خط رند

آشنایی با انواع خط رند

خط رند

آشنایی با انواع خط رند

پوشش اخبار اپراتورهای سیم کارتی در کنار آموزش انواع خط رند به دارندگان سیمکارت های ایرانسل، همراه اول، رایتل

طبقه بندی موضوعی

۹ مطلب در تیر ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

هنوز پرچم دارهای سری آنر 50 روانه ی بازار نشدند که این کمپانی چینی تمرکز خود را بر روی سری میان رده ی ایکس 20 معطوف کرده است. اوایل ماه جاری میلادی یکی از منابع آگاه تصویری از آنر X20 SE انتشار کرد که مجهز به تراشه ی دایمنسیتی ۷۰۰ مدیاتک و سه دوربین در پشت بوده است و تنها در چین با قیمت 1799 یوآن حدود 280 دلار به فروش خواهد رفت.
آنر ایکس 20 اس ای با تراشه دیمنسیتی 700 در راه است

همچنین، گفته می‌شود مدل استاندارد گوشی آنر ایکس 20 از شارژ 22.5 وات پشتیبانی کرده و از این حیث با آنر ایکس 10 فایو جی شباهت خواهد داشت. به هر حال، روز به روز بر حجم اطلاعات فاش شده از سری ایکس 20 افزوده می‌شود و کم کم باید منتظر ارائه اطلاعات رسمی در خصوص محصولات این سری باشیم.

طبق اطلاعاتی که Digital Chat Station منتشر کرده، مقرون به صرفه‌ترین مدل از سری ایکس 20 تحت عنوان ایکس 20 اس ای مجهز به صفحه نمایش 6.6 اینچی LCD با نرخ تازه سازی 90 هرتز بوده و قدرت پردازشی خود را از تراشه دیمنسیتی 700 خواهد گرفت.

در قسمت جلوی بدنه یک حفره برای دوربین سلفی وجود دارد، اما به کیفیت این دوربین اشاره‌ای نشده است. در قسمت پشتی هم یک سنسور اصلی 64 مگاپیکسلی به کار گرفته شده و دو لنز کمکی هم خواهد داشت که رزولوشن و نوع آن‌ها هنوز مشخص نیست. البته، به احتمال زیاد یکی از لنزهای کمکی از نوع ماکرو و دیگری برای تشخیص عمق خواهد بود.

  • ۰
  • ۰

طیق گزارشات خبرگذاری جی اس ام آرنا، به نظر می رسد کمپانی نوکیا از اوپو به دلیل نقض قوانین مربوط به پتنت SEP و غیر SEPشکایت کرده است. این پتنت ها درباره قابلیت اتصال، رابط کاربری و ویژگی های امنیتی هستند و شکایات ذکر شده در اروپا و آسیا ثبت شده‌اند. طی توافق نامه ای که در سال 2018 کمپانی فلاندی با بسیاری از کمپانی های فناوری دیگر امضا کردند در صورتی که بدون مجوز از پتنت های ثبت شده استفاده نمایند، از کمپانی ها شکایت می کند.

نوکیا از اوپو به دلیل نقض پتنت شکایت کرد
نوکیا بیانیه‌ای رسمی مبنی بر اینکه اوپو پیشنهاد تمدید قرارداد را رد کرده است ارائه داد و گفت از آنجا که این شرکت به استفاده از این پتنت‌ها ادامه می‌دهد، مجبور به اقدامات قانونی شده است. سخنگوی نوکیا معتقد است که هنوز روشی سازنده‌تر برای مقابله با چنین شرایطی وجود دارد
.اوپو و نوکیا در سال ۲۰۱۸ توافق‌نامه صدور مجوز چندساله‌ای امضا کردند و به نظر می‌رسد این قرارداد به پایان رسیده است.

اوپو و نوکیا چند سال پیش توافق‌نامه صدور مجوز چندساله‌ای امضا کردند و به نظر می‌رسد این قرارداد به پایان رسیده است.نوکیا پتنت‌های زیادی در اختیار دارد و با سامسونگ، اپل، ال‌جی، لنوو و حتی بلک‌بری قراردادهای زیادی امضا کرده است.

  • ۰
  • ۰

آنطور که پیداست کمپانی شیائومی تصمیم دارد طی یک رویداد در ماه آگوست از تبلت های جدید خود معرفی کند؛ محصولاتی که از نظر کیفیت و مشخصات سخت افزاری در رده ی پریمیوم قرار می گیرند. گمانه زنی های مبنی بر رونمایی   Mi Pad 5در این مراسم وجود دارد. شایعاتی که ادعا می کنند این محصولات 3 مدل Xiaomi Mi Pad 5 ، Mi Pad 5 Pro و Mi Pad 5 Pro Plus هستند.
می پد 5 پرو شیائومی با اسنپدراگون ۸۷۰ روانه ی بازار خواهد شد

در برخی از شایعات آمده که می پد ۵ پرو دارای پنل LCD است؛ اما گزارش‌های دیگر به برخورداری محصول شیائومی از پنل OLED اشاره داشته‌اند. در هر صورت رزولوشن صفحه‌نمایش می پد ۵ پرو شیائومی به ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسل می‌رسد و دارای نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی و نرخ نمونه‌برداری لمسی ۲۴۰ هرتزی خواهد بود.

انتظار می‌رود این تبلت شیائومی از قلم پشتیبانی کند. همچنین امکان اتصال کیبورد برای می پد ۵ پرو در نظر گرفته شده است تا کاربر امکان استفاده‌ی گسترده‌تری از تبلت شیائومی داشته باشد و از آن مانند لپ‌تاپ استفاده کند. گزارش GSMArena به ظرفیت باتری تبلت معرفی‌نشده‌ی شیائومی پرداخته است و ذکر می‌کند که می پد ۵ پرو دارای باتری با ظرفیت ۸۵۲۰ میلی‌آمپر ساعت خواهد بود.

مدل بالارده‌ی سری با نام می پد ۵ پرو به بازار خواهد آمد و گویا دارای شماره مدل M2105K81C است و از ارتباطات 5G پشتیبانی می‌کند. این مدل مجهز به تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۷۰ خواهد بود. برای مدل استاندارد در نظر گرفته شده است که تنها از راه Wi-Fi قادر به اتصال به اینترنت باشد و از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۶۰ بهره ببرد.می‌دانیم شرکت چینی حداقل برای معرفی دو تبلت آماده می‌شود و اطلاعاتی که جی اس ام آرنا منتشر کرده است، چنین موضوعی را تأیید می‌کند.

از مشخصات سخت‌افزاری دیگری که در مورد می پد ۵ پرو می‌دانیم برخورداری از صفحه‌نمایشی ۱۱ اینچ  است؛ البته مشخص نشده که دقیقا چه پنلی استفاده خواهد شد.در گزارش‌های قبلی اشاره شده بود که مدل استاندارد از تراشه‌ی دایمنسیتی ۱۲۰۰ مدیاتک استفاده خواهد کرد که از اسنپدراگون ۸۶۰، توان پردازشی بالاتری دارد؛ اما شیائومی در نظر گرفته است که از تراشه‌ی کوالکام برای تبلت‌های پریمیوم خود استفاده کند.

 

  • ۰
  • ۰

بر اساس اطلاعات منتشر شده، غول کره ای (سامسونگ) در سه ماهه دوم سال 2021 ، رشد 53 درصدی سود عملیاتی را نسبت به سال گذشته داشته است. طبق گفته ی تحلیل گران افزایش تقاضای بازار برای تامین تراشه با شیوع کرونا و همچنین عرضه تراشه های حافظه قدرتمند و استراتژی‌هایی که کره ای ها برای قیمت گذاری در پیش گرفتند باعث شد تا بزرگترین سازنده گوشی هوشمند در فصل دوم سال میلادی جاری به چنین رشد خوبی در سود دست پیدا کند. به احتمال زیاد این رشد در فصل سوم نیز ادامه پیدا می کند.

رشد ۵۳ درصدی سود سامسونگ در فصل دوم ۲۰۲۱ به لطف افزایش فروش تراشه
بزرگترین سازنده تراشه‌های حافظه و گوشی‌های هوشمند در جهان اعلام کرد که سود سه ماهه منتهی به تاریخ
۳۰ ژوئن (۹ تیرماه)، رقمی در حدود ۱۱ میلیارد دلار است که بالاتر از رقم ارائه شده در برآوردهای انجام شده توسط تحلیلگران است. پارک سونگ-سون، یکی از تحلیلگران شرکت سرمایه‌گذاری بورس و اوراق بهادار می‌گوید:

انتظار می‌رود میزان سود سه ماهه سوم سال جاری میلادی سامسونگ به دلیل قیمت حافظه DRAM و تقاضای بیشتر بازار از این رقم نیز بالاتر برود و بیشتر شود.

براساس اعلام موسسه سرمایه‌گذاری Shinyoung، میزان عرضه گوشی‌های هوشمند از ۷۶ میلیون در فصل اول ۲۰۲۱ به ۵۹ میلیون دستگاه در سه ماهه دوم سال جاری میلادی کاهش یافته است. تحلیلگران می‌گویند همه‌گیری کرونا در برخی کشورها از جمله هند و ویتنام و همچنین کمبود جهانی تراشه به عرضه و فروش گوشی‌های هوشمند ضربه زده است. هرچند تحلیلگران بر این باورند که وضعیت در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ بهبود می‌یابد.

این نخستین بار از سال ۲۰۱۸ تاکنون است که کره‌ای‌ها توانسته‌اند در فصل دوم سال میلادی به چنین رشد خوبی در سود دست پیدا کنند. با وجود کاهش فروش گوشی های هوشمند، سامسونگ توانسته در بخش تراشه به دلیل تقاضای بالا و قیمت مناسب بدرخشد و بازگشت سرمایه خوبی را تجربه کند.

تراشه‌های حافظه سامسونگ به ویژه تراشه‌های DRAM، به طور گسترده در سرورها، گوشی‌های هوشمند و سایر دستگاه‌های کامپیوتری مورد استفاده قرار می‌گیرد. همین امر باعث شده که کره‌ای‌ها بتوانند سود خوبی کسب کنند.

  • ۰
  • ۰

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات محمدجواد آذری جهرمی در مورد عدم دسترسی اینترنت تلفن های همراه همزمان با قطعی برق گفت: باتری های دکل های گوشی موبایل، تنها به مدت دو ساعت جوابگوی قطع برق هستند، درواقع برای شارژ مجدد آن به ۸ تا ۱۵ ساعت زمان نیاز است. حال در بعضی نقاط امکان دارد که هشت ساعت برق مستمر شهری در دسترس نباشد. در تلاش برای بهبودیم و از مشکلی که پیش آمده پوزش می‌طلبیم.

آذری جهرمی برای قطعی اینترنت در زمان قطع برق عذرخواهی کرد
در ابتدای خردادماه نیز سازمان تنظیم مقررات در واکنش به اختلال اینترنت و شبکه تلفن همراه، اپراتورها را ملزم کرد تا امکانات دیزل ژنراتور و باتری‌های پشتیبان برای تأمین برق آنتن‌ها و سایت‌های
BTS را تقویت کرده و در صورت نیاز، کمبود یا اختلال در باتری‌ها را رفع کنند؛ اپراتورها همان زمان در پاسخ گفته بودند باتری‌های پشتیبان سایت‌هایشان به دلیل قطعی‌های مکرر توان نگه‌داری شارژ را ندارند و این قطعی‌ها در حال تخریب تجهیزات آن‌ها هم است؛ هرچند برخی اپراتورها (همچون شرکت مخابرات) هم گفتند به دلیل مشکلات مالی، اصلا توان تهیه این تجهیزات را ندارند.

حال وزیر ارتباطات، به اعتراض یک کاربر در همین زمینه واکنش نشان داده است. این کاربر اظهار کرده که کلیه BTS-های مخابراتی دارای UPS هستند و اگر نیستند باید علت داشته باشد؛ او افزود آیا نباید شرکت‌ها باید برای عدم وجود آنتن در زمان قطع برق پاسخگو باشند؟ محمدجواد آذری جهرمی در توییتی نوشت:

همه باید پاسخگو باشند. باتری دکل‌های تلفن همراه، برای ۲ ساعت پاسخگوی قطع برق‌اند؛ پس از دشارژ کامل، نیازمند ۸ ساعت اتصال به شارژرند تا به‌طور کامل شارژ شوند. متأسفانه در برخی نواحی، هشت ساعت برق مستمر شهری در دسترس نیست. در تلاش برای بهبودیم و از مشکل به‌وجودآمده پوزش می‌طلبیم.

