترسی دانشجو و خبرنگار و استاد و تاجر با سطح دسترسی یک کودک 8 و 9 ساله برابر باشد

جهرمی در ادامه افزود: اتباع بیگانه در زمان ورود به کشور با پاسپورت خود امکان خرید دارند که بعضا از مدارک هویتی اینها استفاده می شود. راه حل اتصال بانک اطلاعاتی ناجا به سیستم هویتی اپراتورهاست که باید در دولت الکترونیک رخ دهد. به همین منظور ناجا سیستم را متصل کرد اما به دلیل ملاحظات طراحی شبکه بانک آفلاین با 24 ساعت تاخیر ارائه شد. حزب الله لبنان گفت که آمریکا ما را تحریم کرده و شما هم در ایران به ما سیم کارت نمی‌دهید لذا ما این سیستم را قطع کردیم تا هر زمان که به روز شد آن را متصل کنیم.

البته با این وجود در دو سال گذشته با همکاری و برنامه فشرده مرکز ملی فضای مجازی، اپراتورها، وزارت ارتباطات و سازمان ثبت احوال بیش از 17 میلیون سیم کارت فاقد هویت یا مخدوش از شبکه خارج شده است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی