خط رند

آشنایی با انواع خط رند

خط رند

آشنایی با انواع خط رند

پوشش اخبار اپراتورهای سیم کارتی در کنار آموزش انواع خط رند به دارندگان سیمکارت های ایرانسل، همراه اول، رایتل

طبقه بندی موضوعی

۵ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

بنابر خبرهای منتشر شده، نهمین جشنواره ستاره گان روابط عمومی در روز سه شنبه 27 اردیبهشت ماه 1401، برگزار شد و اپراتور ایرانسل موفق به کسب دو نشان وِیژه ستاره ملی روابط عمومی سرآمد دیجیتال و ستاره طلایی روابط عمومی شد.
 

ایرانسل روابط عمومی سرآمد دیجیتال کشور شد

طبق گزارشات روابط عمومی ایرانسل، در جریان همین جشنواره ستارگان روابط عمومی ایران، اپراتور ایرانسل موفق شد ستاره ملی روابط در حوزهی روابط عمومی دیجیتال و ستاره طلایی روابط عمومی ایران را کسب کند.این جشنواره همزمان با روز جهانی ارتباطات و جامعه ی اطلاعاتی و روز ملی روابط عمومی در روز سه شنبه 27 اردیبهشت ماه 1401، با حضور ایمان شمسایی مدیر کل مطوباعات و خبرگذاری های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین برخی از فعالان ارتباطی ایرانی و بین المللی، از جمله پروفسور باقر ساروخانی پدر علم جامعه شناسی ارتباطات ایران، در سالن خواجه نصیر مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار شد.

روابط عمومی ایرانسل همواره در تلاش بوده است تا همزمان با تحقق اهداف ایرانسل به عنوان اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران و اولین ارائه دهنده ی اینترنت نسل پنجم و رکورددار سرعت اینترنت در ایران، در چارچوب مسوولیت اجتماعی خود، ارتباط ایرانسل با افکار عمومی و پاسخگویی به رسانه ها را بیش از پیش تقویت کند و در اهداف ایرانسل در کمک به ایجاد زیست‌بوم اقتصاد دیجیتال را در بخش مسوولیت حوزه ی ارتباطات و رسانه، محقق کند

هیات داوران این جشنواره از بین تمامی شرکت ها و سازمان های فعال اقدام به ارزیابی های تخصصی کردند و با توجه به اقدامات انجام شده در زمینه ی کمک به ایجاد زیست بوم اقتصاد دیجیتال و فعالیت‌های چشمگیر و پیشتازانه در حوزۀ ارتباطات دیجیتال به عنوان روابط عمومی سرآمد دیجیتال معرفی شد. ساروخانی در این مراسم، با اشاره به سیر تحول روابط‌عمومی در سازمان‌ها، تأکید کرد: به مرحله‌ای رسیده‌ایم که باید روابط‌عمومی دانش‌بنیان و علمی را بنا کنیم.

در این لوح آمده است؛ با عنایت به رای هیات داوران و درخشش آن روابط عمومی در عرصه های مختلف و کسب شایستگی های لازم برای اطلاق عنوان ستاره روابط عمومی به این وسیله لوح سپاس ستاره ملی روابط عمومی در سال ۱۴۰۰ با تاکید بر اهتمام و برتری در روابط عمومی دیجیتال به آن روابط عمومی اعطا می شود.

 قابل ذکر است در این مراسم پیام اتسکو تسوگیهارا رئیس انجمن بین المللی روابط عمومی  (IPRA) به نهمین دوره جشنواره ستارگان روابط عمومی ایران به مناسبت «روز روابط عمومی» نیز قرائت شد که ضمن تبریک به دست اندرکاران روابط عمومی ایران، آرزوی کسب موفقیت در راهبری دو موضوع مهم تکنولوژی های نوین ارتباطی و مدل های دانش بنیان روابط عمومی را کرد.

روابط عمومی ایرانسل با کسب بالاترین امتیاز از ارزیابی‌های تخصصی انجام شده، به دلیل درخشش در مجموعه  فعالیت های انجام شده طی سال قبل، دو لوح تقدیر و دو نشان ویژه ستاره ملی روابط عمومی سرآمد دیجیتال و ستاره طلایی روابط عمومی را از آن خود کرد. دکتر سعید عسکری مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات سازمانی ایرانسل، این دو نشان ویژه و دو لوح تقدیر را دریافت کرد.

  • ۰
  • ۰

اپراتور همراه اول پیشرو در ارائه خدمات مخابراتی و اینترنتی بر بستر شبکه سراسری تلفن همراه در کشور و منطقه در راستای تحقق اهداف و استراتژی های توصیف شده خود، به همراه شرکت ها و استارتاپ های زیر مجموعه خود از 19 تا 22 اردیبهشت 1401، در دومین نمایشگاه بین المللی فناوری اطلاعات و ارتباطات کیش با عنوان (کیتکس 2022) حضور دارد.
همراه اول در نمایشگاه بین المللی کیتکس 2022 حضور پیدا می کند

طبق گزارشات اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، گروه همراه اول همسو با مقولات شهر هوشمند، اینترنت اشیاء، فناوری های نوین مالی، بلاکچین و رمز ارزها، زیرساخت و امنیت و رسانه های دیجیتال در این رویداد بین المللی و در قالب چهار زون تخصصی «سرویس های دیجیتال»، «اقتصاد دیجیتالی»، «توریسم» و «هوشمند سازی» حضور می یابد. درواقع این گروه با محوریت هوشمند سازی و شعار لمس جهان دیجیتال است و ضمن ارائه ابتکارات فناورانه و دستاوردهای نخبگان بومی در راستای تحقق رویای دیجیتال، تکنولوژی های روز بومی شده جهانی نظیر پردازش در لبه MEC»»، «شهر هوشمند»، «حمل و نقل هوشمند»، «پیکربندی خودکار هوشمند» و «POC» را نیز در معرض دید بازدید کنندگان قرار می دهد.

علاقه مندان به بازدید از این نمایشگاه و دستاوردهای همراه اول می توانند با مراجعه به غرفه همراه اول در مرکز سالن اصلی کیتکس 2022، از آخرین دستاوردهای فناورانه اپراتور اول ارتباطی در چهار زون بازدید کنند.

 با توجه به اینکه مأموریت همراه اول «تحقق رویای دیجیتال»، چشم انداز آن « تبدیل شدن به یکی از رهبران بازار ICT منطقه با ارائه خدمات و راهکارهای هوشمند با هدف توانمندسازی اکوسیستم دیجیتال» و ارزش های آن برای دستیابی به این اهداف در قالب سه مفهوم «حامی، چابک و توانمندساز» است، نحوه حضور آن در کیتکس 2022 نیز براساس همین ارزش هاست.

 همراه اول به عنوان رکورددار بالاترین سرعت اینترنت در کشور و پیشرو در حوزه دیجیتالی سازی، مشارکت فعالی در برگزاری رویدادهای جانبی اعم از سمینارها و کارگاه های تخصصی همسو با مقولات در نظر گرفته شده برای برگزاری این نمایشگاه دارد.

لازم به ذکر است سازمان منطقه آزاد اروند اعلام کرده با توجه به محور‌های توسعه ای تبیین شده توسط مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور برای منطقه آزاد کیش و تأکید بر ضرورت پیشرو بودن این منطقه در زمینه های شهر هوشمند، برنامه ریزی لازم به منظور بهره برداری هدفمند و حداکثری از توان شرکت کنندگان در نمایشگاه کیتکس 2022 در سطوح مختلف انجام می شود.

علاقه مندان برای بازدید از این نمایشگاه و دستاوردهای همراه اول در بخش های فنی و شبکه، تحقیق و توسعه، فناوری اطلاعات، فروش و استارتاپ ها و هاب های همکار با شرکت حرکت اول می توانند از ساعت 17 تا 22 به مرکز دائمی نمایشگاه های بین المللی کیش مراجعه کنند.

  • ۰
  • ۰

جدیدترین گزارشات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از شاخص های آماری بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور در سه ماهه پایانی سال 1400 منتشر شد. بر این اساس ضریب نفوذ موبایل در کشورمان به بیش از 114 درصد رسیده است.
ضریب نفوذ و سهم هر اپراتور تلفن همراه در تعداد مشترکان اینترنت مشخص شد
طبق گزارشات، اینطور که پیداست همراه اول نخستین و بزرگترین اپراتور تلفن همراه کشورمان، بالغ بر 8 میلیون و 700 هزار اشتراک
۳G و بیش از 42 میلیون و 700 هزار اشتراک 4G را ثبت کرده است. به این ترتیب مجموع اشتراک های این اپراتور تا پایان سال 1400، به عدد 51 میلیون و 482 هزار و 278 رسیده است.

ایرانسل نخستین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران است، تعداد مشترکین اینترنت پهن باند سیار به 4 میلیون و 400 هزار اشتراک ۳G و بیش از 35 میلیون و 700 هزار اشتراک 4G را به ثبت رسانده است. این در حالی است که سال گذشته مجموع اشتراک های این اپراتور به عدد 40 میلیون و 218 هزار و 357 رسیده بود.

همان طور که می دانید، رایتل سومین اپراتور تلفن همراه و خدمات دیجیتال ایران است که سیم کارت های نسل سوم و چهارم شبکه تلفن همراه را پشتیبانی می کند. طبق گزارش رگولاتوری، تعداد مشترکین اینترنت پهن باند سیاراین اپراتور تا پایان سال 1400 بیش از 625 هزار اشتراک ۳G و بیش از 3 میلیون و 500 هزار اشتراک 4G داشته است که در مجموع تعداد اشتراک آن  به عدد 4 میلیون و 168 هزار و 608 رسیده است.

طبق آخرین گزارشات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تا پایان سه ماهه چهارم سال 1400، تعداد مشترکین اینترنت پهن باند سیار به 95 میلیون و 869 هزار و 252 مشترک از هر سه اپراتور به ثبت رسیده است تا ضریب نفوذ تلفن همراه در کشورمان به 114 درصد برسد. گزارشات سال قبل رگولاتوری حاکی از آن بود که تعداد مشترکین تا پایان سه ماهه سوم سال 99 به عدد 84 میلیون و 196 هزار و 828 رسید و باعث شد ضریب نفوذ موبایل در این سال به 100 درصد برسد و حالا رشد 14 درصدی را تجربه کرد است.

گفتنی است که ضریب نفوذ اینترنت پهن باند سیار تا پایان سه ماهه چهارم سال 1400، به 114 درصد رسیده است. این درحالی است که ضریب نفوذ اینترنت پهن باند سیار تا پایان سه ماهه سوم سال 1400 به 109 درصد رسیده بود. درواقع علت اشتراک بالای ارتباطات سیار و ضریب نفوذ در کشورمان اینست که بسیاری از افراد به دلایل گوناگونی بیش از یک سیم کارت استفاده می کنند یا اینکه بعضی افراد سیم کارت هایی را خریداری کرده اند را بلا استفاده گذاشتند.

  • ۰
  • ۰

اپراتور همراه اول هر سال به مناسبت عید سعید فطرهدایای ویژه ای برای مشترکین خود در نظر می گیرد. حال ساعتی پیش اداره کل ارتباطات سیار ایران اعلام کرده است، همراه اول به مناسبت عید سید فطر 1401، تصمیم دارد بسته های ترکیبی اینترنت و مکالمه را با تخفیف ویژه برای تمامی مشترکین دائمی ، اعتباری و انارستان خود ارائه دهد.
بسته ترکیبی ویژه همراه اول به مناسبت عید فطر

این بسته ها از 10 تا 14 اردیبهشت 1401 قابل خریداری است. مشترکین سیم کارت دائمی و اعتباری همراه اول می توانند با شماره گیری کد دستوری *100*67# این بسته را خرید کنند و همچنین مشترکین انارستان می توانند با شماره گیری کد دستوری *100*6671# از این طرح ویژه استفاده کنند. ناگفته نماند مشترکین علاوه بر کد دستوری، می توانند برای فعالسازی این بسته ها به اپلیکیشن همراه من نیز مراجعه کنند.

طبق اعلام همراه اول، امکان فعالسازی همزمان این بسته‌ با سایر بسته های مکالمه، اینترنت و ترکیبی برای مشترکین سیم کارت دائمی واعتباری همراه اول وجود دارد. همچنین مشترکین انارستان امکان فعالسازی همزمان این بسته با کلیه بسته‌های اینترنت و باندل انارستان را خواهند داشت. نکته ای که متقاضیان به آن باید توجه نمایند اینست که، این بسته های ویژه رزرو یا تمدید خودکار ندارند.

این بسته های ترکیبی ویژه مشترکین دائمی و اعتباری شامل 3 گیگابایت اینترنت، 3 ساعت مکالمه (درون شبکه و تلفن ثابت)  به مدت سه روز است که با شماره گیری کد دستوری
*100*67# می توان، این بسته 1000 تومانی را فعال کرد.

مشترکین انارستان هم مشمول این طرح ویژه هستند و می توانند بسته ی ترکیبی مشابه را با قیمت 5000 تومان با شماره گیری کد دستوری
*100*6671# خریداری کنند.

مشترکین در بازه زمانی اجرای طرح، می توانند به شرط  اتمام حجم یا مدت اعتبار بسته، در صورت تمایل اقدام به خرید مجدد با همان کد دستوری و یا از طریق اپیلیکیشن همراه من این بسته را فعال کنند.

  • ۰
  • ۰

مرکز تحقیق و توسعه همراه اول با هدف پژوهش و نو آوری و همچنین حمایت از دانشجویان مستعد، دومین دوره طرح پژوهانه همراه را افتتاح کرد.

چندی پیش آیین افتتاحیه دومین دوره طرح پژوهانه همراه به صورت آنلاین برگزار شد. وحید شاه منصوری رئیس مرکز تحقیق وتوسعه همراه اول و برخی از دانشجویان در این مراسم شرکت کردند. شاه منصوری در این مراسم طرح پژوهانه همراه را برای دانشجویان حاضر در جلسه تشریح کرد. وی در ادامه گفت این طرح یکی از وظایف مرکز تحقیق و توسعه همراه اول برای حمایت تحقیقات محض و کاربردی در زمینه ی نیازمندی های این اپراتور است.
افتتاح دومین دوره طرح پژوهانه همراه

بر اساس بیانات رئیس مرکز تحقیق و توسعه همراه اول، سال قبل در اولین دوره این طرح ، حدود 20 میلیارد ریال برای حمایت از پایان نامه های دانشگاهی هزینه شد و امسال دو برابر نسبت به سال گذشته افزایش پیدا خواهد کرد.

شاه منصوری گفت: هدف از انجام این طرح جهت دهی به نتایج پژوهش های دانشگاهی و پاسخگویی به نیازهای پژوهشی همراه اول عنوان کرد و در ادامه اضافه کرد در این راستا در نتایج تحقیقاتی که منجبر به تولید محصول می شود سرمایه گذاری می شود و همچنین جذب و استخدام افراد مستعد در مجموعه همراه اول را نیز فراهم خواهیم کرد.

وی ضمن آرزوی موفقیت برای دانشجویان اعلام کرد به سه نفر از دانشجویان برگزیده در پایان طرح جایزه پایان نامه برتر اعطا خواهد شد.

محمدعلی اخایی معاون راهکارهای دیجیتال و هوشمندسازی مرکز تحقیقات و توسعه همراه اول که در این نشست نیز حضور داشت، وی بیان کرد: امیدواریم این طرح امکانی را برای شناسایی و جذب نیروهای ارزشمند به همراه اول فراهم نماید و باعث استحکام بیشتر زنجیره ارتباط این مجموعه با دانشگاه شود.

در مراسم افتتاحیه ابتدا با تشریح جزئیات این طرح برای دانشجویان حاضر در جلسه، هدف از اجرای آن نقش آفرینی در اکو سیستم پژوهشی، ارتقای کیفیت پایان نامه های دانشگاهی و استفاده از ظرفیت دانشگاه برای رفع مشکلات، به مرکز تحقیق و توسعه اپراتور همراه اول اعلام شد.

در این مدت حدود 150طرح پیشنهادی به مرکز تحقیق و توسعه ارسال شد که از این تعداد 81 طرح شامل 4 طرح که شامل 4 طرح فوق دکتری، 25 پایان نامه دکتری و 52 پایان نامه کارشناسی ارشد پذیرفته شد.

اپراتور اول کشور جهت تعامل بیشتر با دانشجویان به هر دانشجو یک همراه پژوهش از محققان مرکز تحقیق و توسعه خود اختصاص خواهد داد و پژوهش ها در بازه زمانی سه ماهه ارزیابی خواهند شد و پرداخت پژوهانه به دانشجویان نیز صورت خواهد گرفت.

لازم به ذکر است مرکز تحقیق و توسعه همراه اول با هدف از حمایت پژوهش، فناوری و بهره مندی از ظرفیت دانشگاه های کشور در راستای رفع نیازمندی های فناورانه خود از پایان نامه های کارشناسی ارشد، دکتری و طرح های پسا دکتری حمایت می کند.