آذری جهرمی اضافه کرد:

اینکه چرا در سال ۲۰۲۱ مصرف ایران بیش از تولید است، دلایل متعددی دارد. ‏اول در مصرف، امسال به دلیل شرایط جوی و گرمای بی‌سابقه، رشد مصرف بیش از میزان پیش‌بینی‌شده است. ‏دوم در تولید، ‏سرمایه‌گذاری در ایجاد نیروگاه‌های جدید مطابق پیش‌بینی‌ها نبوده است، دلیل عمده هم کمبود منابع است.

وزیر ارتباطات دلایل کمبود منابع را هم، در مقام ‏اول، تحریم‌ها عنوان کرد که مانع بزرگ جذب سرمایه‌گذاری خارجی هستند. وی افزود:

صنعت برق به دلیل تعرفه‌های دستوری، اقتصاد خودایستایی ندارد و وابسته به منابع دولتی است. مشخصا در تأمین منابع هم مشکلات عدیده وجود دارد. در کنار همه این‌ها باید به کاهش بارش هم پرداخت، نیروگاه‌های برق‌آبی به‌دلیل حفظ منابع آبی با حداکثر ظرفیت خود در مدار نیستند. ‏البته مسئله برنامه تعمیرات نیروگاه‌ها و از مدار خارج بودن برخی از نیروگاه‌ها هم مسئله‌ای طبیعی است و عملا توان جبران کمبود تولید نیروگاه‌های برق‌آبی را ندارند.

موج جدید قطع برق در کشور پس از یک‌ ماه دوباره آغاز شده و تنها دیروز (۱۳ تیرماه) مناطق زیادی در تهران شاهد سه مرتبه قطع‌ شدن برق بودند. به‌ دنبال قطع مکرر و خارج از زمان‌بندی، دسترسی به اینترنت هم با مشکل مواجه شده است. باتری اضطراری سایت‌های BTS اپراتورها تنها برای دو ساعت محدود شارژ دارد و برای شارژ مجدد آن به ۸ تا ۱۵ ساعت زمان نیاز است.

البته وزیر ارتباطات در زیر توییت خود به پاسخ‌ دادن به سؤالات کاربران ادامه داده و در مورد قطع بیش از دو ساعت برق در کشور نوشته است: فرکانس مثل ترازوی شبکه برق‌ میمونه. وقتی مصرف از تولید پیشی گرفت؛ فرکانس افت میکنه و وقتی تولید از مصرف بیشتر شد، فرکانس افزایش پیدا میکنه. مغز شبکه برق وظیفه تثبیت فرکانس رو داره و مجبوره وقتی مثل این روزها مصرف بیش از تولید شد، بار شبکه رو کم کنه.

  • ۰
  • ۰

بنابر خبرهای منتشر شده، مدتی است که غول کره ای (سامسونگ) انرژی خود را صرف تولید محصول نسل جدید Galaxy Tab Active - که به‌ احتمال‌ قوی با عنوان Galaxy Tab Active 2 روانه ی بازار می شود.طراحی این تبلت سامسونگ نسبت به نسل قبلی خیلی فرق چندانی نکرده است درواقع تفاوت  آن صرفاً گوشه‌های آن گردتر شده و از دکمه‌های شفاف‌تری نیز برخوردار خواهد بود. از دیگر مشخصات این تبلت می‌توان به دوربین 8 مگاپیکسلی پشت و 5 مگاپیکسل جلو، باتری 4450 آمپرساعتی نیز اشاره کرد.
نسل جدید تبلت‌های مقاوم سامسونگ در آستانه ورود به بازار
 

همچنین پردازنده به کار رفته بر روی این تبلت هوشمند Exynos 1.6 گیگاهرتزی سامسونگ بوده که به همراه 3 گیگابایت رم و 16 گیگابایت حافظه داخلی عرضه‌شده است.

یکی از قابلیت‌های این تبلت هوشمند، مربوط به کیت توسعه نرم‌افزاری عرضه‌ شده همراه با آن می‌باشد که برای ساخت نرم‌افزارهای مختص محیط کاری افراد در نظر گرفته‌ شده است. از دیگر مشخصات این تبلت می‌توان به دوربین 8 مگاپیکسلی پشت و 5 مگاپیکسل جلو، باتری 4450 آمپرساعتی، مجهز بودن به قلم S و نسخه اندروید 7.1.1 اشاره کرد.
 

تاریخ دقیق عرضه Galaxy Tab Active 2 هنوز مشخص نشده است، اما قیمت تقریبی در نظر گرفته‌ شده برای این محصول 500 تا 600 دلار خواهد بود.با این‌ وجود، مشخصات سخت‌افزاری Galaxy Tab Active 2 نسبت به نسخه قبلی آن با تفاوت‌های بسیار زیاد و عمده‌ای همراه بوده که یکی از تفاوت‌های آن، صفحه نمایش 8 اینچی ال‌سی‌دی Galaxy Tab Active 2 با رزولوشن 1,280 x 800 است.
 

 

  • ۰
  • ۰

مدتی پیش خبرهای در مورد گلکسی  M52 5Gمنتشر شد که اغلب تصور می کردند سامسونگ قرار است گوشی میان رده ی خود را با تراشه پرچمدار اسنپدراگون 888 به بازار عرضه کند، اما واقعیت اینطور نیست. با توجه اینکه با کمبود جهانی تراشه، مواجه هستیم بعید به نظر می رسد کره ای بخواهند گوشی میان رده ی خود را با تراشه پرچمدار اسنپدراگون در اختیار کاربران قرار دهند.

گلکسی M52 5G سامسونگ با چیپ اسنپدراگون 778G در گیک‌بنچ رویت شد
نتایج بنچمارک دستگاهی با شماره مدل
SM-M526BR منتسب به گلکسی M52 5G در پایگاه داده گیک‌بنچ به اشتراک گذاشته شده است که از کسب امتیاز ۷۷۶ در تست تک هسته‌ای و امتیاز ۲۸۷۷ در تست چند هسته‌ای خبر می‌دهد. براساس مستندات بنچمارک، این دستگاه از  چیپست هشت هسته‌ای با فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی آدرنو ۶۴۲L  بهره می‌برد.

در گذشته آنر ۵۰ پرو با چیپست اسنپدراگون ۷۷۸G و مادربرد با اسم رمز Lahaina در بنچمارک رویت شده بود. با توجه به امتیازات کسب شده از سوی گلکسی M52 5G به نظر می‌رسد کره‌ای‌ها بخواهند این گوشی هوشمند را با تراشه اسنپدراگون ۷۷۸G و رم ۶ گیگابایتی به بازار عرضه کنند. درنهایت باید دید سامسونگ چه تصمیمی برای این گوشی هوشمند خواهد گرفت.

مستندات مربوط به نتایج بنچمارک دستگاهی با شماره مدل SM-M526BR منتسب به گلکسی M52 5G در پایگاه داده گیک‌بنچ به اشتراک گذاشته شده که باعث شده برخی تصور کنند کره‌ای‌ها تصمیم گرفته‌اند گوشی میان‌رده خود را با تراشه پرچمدار اسنپدراگون ۸۸۸ به بازار عرضه کنند، اما واقعیت اینطور نیست.

با توجه به اسم رمز مادربرد دستگاه، «lahaina» که به چیپست اسنپدراگون ۸۸۸ مربوط می‌شود و با توجه به امتیازات، این گمانه‌زنی مطرح شده بود که آیا ممکن است گوشی سامسونگ گلکسی M52 5G که دستگاهی میان‌رده است را با تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ به بازار عرضه کند؟

گفتنی است مشخصات تراشه به کار برده شده در بنچمارک این گوشی هوشمند میان‌رده که ظاهرا مدتی است سامسونگ روی آن کار می‌کند، با مشخصات اسنپدراگون ۸۸۸ مطابقت ندارد. با توجه به کمبود جهانی تراشه، کمی بعید به نظر می‌رسد کره‌ای‌ها بخواهند گوشی میادن‌رده خود را با تراشه پرچمدار اسنپدراگون در دسترس کاربران قرار دهند.

اما به نظر می‌‌رسد که بروز یک خطا یا انتشار اطلاعات اشتباه باعث شده اینطور به نظر برسد که گوشی میان‌رده سامسونگ قرار است با یک چیپ پرچمدار به بازار عرضه شود.

 

  • ۰
  • ۰

اخیرا وب سایت playfuldroid گزارشی منتشر کرده است مبنی بر اینکه کمپانی هواوی در حال آماده سازی گوشی میان رده نوا 8 i است و به احتمال زیاد در بازار جنوب شرقی آسیا و کشورهای مالزی و فیلیپین عرضه می شود و انتظار نمی رود که به زودی روانه ی بازارهای اروپا یا هند شود. با توجه به اطلاعات منتشر شده، طراحی این دستگاه مشابه گوشی میت 30 پرو است و ظاهرا این کمپانی کربران جوان هدف قرار داده است. این گوشی میان رده هواوی از تراشه اسنپدراگون ۶۶۲ و باتری ۴۳۰۰ میلی آمپر ساعتی بهره برده است.

مشخصات گوشی میان رده هواوی نوا 8i پیش از موعد رونمایی فاش شد
روی پنل پشتی گوشی مانند هواوی میت
۳۰ پرو شاهد یک ماژول دوربین دایره‌ای خواهیم بود. دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.9، لنز فوق عرض ۸ مگاپیکسلی با زاویه دید ۱۲۰ درجه، دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی و سنسور عمق سنج ۲ مگاپیکسلی در ماژول دوربین نوا ۸i جای گرفته‌اند.

نوا ۸i از  نمایشگر ۶.۶۷ اینچی LCD برخوردار خواهد بود که روزنه مخصوص دوربین سلفی نیز روی نمایشگر آن دیده می‌شود. نمایشگر این گوشی دارای رزولوشن Full HD و طیف رنگی DCI-P3 است و نسبت چشمگیر نمایشگر به بدنه ۹۴.۷ درصدی را ارائه می‌کند. در مورد دوربین جلوی دستگاه هنوز هیچ مشخصاتی ارائه نشده است.

در این گزارش به وضوح عنوان شده است که این گوشی به جنوب شرقی آسیا خواهد آمد و انتظار نمی‌رود که در آینده‌ای نزدیک راهی بازارهای اروپا یا هند شود گوشی میان رده هواوی از تراشه اسنپدراگون ۶۶۲ و باتری ۴۳۰۰ میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از فناوری شارژ فوق‌ سریع ۶۶ وات هواوی بهره خواهد برد. طبق ادعای هواوی، باتری این گوشی فقط در مدت زمان ۳۸ دقیقه به صورت کامل شارژ خواهد شد.

نوا ۸i هواوی به همراه رابط کاربری EMUI 11 و سیستم عامل اندروید ۱۰ در رنگ‌های نقره‌ای، مشکی و همچنین آبی روانه بازار می‌شود و انتظار می‌رود تا هواوی بعدا سیستم عامل هارمونی را در دسترس این دستگاه قرار دهد. در مورد زمان عرضه و همچنین قیمت این گوشی اطلاعات خاصی ارائه نشده است و همچنین هنوز هیچ تصویر رسمی از این دستگاه منتشر نشده است.

