خط رند

آشنایی با انواع خط رند

خط رند

آشنایی با انواع خط رند

پوشش اخبار اپراتورهای سیم کارتی در کنار آموزش انواع خط رند به دارندگان سیمکارت های ایرانسل، همراه اول، رایتل

طبقه بندی موضوعی

۹ مطلب در تیر ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

با توجه به گزارش های اعلام شده، به نظر می رسد دو کمپانی کوالکام و مدیاتک ، تراشه ای مبنی بر فرآیند تولید 5 نانو متری را عرضه می کند که جانشین تراشه اسنپدراگون ۸۶۵ گویا اسنپدراگون 875G نام دارد که در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۱ به‌همراه گوشی‌ها و تبلت‌های پرچم‌دار روانه بازار می‌شود.
اطلاعات جدیدی از تراشه‌های ۵ نانومتری کوالکام و مدیاتک فاش شد

کاربری در ویبو (شبکه اجتماعی شبیه به توییتر در چین) تصویر و اطلاعاتی را منتشر کرده است که اگر صحت داشته باشند، شرکت کوالکام در نظر دارد مانند نسل فعلی، تراشه‌ای بالارده به‌همراه تراشه‌ای میان‌رده پریمیوم عرضه کند. جانشین تراشه اسنپدراگون ۸۶۵ گویا اسنپدراگون 875G نام دارد که در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۱ به‌همراه گوشی‌ها و تبلت‌های پرچم‌دار روانه بازار می‌شود.

اسنپدراگون ۸۷۵ جی براساس فرایند تولید ۵ نانومتری EUV شرکت سامسونگ ساخته می‌شود؛ اما پیش‌تر شایعات از تولید انبوه این تراشه توسط شرکت تایوانی TSMC خبر می‌دادند. درکنار تراشه پرچم‌دار اسنپدراگون ۸۷۵ جی، تراشه اسنپدراگون ۷۳۵ جی نیز با فرایند لیتوگرافی ۵ نانومتری ساخته خواهد شد که در حقیقت جانشین اسنپدراگون ۷۲۵ است و محصولات میان‌رده‌ی پریمیوم را هدف قرار می‌دهد.

نکته‌ی جالب در مورد تراشه دایمنسیتی ۴۰۰ نوع فرایند تولید آن است که ۶ نانومتری خواهد بود. بر همین اساس، شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه دایمنستی ۴۰۰ درواقع براساس ترکیب المان‌های فرایند تولید ۵ و ۷ نانومتری به تولید انبوه می‌رسد.

مدیاتک گویا روی تراشه پرچم‌دار نیز فعالیت دارد و در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۱ می‌خواهد تراشه‌ای ۵ نانومتری سازگار با ارتباطات ۵ جی را روانه بازار کند. در هر صورت باید صبر کرد و دید که غول‌های فناوری چه سورپرایزهایی را برایمان در نظر گرفته‌اند.

بااین‌حال، دو محصول ذکرشده تنها تراشه‌های در دست ساخت کوالکام نیستند و گویا در بازه زمانی مشابه یعنی سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۱ تراشه اسنپدراگون ۴۳۵ جی برای استفاده در محصولات پایین‌رده عرضه خواهد شد.

در گزارش‌های بانک سرمایه‌گذاری تنها به محصولات کوالکام اشاره نشده است؛ بلکه شاهد اطلاعاتی از محصولات شرکت مدیاتک نیز هستیم. مدیاتک در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۰ در نظر دارد تراشه‌ی دایمنسیتی ۶۰۰ را برای استفاده در محصولات میان‌رده عرضه کند که براساس فرایند تولید ۷ نانومتری ساخته شده است. در همین بازه زمانی نیز تراشه دایمنسیتی ۴۰۰ برای استفاده در محصولات پایین‌رده به تولید انبوه خواهد رسید.

  • ۰
  • ۰

بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی مینگ چی کو، تحلیلگر مشهور محصولات کمپانی اپل، نخستین مک بوک های دارای پردازنده ARM شامل مک بوک ایر و مدل‌های ۱۳.۳، ۱۴ و ۱۶ اینچی مک بوک پرو خواهد بود و از سه ماهه چهارم سال آینده عرضه می شود. درواقع این کمپانی از مدتی قبل در جریان کنفرانس WWDC مهاجرت کامپیوترهای مک به سمت پردازنده‌های اختصاصی خود را رسما اعلام کرد.
اطلاعات جدیدی از اولین مک‌بوک‌های مبتنی بر پردازنده ARM منتشر شد

در جدیدترین گزارش مینگ چی کو هیچ اشاره‌ای به آی‌مک مجهز به پردازنده ARM نشده که این افشاگر قبلا گفته بود در سه‌ماهه‌ی نخست سال آینده عرضه می‌شود. خود اپل تنها چیزی که تایید کرده این است که امسال اولین کامپیوتر مک دارای پردازنده ARM عرضه می‌شود ولی به مدل آن اشاره‌ای نکرده است. به گفته اپل، روند مهاجرت کامپیوترهای این شرکت به سمت پردازنده‌های ARM دو سال طول می‌کشد.

به گفته مینگ چی کو، تولید انبوه مک بوک پرو ۱۳.۳ اینچی دارای پردازنده ARM از سه‌ماهه چهارم سال جاری آغاز خواهد شد و در کنار آن می‌توانیم انتظار عرضه نسل جدید مک‌بوک ایر را هم داشته باشیم. به نظر می‌رسد این مک‌بوک ایر در انتهای سال جاری یا اوایل سال آینده روانه‌ی بازار می‌شود.

سپس در سه‌ماهه دوم یا سوم سال آینده با مک‌بوک‌های ۱۴ و ۱۶ اینچی جدیدی روبرو خواهیم شد که قلب تپنده آن‌ها تراشه اختصاصی اپل است. این افشاگر قبلا گفته بود که این مک‌بوک‌ها از نمایشگرهای mini-LED بهره می‌برند که نسبت به پنل‌های LCD کنتراست بسیار بهتری را ارائه می‌دهند. ظاهرا مک‌بوک پرو ۱۴ اینچی دارای اندازه مشابه با مک‌بوک پرو ۱۳ اینچی فعلی است که این موضوع به‌لطف نمایشگر کم‌حاشیه امکان‌پذیر می‌شود.

  • ۰
  • ۰

به تازگی خبری در فضای مجازی منتشر شده که می گوید اینستاگرام قابلیت پین کردن کامنت ها به بالای صفحه را برای کلیه کاربران خود فعال کرده است. از این پس کاربران می توانند حداکثر 3 نظر را به بالای صفحه سنجاق کنند در واقع به کاربران این امکان را می دهد تا نظرات مورد علاقه خود را در صدر پست ها قرار دهند و تا حدودی از ارسال کامنت های منفی نیز جلوگیری می کند.
اینستاگرام نخستین شبکه اجتماعی با قابلیت پین کردن نظرات

اینستاگرام می‌گوید هدف از سنجاق کردن کامنت‌ها ترویج ارسال نظرات مثبت و مدیریت بهتر گفتگوها است. برای پین کردن نظر کافیست روی آن به سمت چپ سوایپ کنید. حالا چهار گزینه پین، ریپلای، ریپورت و حذف نمایش داده می‌شوند. برای سنجاق کردن کامنت‌ها باید از آخرین گزینه سمت چپ استفاده کرد.

اینستاگرام در چند سال گذشته با معرفی ابزارها و قابلیت‌های جدید به دنبال مبارزه با آزار و اذیت، نفرات پراکنی و انتشار اخبار جعلی بوده است. این اقدامات از زمان روی کار آمدن «آدام موسری»، مدیرعامل جدید این پلتفرم در سال ۲۰۱۸ شدت گرفت و قسمت‌های مختلف این شبکه اجتماعی خصوصاً بخش نظرات به طور قابل توجهی بهبود پیدا کرد.

