خط رند

آشنایی با انواع خط رند

خط رند

آشنایی با انواع خط رند

پوشش اخبار اپراتورهای سیم کارتی در کنار آموزش انواع خط رند به دارندگان سیمکارت های ایرانسل، همراه اول، رایتل

طبقه بندی موضوعی

۱۱ مطلب در شهریور ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

اگر به خاطر داشته باشید چندی پیش رندرهایی از گوشی گلکسی ای 03 اس (Galaxy A03s)  توسط یکی از وب سایت های معتبر گوشی تلفن همراه منتشر شد و در این تصاویر طراحی این دستگاه را دیدیم. حال گزارشات اخیر نشان می دهد این گوشی با نام گلکسی ای 03 اس مجهز به یک نمایشگر LCD با اندازه 6.5 اینچ بوده و از تراشه پردازشی هلیو P35 مدیاتک بهره می برد. همچنین باتری این محصول 5000 میلی آمپر ساعتی است و از شارژ سریع 15 وات پشتیبانی می کند و با قیمت زیر 200 دلار بدست کاربران می رسد.

گوشی مقرون به صرفه و اقتصادی سامسونگ معرفی شد
در جلوی بدنه و داخل بریدگی قطره‌ای شکل نمایشگر هم یک دوربین 5 مگاپیکسلی برای عکاسی سلفی و برقراری تماس‌های ویدیویی تعبیه شده است
.دوربین پشتی گلکسی ای 03 اس یک ماژول سه‌گانه با سنسور اصلی 13 مگاپیکسلی و دو لنز کمکی 2 مگاپیکسلی است که یکی برای عکاسی ماکرو و دیگری هم برای تشخیص عمق کاربر دارد.

این دستگاه در سه رنگ مشکی، سفید و آبی تولید شده و دارای دو نسخه 3/32 و 4/64 گیگابایتی است. قیمت گوشی اول معادل 155 دلار و مدل دوم هم 168 دلار است.

سیستم عاملی که سامسونگ به صورت پیش فرض بر روی گلکسی ای 03 اس نصب کرده، نسخه سبک‌تری از رابط کاربری One UI با نام One UI 3.1 Core است که بر پایه اندروید 11 توسعه داده شده و به راحتی می‌تواند تمام برنامه‌های روز دنیا را اجرا کند.

  • ۰
  • ۰

اخیرا تصاویر و مشخصاتی از سوی OnLeaks منتشر شده که ظاهرا مربوط به نسخه ۲۰۲۱ گلکسی تب A8 است. بر اساس این تصاویر موجود، تبلت جدید سامسونگ از نظر طراحی مشابه گلکسی تب A7 می باشد درواقع قرار است جایگزین آن شود و یک دستگاه میان رده به شمار می رود . در چهار سمت نمایشگر آن حاشیه های قابل توجهی دیده می شود که دوربین سلفی روی حاشیه سمت راست دستگاه دیده می شود. علاوه بر این روی پنل پشتی دستگاه یک دوربین و لوگوی سامسونگ دیده می شود.

نخستین رندرها و مشخصات اصلی نسخه ۲۰۲۱ گلکسی تب A8 فاش شد
دوربین قرار گرفته روی پنل پشتی یک سنسور
۸ مگاپیکسلی خواهد بود و گفته می‌شود سیستم اسپیکر چهارگانه آن از فناوری دالبی اتموس پشتیبانی خواهد کرد. همچنین ابعاد این تبلت سامسونگ  ۲۴۶.۷ در ۱۶۱.۸ در ۶.۹ میلی‌متر عنوان شده است.استیو همرستوففر در ادامه برخی مشخصات اصلی گلکسی تب A8 ۲۰۲۱ را به اشتراک گذاشته است. به گفته او این تبلت از یک نمایشگر ۱۰.۴ اینچی بهره خواهد برد که انتظار می‌رود وضوح +Full HD را ارائه کند.

در بالای دستگاه دو اسپیکر به همراه میکروفون قرار گرفته و در سمت راست آن دکمه‌های تنظیم صدا و پاور دیده می‌شود که اتفاقا سنسور اثر انگشت نیز روی آن تعبیه شده است. در قسمت پایین دستگاه نیز شاهد دو شکاف برای اسپیکر و یک میکروفون خواهیم بود که در کنار پورت USB Type C و جک هدفون ۳.۵ میلی متری قرار گرفته است.

انتظار می‌رود طی هفته‌های آینده جزئیات بیشتری درباره آن مشخص شود.متاسفانه هنوز اطلاعاتی درباره قیمت و زمان عرضه این تبلت منتشر نشده است اما انتظار می‌رود غول فناوری کره‌ جنوبی گلکسی تب A8 ۲۰۲۱ را در دو نسخه LTE و WiFi روانه بازار کند. همچنین این تبلت جانشین گلکسی تب A7 محسوب می‌شود که یک دستگاه میان‌رده است.

  • ۰
  • ۰

بنابر خبرهای اعلام شده، کمپانی اپل در رویداد 23 شهریور از آیپد 10.2 اینچی اپل با پردازنده بایونیک A13رونمایی کرد که از دوربین 12 مگاپیکسلی سلفی جدید با قابلیت  Center Stageبهره می برد که در گذشته شاهد حضور آن در آیپد پرو بوده ایم. تنها تغییراتی که در این آیپد مشاهده شده دوربین جلو، صفحه نمایش True Tone و پردازنده  A13 Bionic تغییری به آن صورت نداشته است. این کمپانی سعی کرده است عملکرد فوکوس خودکار و تصویربرداری در نور کم را در این نسل بهبود ببخشد.

آیپد نسل ۹ با پردازنده‌ A13 و نمایشگر ۱۰٫۵ اینچی عرضه خواهد شد
نسخه پایه آیپد جدید که به طور معمول به عنوان محبوب‌ترین مدل آن نیز در میان کاربران شناخته می‌شود، از
۶۴ گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد و با برچسب قیمت ۳۲۹ دلار در اختیار خریداران قرار دارد؛ در حالی که نسخه پایه نسل قبلی تنها به ۳۲ گیگابایت حاظه داخلی مجهز شده بود. همچنین این تبلت اپل کوپرتینویی‌ها از نسل اول اپل Pencil و اسمارت کیبورد نیز پشتیبانی می‌کند. علاقه‌مندان می‌توانند این محصول را در رنگ‌های نقره‌ای و خاکستری فضایی پیش خرید کنند و انتظار می‌رود تحویل آن از هفته آینده شروع شود.

اپل ادعا دارد که پردازنده A13 بایونیک مورد استفاده در آیپد جدید، ۲۰ درصد نسبت به مدل فعلی موجود در بازار، سریع‌تر است. نمایشگر ۱۰.۲ اینچی اندازه و رزولوشن مشابه با نسل قبلی را دارد اما اکنون از ویژگی True Tone پشتیبانی می‌کند که به صورت خودکار می‌تواند رنگ‌های نمایشگر را تحت کنترل قرار دهد.

 

  • ۰
  • ۰

تا به حال خبرها وشایعات مختلفی درباره ی ردمی کی 30 اس شنیده ایم. درواقع این گوشی جایگزین می 10 تی (Xiaomi Mi 10T)  خواهد بود. تا به این لحظه تاریخ دقیق و رسمی برای عرضه این اسمارت فون ارائه نشده است. اما به تازگی چندین منابع معتبر اعلام کردند که این گوشی در 27 اکتبر (6 آبان) رونمایی و عرضه خواهد شد. . از جمله مشخصات سخت افزاری Redmi K30S می توان به باتری 5000 میلی آمپر ساعتی و دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی اشاره کرد.

تاریخ عرضه شیائومی ردمی کی 30 اس  مشخص شد
در زمینه میزان حافظه هم باید گفت می 10 تی در دو نسخه 6/128 و 8/128 گیگابایتی عرضه شده بود، اما جای تعجبی نخواهد داشت اگر شیائومی یک نسخه ویژه از گوشی جدید خود را با رم 12 گیگابایتی و فضای ذخیره‌سازی بیشتر تولید کند. چرا که این گوشی فاقد شیار کارت حافظه خواهد بود و در نتیجه پس از خرید امکان افزایش فضای ذخیره‌سازی وجود نخواهد داشت
.

ردمی کی 30 اس هم به احتمال زیاد مانند دیگر محصولات شیائومی ابتدا در کشور چین عرضه خواهد شد اما انتظار می‌رود این گوشی در سایر کشورها و به خصوص مناطقی که شیائومی می 10 تی را دریافت نکرده بودند نیز روانه بازار شود.

بر اساس اطلاعات به دست آمده، این گوشی شیائومی مجهز به یک باتری 5000 میلی آمپری و دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی خواهد بود و تنها تفاوت آن در مقایسه با شیائومی می 10 تی احتمالاً به برند و مارک نقش بسته بر روی پنل پشتی خلاصه خواهد شد! این یعنی ردمی کی 30 اس از تراشه اسنپدراگون 865، صفحه نمایش LCD بزرگ و 6.67 اینچی با رزولوشن 1080p و شارژ سریع 33 وات برای باتری بهره خواهد برد.

  • ۰
  • ۰

مدتی پیش غول کره ای (سامسونگ) نخستین دوربین 200 مگاپیکسلی خود را با عنوان ISOCELL HP1  معرفی کرد؛ این دوربین ویژگی های منحصر به فردی در اختیار کمپانی های تولید کننده گوشی های موبایل و تبلت قرار می دهد. حال به تازگی گزارشی از سوی یک منبع آگاه منتشر شده که شیائومی در نظر دارد حداقل یکی از مدل های سری نسل بعدی شیائومی ۱۲ را همراه با دو دوربین اصلی ۵۰ و ۲۰۰ مگاپیکسلی روانه ی  بازار کند. شیائومی ۱۲ در واقع جانشین سری می ۱۱ خواهد شد که البته پیشوند می از آن حذف شده است  
پرچم دار نسل بعدی شیائومی دارای دوربین ۵۰ و ۲۰۰ مگاپیکسلی خواهد بود   

سامسونگ در کنار ایزوسل HP1 دوربین دیگری معرفی کرد که ایزوسل GN5 نام دارد و از رزولوشن ۵۰ مگاپیکسلی برخوردار است. با توجه به شایعات، امکان دارد دوربین ۵۰ مگاپیکسلی موجود در ماژول دوربین اصلی پرچم‌دار نسل بعدی شیائومی در واقع همان ایزوسل GN5 باشد. آنچه حسگرهای جدید سامسونگ را با مدل‌های پیشین متمایز می‌سازد فناوری‌هایی است که استفاده می‌کنند.

اخیرا افشاگری چینی در ویبو پستی منتشر کرده است و ادعا میکند که پنل پشتی این گوشی شیائومی میزبان ماژول دوربینی با مشخصات سختافزاری بسیار جالبی خواهد بود. گویا ماژول دوربین اصلی علاوه بر دوربینها و حسگرهای دیگر، دو دوربین با رزولوشن ۵۰ و ۲۰۰ مگاپیکسلی خواهد داشت که دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی از حسگر ایزوسل HP1 سامسونگ استفاده میکند.

افشاگر چینی در ادامه‌ی پست خود اشاره دارد که شیائومی می‌خواهد از حسگرهای ۱۰۸ و ۶۴ مگاپیکسلی در محصولات میان‌رده‌ی پریمیوم و بالارده استفاده کند. البته به نظر می‌رسد منظور افشاگر، دوربین‌هایی باشد که در گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار شیائومی استفاده می‌شوند. در واقع شیائومی در نظر دارد مدل‌های بعدی پرچم‌دار خود را به آخرین حسگرهای سامسونگ مجهز و حسگرهای پرچم‌داران فعلی را در محصولات میان‌رده و بالارده‌ی بعدی استفاده کند

طبق گفته‌های مقام‌های شرکت کره‌ای، در سرتاسر حسگر ۱ میلیون فوتودیود قرار گرفته است که ویژگی‌هایی از جمله تشخیص فاز در جهات مختلف دارند و همین امر به حسگر اجازه می‌دهد بهترین عملکرد را در زمان فوکوس روی سوژه‌های دلخواه کاربر داشته باشد. فناوری فوکوس جدید سامسونگ از ویژگی FDTI استفاده می‌کند؛ امکانی که در حال حاضر تنها در حسگرهای سامسونگ می‌توان یافت و کمک می‌کند هر فوتودیود امکان جذب و نگه‌داری نور به مدت بیشتری داشته باشد.

سران سامسونگ در مورد دوربین‌های جدید خود گفته‌اند که یکی از فناوری‌های موجود در ایزوسل HP1 و GN5 فوکوس دوال پیکسل پرو نام دارد. این تکنولوژی به حسگر جدید سامسونگ اجازه می‌دهد از جهات مختلف امکان فوکوس خودکار داشته باشد. این فناوری از دو فوتودیود بین هر پیکسل با ابعاد ۱ میکرومتر استفاده می‌کند که به‌صورت افقی یا عمودی قادر به تشخیص تغییر در الگوها هستند و می‌توانند کوچک‌ترین تغییرات را تشخیص بدهند و به پردازنده ارسال کنند.

باید در نظر داشت که شیائومی مانند اپل یا وان‌پلاس عمل نمی‌کند و دارای سری‌های مختلف گوشی‌ هوشمند است؛ محصولاتی که هریک با توجه به رده‌های سخت‌افزاری و همچنین بودجه‌های مختلف دسته‌بندی و به ‌صورت سالانه نمونه‌های جدیدی از آن‌ها به بازار عرضه می‌شود. سری می ۱۱ مهم‌ترین محصولات شیائومی به حساب می‌آیند؛ اما شرکت چینی برندهای مختلفی مانند بلک شارک، ردمی و پوکو دارد که هریک دارای محصولاتی با مشخصات سخت‌افزاری بالارده است.

  • ۰
  • ۰

بر اساس گزارشات منتشر شده، اینطور که به نظر می رسد تبلت های جدید سامسونگ سری Tab S احتمالا دارای سه مدل خواهد بود و با عنوان گلکسی تب اس ۸ و گلکسی تب اس ۸ پلاس و گلکسی تب اس ۸ اولترا که با بهره مندی از تراشه اگزینوس ۲۲۰۰ در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت در این میان، مدل اولترا احتمالا از صفحه نمایش بزرگ ۱۴٫۶ اینچی و باتری ۱۱،۵۰۰ میلی آمپر ساعتی بهره خواهد برد.

گلکسی تب اس 8 اولترا به تراشه اگزینوس 2200 مجهز خواهد شد
با توجه به کمبود تراشه در جهان، سامسونگ احتمالا در انتخاب تراشه اسنپدراگون یا اگزینوس چندان مطمئن نیست و با گذشت زمان همه‌چیز مشخص خواهد شد. انتظار می‌رود سری گلکسی تب اس
۸ در اوایل سال ۲۰۲۲ معرفی شود و طبق شایعات، تاریخ عرضه آن به سری گلکسی اس ۲۲ نزدیک خواهد بود.گزارشات جدید رسانه‌های کره‌ای حاکی از آن است که حداقل مدل اولترا احتمالا به تراشه اگزینوس ۲۲۰۰ مجهز خواهد شد

انتظار می‌رود سامسونگ در گلکسی تب اس ۸ مانند سایر تبلت‌های پرچم‌دارش در سال‌های اخیر، از تراشه اسنپدراگون کوالکام استفاده کند. بااین‌حال، شایعه اخیر باردیگر تأیید کرد تبلت پرچم‌دار جدید سامسونگ با بهره‌مندی از تراشه اگزینوس ۲۲۰۰ ساخت AMD عرضه خواهد شد که با این‌ تفاسیر، نمی‌تواند جانشین سری گلکسی تب اس ۷ شود.

سری گلکسی تب اس ۸ (Galaxy Tab S8) قرار است پرچم‌دار بعدی تبلت سامسونگ باشد که سه مدل گلکسی تب اس ۸ و گلکسی تب اس ۸ پلاس و گلکسی تب اس ۸ اولترا را شامل خواهد شد.

  • ۰
  • ۰

کمپانی ایسوس در رویداد Create the Uncreated از چندین لپ تاپ جدید در سری ZenBook و ExpertBook رونمایی کرد و تمام آنها مجهز به نمایشگر OLED  هستند. این محصولات در سری ZenBook S ، ZenBook Flip S ، ZenBook 14 ، ZenBook Flip 13 ، ExpertBook B9450CEA و ZenBook Pro 15 از جدیدترین سیستم عامل مایکروسافت یعنی ویندوز 11 پشتیبانی می کنند.

تمام این لپ‌تاپ‌های جدید از نمایشگر OLED بهره می‌برند و می‌توان آن‌ها را با پردازنده‌های Core اینتل یا سری رایزن ۵۰۰۰ شرکت AMD سفارش داد. در بالاترین رده این محصولات خانواده پروآرت قرار می‌گیرند که حالا دو سیستم جدید استودیوبوک ۱۶ و استودیوبوک پرو ۱۶ به آن‌ها اضافه شده‌اند.

ایسوس از چند لپ‌تاپ جدید با نمایشگر OLED و پشتیبانی از ویندوز ۱۱ رونمایی کرد
این لپ تاپ ایسوس را می‌توان با نمایشگر OLED با رزولوشن ۴K سفارش داد که حداکثر روشنایی ۴۰۰ نیت دارد. در مدل مجهز به پردازنده اینتل می‌توان به سراغ پردازنده Xeon W-11995M رفت و در مدل دارای پردازنده AMD هم می‌توان به کارت گرافیک ورک‌استیشن RTX A2000  دسترسی پیدا کرد.

 

اکسپرت‌بوک B5

 

این چند لپ‌تاپ جدید ایسوس اواخر سال جاری میلادی روانه بازار می‌شوند. استودیوبوک پرو ۱۶ قیمتی برابر ۲۵۰۰ دلار دارد و نسخه استاندارد آن با قیمت ۲۰۰۰ دلار فروخته می‌شود. برای خرید لپ‌تاپ ایسوس ویووبوک پرو ۱۶X و ۱۴X باید به ترتیب ۱۴۰۰ و ۱۲۰۰ دلار هزینه بپردازید. قیمت ویووبوک پرو ۱۴ و پرو ۱۴ به ترتیب برابر ۹۲۰ و ۷۵۰ دلار است. در نهایت ایسوس برای اکسپرت‌بوک B5‌ قیمت ۱۳۰۰ دلار را درنظر گرفته است.

ایسوس ویووبوک پرو ۱۴X

ایسوس همچنین از چند لپ‌تاپ جدید سری ذن‌بوک هم رونمایی کرده که شامل ذن‌بوک ۱۴X و ۱۴ فلیپ با نمایشگر OLED لمسی می‌شود. مدل ۱۴X از لولای ۱۸۰ درجه بهره می‌برد و مدل فلیپ دارای طراحی ۲ در ۱ است. هردوی آن‌ها برای بهترین استفاده از نمایشگر لمسی، با قلم عرضه می‌شوند. ایسوس برای کاهش قیمت و ابعاد این محصولات بجای گرافیک‌های مستقل، از گرافیک‌های مجتمع اینتل و AMD استفاده کرده است.

 

استودیوبوک پرو ۱۶

 

در سری ویووبوک با لپ‌تاپ‌های پرو و پرو X روبه‌رو هستیم که مدل استاندارد در نسخه‌های ۱۴ و ۱۵ اینچی و مدل ایکس در نسخه‌های ۱۴ و ۱۶ اینچی روانه بازار می‌شوند و همانطور که می‌توان حدس زد، مدل ایکس به نمایشگر باکیفیت‌تر و گرافیک قدرتمندتر مجهز شده است.

ایسوس ویووبوک پرو ۱۴ و ۱۵ را می‌توان با نمایشگر OLED با رزولوشن فول اچ‌دی یا ۲.۸K سفارش داد، اما برای مدل پرو ۱۴X و ۱۶X می‌توان به سراغ نمایشگر ۴K رفت. در نسخه‌های استاندارد شاهد استفاده از گرافیک انویدیا جی‌فورس GTX 1650 هستیم و در نسخه‌های ایکس کاربران به گرافیک جی‌فورس RTX 3050 دسترسی پیدا می‌کنند.

 

ذن‌بوک ۱۴X و ۱۴ فلیپ

 

در نهایت با لپ‌تاپ‌های سری اکسپرت‌بوک روبه‌رو هستیم که جدیدترین اعضای این خانواده اکسپرت‌بوک B5 و B5 فلیپ نام دارند. این لپ‌تاپ‌ها از پردازنده‌های اینتل و نمایشگر OLED با رزولوشن فول‌ اچ‌دی بهره می‌برند که البته برای مدل فلیپ از نوع لمسی است. این محصولات همچنین به سنسور اثر انگشت و چیپ TPM 2.0 مجهز شده‌اند و طبق ادعای ایسوس تا ۱۲ ساعت شارژدهی دارند.

 
  • ۰
  • ۰

همان طور که می دانید کمپان شیائومی مدتی پیش دستگاهی با عنوان  ردمی 10 را برای بازار جهانی معرفی کرد. یکی از ویژگی های منحصر به فرد این گوشی شیائومی داشتن دوربینی فوق العاده است. درواقع هنوز مشخص نشد که این گوشی چه دوربینی خواهد داشت ولی به نظر می رسد نسبت به مدل های قبلی پیشرفت های زیادی داشته و از نظر مشخصات سخت افزاری به مراتب بهتر است. گزارشات GizmoChina  نشان می دهد که این کمپانی چینی عضو جدیدی از خانواده ی ردمی 10 در هند معرفی کرده است که ردمی 10 پرایم نام دارد.

ردمی 10 پرایم شیائومی با تراشه‌ی هلیو G88 و دوربین ۵۰ مگاپیکسلی معرفی شد
برای شارژ باتری، کاربر می‌تواند از فناوری شارژ ۱۸ وات با استفاده از درگاه USB-C استفاده کند. البته ردمی ۱۰ پرایم قابلیت شارژ معکوس ۹ وات نیز دارد تا کاربر امکان شارژ دستگاه‌های دیگر برای مثال ساعت هوشمند را از طریق گوشی هوشمند جدید شیائومی داشته باشد. سران شرکت چینی گفته‌اند درون جعبه‌ی دستگاه، شارژر ۲۲٫۵ وات وجود دارد تا کاربر از آن برای شارژ ردمی ۱۰ پرایم استفاده کند.

شیائومی برای ردمی ۱۰ پرایم، اندروید ۱۱ را در نظر گرفته است که MIUI 12.5 را یدک می‌کشد. بدنه‌ی ردمی ۱۰ پرایم در برابر پاشش آب مقاومت دارد و می‌تواند در برابر نفوذ ذرات گردوغبار مقاومت کند. این گوشی برای ارتباطات ویژگی‌هایی از جمله 4G VoLTE، وای‌فای، بلوتوث ۵.۱ و GPS دارد و بلندگوهای استریو و جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری برای اتصال هدست و هدفون در اختیار کاربر قرار می‌گیرد.

علاوه بر ردمی ۱۰ پرایم، سران شرکت چینی هدست واقعا بی‌سیم (TWS) به نام ردمی ایرباد ۳ پرو را نیز معرفی کردند که در واقع نمونه‌ای از ردمی ایردات ۳ است که برای بازار چین معرفی شد و حال با نام دیگری روانه‌ی بازار جهانی می‌شود.

قیمت و زمان عرضهی ردمی ۱۰ پرایم شیائومی

گفته شده است محصول جدید شیائومی ۷ سپتامبر (۱۶ شهریور) روانه‌ی بازار هند و احتمالا نقاط دیگر دنیا می‌شود. ردمی ۱۰ پرایم در دو ظرفیت رم و ذخیره‌سازی و با قیمت‌های زیر عرضه خواهد شد:

  • مدل دارای ۴ گیگابایت رم به همراه ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی با برچسب قیمتی معادل ۱۷۱ دلار
  • مدل دارای ۶ گیگابایت رم به همراه ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی با برچسب قیمتی معادل ۱۹۸ دلار

 

مشخصات سخت‌افزاری ردمی ۱۰ پرایم شیائومی

در پنل جلوی ردمی ۱۰ پرایم صفحه‌نمایش ۶٫۵ اینچی قرار گرفته است که پنل LCD دارد و در بالای آن حفره‌ای تعبیه شده تا دوربین سلفی در درون آن قرار بگیرد. رزولوشن صفحه‌نمایش برابر ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل (+FHD) است و نرخ نوسازی آن به ۹۰ هرتز می‌رسد. با توجه به ابعاد صفحه‌نمایش و رزولوشن آن، تراکم ۴۰۵ پیکسل در هر اینچ را شاهد هستیم. شیائومی برای محافظت از صفحه‌نمایش در برابر خط و خراش از محافظ گوریلا گلس ۳ استفاده کرده است که می‌تواند تا حدودی از آن در برابر آسیب‌های احتمالی محافظت کند.

در لبه‌ی کناری دستگاه، حسگر اثر انگشت قرار گرفته است تا پنل پشتی تماماً به لوگو و ماژول دوربین اصلی اختصاص یابد. آنچه ردمی ۱۰ پرایم را برای رسانه‌ها و طرفداران جذاب ساخته، برخورداری آن از هلیو جی ۸۸ است؛ تراشه‌ای که اخیرا معرفی شده و ردمی ۱۰ پرایم اولین گوشی هوشمندی محسوب می‌شود که همراه با این محصول جدید مدیاتک روانه‌ی بازار خواهد شد.

شیائومی دو ظرفیت رم ۴ و ۶ گیگابایتی از نوع LPDDR4X برای ردمی ۱۰ پرایم در نظر گرفته است که به ترتیب حافظه‌های ذخیره‌سازی ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی آن‌ها را همراهی می‌کنند. البته امکان افزایش ظرفیت حافظه با افزودن کارت حافظه‌ی میکرو اس‌دی وجود دارد؛ اما در گزارش ذکر نشده است که تا چه ظرفیتی از کارت‌های حافظه پشتیبانی می‌شود. پنل پشتی ردمی ۱۰ پرایم میزبان ماژول دوربین چهارگانه است که دوربین‌های آن شامل موارد زیر می‌شوند:

  • دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسل با گشودگی دریچه‌ی دیافراگم f٫1.8
  • دوربین ۸ مگاپیکسلی با لنز فوق عریض و میدان دید ۱۲۰ درجه‌ای
  • دوربین ۲ مگاپیکسلی برای تشخیص عمق تصویر
  • دوربین ۲ مگاپیکسلی برای ثبت تصاویر ماکرو

ردمی ۱۰ پرایم برخلاف مدل استاندارد سری که باتری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت داشت، به باتری ۶۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت مجهز شده است و می‌تواند با هر بار شارژ کامل به مدت ۷۲۳ ساعت در حالت استندبای بماند یا ۱۹۲ ساعت موسیقی پخش کند. آمار استفاده در موارد دیگر نیز ذکر شده است که شامل ۲۴ ساعت امکان پخش ویدئو، ۱۱ ساعت اجرای بازی‌ اندروید یا ۱۱ ساعت ضبط ویدئو می‌شود.

  • ۰
  • ۰

مدتی است که شایعات مختلفی را درباره محصول جدید شیائومی شنیده ایم،  در حال حاضر خبر جدیدی از Xiaomi 12 یا همان Xiaomi Mi 12 سابق منتشر شده است. گفته می شود که شیائومی ١٢، با سنسور اصلی ۵٠ مگاپیکسلی باز خواهد گشت همچنین این گوشی به لنز پریسکوپ تله فوتو تجهیز می شود.

گوشی های سری شیائومی ۱۲ احتمالا دوربین سه‌گانه ۵۰ مگاپیکسلی خواهند داشت
در گذشته گزارشی گفته بود شیائومی از دوربین
۲۰۰ مگاپیکسلی سامسونگ در گوشی‌های سری شیائومی ۱۲ استفاده می کند یا اینکه تنها مدل اولترا به چنین دوربینی مجهز می شود. با این وجود Digital Chat Station نظر دیگری دارد و رزولوشن تمام دوربین‌ها را ۵۰ مگاپیکسل می‌داند.

البته این تغییر رویکرد شیائومی باعث می‌شود هر سه لنز گوشی عملکرد مشابه داشته باشند و به دلیل اینکه هر سه لنز رزولوشن یکسانی دارند، به احتمال بسیار زیاد کیفیت تصاویر گرفته‌ شده با لنز اولترا واید مشابه تصاویر لنز اصلی خواهد بود. معمولا کیفیت تصاویر دوربین اولترا واید از دوربین اصلی گوشی‌ها پایین‌تر است.

کمپانی شیائومی اعلام کرد که قصد دارد برند می را از گوشی‌های جدیدش حذف کند ؛ بنابراین گوشی‌های جدید این برند تنها با یک عدد پس از نام شیائومی معرفی می‌شوند و احتمالا پرچم‌داران جدید این برند با نام شیائومی ۱۲ از راه می‌رسند.

طبق این اطلاعات، دوربین‌های اصلی، اولترا واید و تله‌فوتوی سری شیائومی ۱۲ همگی ۵۰ مگاپیکسلی خواهند بود.حالا شاهد افشای مشخصات دوربین این محصولات هستیم. این اطلاعات از سوی منبع چینی Digital Chat Statio منتشر شده و همانطور که می‌توان حدس زد، رسمی نیست.

در نهایت این احتمال وجود دارد که گوشی شیائومی ۱۲ اولترا به دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی مجهز شود و همچنین دوربین اولترا واید و تله‌فوتوی ۵۰ مگاپیکسلی داشته باشد. در آینده اطلاعات بیشتری در این زمینه منتشر خواهد شد.

اگر چنین موضوعی صحت داشته باشد، شیائومی رویکردش درباره پرچمدارهایش را تغییر می‌دهد و به‌جای استفاده از دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی که در گوشی‌های سری شیائومی می ۱۱ شاهدش بودیم، از سنسوری با رزولوشن پایین‌تر در پرچمدارهای بعدی‌اش استفاده خواهد کرد.

  • ۰
  • ۰

چندی پیش خبرهایی منتشر شده بود که نشان می داد کمپانی شیائومی در حال کار بروی یک دستگاه جدید با دوربین 200 مگاپیکسلی است. حال به تازگی یک حساب کاربری با نام Digital Chat Station در شبکه اجتماعی ویبو چین ادعا می کند که کمپانی چینی به زودی از گوشی جدید خود به نام شیائومی 12 اولترا با دوربین 200 مگاپیکسلی رونمایی می کند و رکورد جدیدی به نام خود ثبت می کنند. البته ناگفته نماند دوربین 200 مگاپیکسلی لزوما به آن معنا نیست که قابلیت تصویربرداری آن فوق العاده است .

به زودی گوشی شیائومی ۱۲ اولترا با بهره مندی از دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی روانه بازار می شود
ویژگی اصلی این گوشی شیائومی نیز دوربین
۲۰۰ مگاپیکسلی آن خواهد بود. هرچند اضافه شدن تعداد پیکسل ها به معنای ثبت عکس های باکیفیت نخواهد بود. با توجه به اینکه احتمال عرضه چنین گوشی با دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی وجود دارد در این صورت شیائومی رکورد عرضه بزرگترین دوربین در بازار را از آن خود خواهد کرد. گوشی های پرچمدار فعلی تنها به دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی مجهز بودند

پیش از این شیائومی از گوشی می ۱۱ اولترا در اوایل سال میلادی رونمایی کرده بود که به نمایشگر امولد ۶.۸۱ اینچی و اسنپدراگون 888 با رم ۸ گیگابایت مجهز شده بود.خبرهای منتشر شده در سال جاری از تلاش شیائومی برای ساخت این دوربین 200 مگاپیکسلی حکایت داشت.

سنسور اصلی دوربین سه گانه آن ۵۰ مگاپیکسل بوده است. گوشی بعدی و پرچمدار شیائومی نیز شیائومی ۱۲ اولترا خواهد بود که سنسور اصلی آن ۲۰۰ مگاپیکسلی است. طبق ادعای Digital Chat Station شیائومی گوشی جدید خود به نام شیائومی ۱۲ اولترا را در سه مدل با چیپ اسنپدراگون ۸۹۵ عرضه می‌کند.

باید توجه داشت که دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی به معنای ثبت تصاویر با کیفیت بالاتر نخواهد بود. شیائومی در این گوشی تلاش کرد تا تصاویر شگفت انگیز ۱۶ مگاپیکسلی تولید کند. اما ممکن است برای گرفتن عکس‌های ۲۰۰ مگاپیکسلی نیز گزینه‌هایی در اختیار کاربر قرار داده شده باشد.