  • ۰
  • ۰

مدتی پیش مدیر عامل کمپانی وان پلاس پیت لاودر پستی اعلام کرد که این کمپانی قرار است با برند اوپو با یکدیگر ادغام شوند. درواقع به جزئیات دقیق تری اشاره نکرد. اوایل اکثرا تصور می کردند وان پلاس از نظر منابع نرم افزاری، کمک بیشتری از اوپو دریافت خواهد کرد؛ این عمل نیز در گذشته اتفاق افتاده است. همان طور که می دانید محصولات وان پلاس در چین از رابط کاربری ای استفاده می کنند که نسخه ای شخصی سازی شده از ColorOS به شمار می رود.
وان پلاس به برند زیرمجموعه اوپو تبدیل می‌شود

در‌حال‌حاضر اوپو، وان‌پلاس، ریلمی و ویوو از زیرمجموعه‌های شرکت BBK Electronics محسوب می‌شوند؛ اما در بازارهای جهانی، تنها شرکت وان‌پلاس به‌خوبی شناخته شده و طرفداران بسیاری به‌دست آورده است.در‌این‌بین، به سِمَت پیت لائو نیز اشاره شده است که علاوه‌بر وان‌پلاس با ارتقای سِمَت به مسئول بخش محصولات اوپو، روی تولیدات هر دو شرکت اوپو و وان‌پلاس نظارت خواهد کرد. چنین اتفاقی می‌تواند تأثیر مثبتی بر فعالیت هر دو شرکت بگذارد.

با درنظرگرفتن صحبت‌های پیت لائو، حدس زده شد نگاه دو شرکت به‌سمت محصولات وان‌پلاس در بازار جهانی خواهد رفت و احتمالا به‌جای رابط کاربری OxygenOS، شرکت چینی از رابط کاربری ColorOS استفاده خواهد کرد؛ اما پیت لائو چنین موضوعی را رد کرد و گفت رابط کاربری این شرکت برای محصولات عرضه‌شده در بازار جهانی همچنان OxygenOS باقی می‌ماند و شرکت چینی به توسعه رابط کاربری اختصاصی‌اش ادامه خواهد داد.

با افزایش محبوبیت وان‌پلاس، سران این شرکت خواستند سبد محصولاتشان را با عرضه گوشی‌های هوشمند در رده‌های مختلف سخت‌افزاری و پوشیدنی‌های هوشمند و حتی لپ‌تاپ متنوع‌تر کنند که تا حدودی نیز موفق بودند.حال، The Vergeگزارش داده که منظور از ادغام منابع دو شرکت وان‌پلاس و اوپو را متوجه شده است. ایوان بلس، افشاگر معروف، در حساب کاربری توییترش تفاهم‌نامه‌ای را منتشر کرده است که آن را به دو شرکت اوپو و وان‌پلاس منتسب می‌داند. در این تفاهم‌نامه، توضیح داده می‌شود که وان‌پلاس به‌زودی به برند زیرمجموعه اوپو تبدیل خواهد شد؛ اما همچنان به فعالیت مستقلش ادامه می‌دهد.

اگر به گذشته وان‌پلاس نگاهی بیندازیم، فعالیت این برند چینی به معرفی گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار با قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ خلاصه می‌شد که برای رقابت با پرچم‌داران شرکت‌های مطرحی همچون شیائومی، سامسونگ، هواوی و ال‌جی به بازار عرضه شدند. پس از مدتی نیز، وان‌پلاس تلاش کرد در بازارهای مختلف دنیا ورود کند.

درحقیقت، تفاهم‌نامه فاش‌شده نشان می‌دهد سران دو شرکت اوپو و وان‌پلاس قصد دارند نه‌تنها در بازار چین، بلکه در بازار جهانی بیشتر فعالیت کنند و به‌دلیل اینکه وان‌پلاس در اروپا و ایالات متحده برند شناخته‌شده‌تری است، اوپو می‌خواهد برای جذب مشتریان بیشتر از محبوبیت وان‌پلاس استفاده کند. ناگفته نماند وان‌پلاس می‌تواند از منابع دراختیار اوپو برای تولید محصولات بیشتر و باکیفیت‌تر استفاده کند.

بااین‌حال، استفاده از منابع اوپو به وان‌پلاس به‌ویژه در زمینه تحقیق و توسعه اجازه می‌دهد محصولات بیشتری بسازد و در بازارهای مختلف گسترده‌تر فعالیت کند. حال که برند چینی دسترسی بیشتری به منابع اوپو دارد، نگاه‌ها به‌سمت پرچم‌داران بعدی وان‌پلاس خواهد رفت و درواقع، باید دید برند چینی چه شگفتانه‌هایی برای علاقه‌مندانش تدارک خواهد دید