اینستاگرام با انتشار پستی در توییتر به طور رسمی از فعال شدن قابلیت پین کردن کامنت‌ها برای تمام کاربران خبر داد. قابلیت پین کردن کامنت‌ها همانند دیگر ابزارهای بازدارنده اینستاگرام سودمند نیست، اما همچنان کمک زیادی به کسب و کارها، تولیدکنندگان محتوا، اینفلوئنسرها و کاربران معمولی برای مدیریت نظارت خواهد کرد.

اینستاگرام حالا به کمک هوش مصنوعی به طور خودکار نظرات اهانت آمیز را حذف کرده و به کمک ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی به کاربر پیش از ارسال نظرات اهانت آمیز یا آسیب زننده هشدار می‌دهد.

  • ۰
  • ۰

بر اساس گزارشات جدید سازمان FCC  ایالت متحده در اطلاعیه ای اعلام نمود که کمپانی های چینی هواوی  ZTE برای امنیت ملی کشور تهدید به شمار می آید. طبق این بیانیه که توسط برندان کار تفسیر شد، ادعا می کند که کمپانی های ذکر شده به حزب حاکم کمونیست چین وابسته هستند. در ادامه‌ی بیانیه، حتی به طرح جاسوسی صنعتی گسترده در دو شرکت بزرگ مخابراتی اشاره می‌شود.
کمیسیون FCC رسما هواوی و ZTE را تهدیدی برای امنیت آمریکا خواند

کمیسیون ارتباطات فدرال ایالات متحده از مدت‌ها پیش تلاش می‌کند تا به ادعای خودش، شبکه‌ی ارتباطی کشور را از تهدیدهای چین پاک کند. در بیانیه‌ی اخیر هم به تلاش‌های پیشین اشاره می‌شود. از برنامه‌های قبلی می‌توان به حذف تجهیزات هواوی و ZTE‌ از شبکه‌های مخابراتی و ارتباطی ایالات متحده اشاره کرد.

تصمیم و بیانیه‌ی جدید FCC به این معنا خواهد بود که شرکت‌های آمریکایی دیگر نمی‌توانند از صندوق سرمایه‌گذاری Universal Service Fund کمیسیون برای خرید، مالکیت، نگه‌داری، بهبود، اصلاح یا حتی پشتیبانی تجهیزات و سرویس‌های خریداری شده از هواوی و ZTE استفاده کنند.

کل بیانیه‌ی مطبوعاتی FCC با ادعاهای سیاسی شدید پر شده است و به‌نوعی دستاوردهای فناورانه‌ی دو شرکت مخابراتی چینی را در سایه قرار می‌دهد. شرکت‌های آمریکایی هنوز اجازه‌ی همکاری با هواوی و ZTE را در سطوح محدود دارند، اما طبق بیانیه‌ی جدید، هیچ‌گونه مشوق مالی برای فعالیت خود دریافت نمی‌کنند. همین اقدام باعث می‌شود تا شرکت‌های چینی بیش از گذشته از شرکای آمریکایی خود دور شوند.

برندان کار در ادامه‌ی صحبت‌هایش پیرامون تصمیم جدید کمیسیون ارتباطات فدرال ایالات متحده می‌گوید: «آمریکا رویکرد ضعیف و مبتنی بر ترس گذشته‌ی خود را در قبال حزب کمونیست چین تغییر داده است. اکنون ما قدرت بالای خود را در مقابله با تهدیدهای حزب کمونیست چین نمایش می‌دهیم». صحبت‌های کار تأیید می‌کند که آمریکایی‌ها به تصمیم‌های اخیر محدود نخواهند شد و تلاش برای مقابله‌ی جدی با چین و حفظ شبکه‌های داخلی خود را با جدیت دنبال می‌کنند.

  • ۰
  • ۰

بر اساس خبرهای منتشر شده، مدیر عامل فیسبوک زاکر برگ در روزهای اخیر، از پیشرفت پروژه ی اینترنت رسانی به برخی از مناطق خبر داد. طبق گفته ی او پهپادهای drones که توسط نور خورشید کار میکنند ، می توانند توسط لیزرها و سیگنال های رادیویی، مناطق مرحوم را مجهز به اینترنت نمایند.
کمپانی فیسبوک با لیزر برای مناطق محروم اینترنت می‌فرستد

مدیر فیس‌بوک درباره‌ی تکنولوژی ارسال داده‌شان می‌نویسد: “پیشرفت بزرگی هم در زمینه‌ی ارتباطات لیزری داشته‌ایم. با موفقیت لیزر جدیدی را آزمایش کرده‌ایم که می‌تواند با سرعت ۱۰ گیگابیت در ثانیه اطلاعات را انتقال دهد که ده برابر سریع‌تر از سیستم‌های قبلی است. این لیزر هم‌چنین می‌تواند به نقطه‌ای به‌اندازه‌ی یک سکه از ۱۰ مایلی متصل شود.”

مدیر فیس‌بوک معتقد است که باید تمام افراد دنیا به اینترنت متصل باشند:‌ “تلاش‌های ما مهم است چون ده درصد از جمعیت دنیا در مناطقی زندگی می‌کنند که دسترسی به اینترنت در آن محدود است یا بطور کلی وجود ندارد. برای اینکه بتوانیم هزینه‌های چنین پروژه‌ای را کمتر کنیم، نیاز داریم تکنولوژی‌های جدیدی بسازیم.”

زاکربرگ در این باره نوشته است: “خوشحال‌ام که از پایان ساخت هواپیمای «آکیلا» (Aquila) که برای پروژه‌ی Internet.org از آن استفاده خواهیم کرد خبر دهم. آکیلا هواپیمایی بدون سرنشین است که از آسمان اینترنت پخش می‌کند. پهنای بال آن (Wingspan) به‌اندازه‌ی یک «بویینگ ۷۳۷» است، اما وزنی به‌اندازه‌ی یک ماشین دارد و می‌تواند برای ماه‌ها در آسمان بماند.”

کاملا واضح است که قرار نیست سرعت ۱۰ گیگابیت در ثانیه برای یک کامپیوتر استفاده شود و این هواپیماها می‌خواهند اینترنت را بین افراد زیادی تقسیم کنند.

این شبکه مثل پرژوه‌ی Loon شرکت گوگل کار می‌کند. تفاوت شبکه‌ی فیس‌بوک و گوگل هم در وسیله‌های نقلیه‌ی آن‌ها است. گوگل از بالن‌های بزرگ برای پخش سیگنال استفاده می‌کند، اما فیس‌بوک هواپیماهای بدون سرنشین دارد.

لیزرهایی که در هواپیماهای فیس‌بوک قرار می‌گیرند، برای ارتباط با یکدیگر استفاده می‌شوند. سیگنالی هم که اینترنت را پخش خواهد کرد، سیگنال‌های رادیویی خواهد بود.

زاکربرگ در این باره توضیح داده است: “ایستگاه‌های زمینی سیگنال‌های رادیویی را به یک هواپیمای مادر می‌فرستند و سپس آن توسط لیزر داده‌ها را به هواپیماهای دیگر منتقل می‌کند.”

پروژه‌ی Internet.org شرکت فیس‌بوک قصد دارد استفاده از خدمات اینترنتی را برای افرادی که دسترسی به اینترنت ندارند را ممکن کند. فیس‌بوک در حال حاضر در بخش‌های مختلفی از دنیا با اپراتورهای مختلف موبایل برای ارایه‌ی اینترنت مجانی همکاری می‌کند.

  • ۰
  • ۰

با توجه به خبرهای منتشر شده، انگلستان قوانین جدیدی را در رابطه با محدود کردن شبکه های اجتماعی و چت وضع خواهد کرد. این قوانین در جهت تصمیمات جدید نخست وزیر انگلستان دیوید کامرون ارائه شده است. او تصمیم گرفته است هر نوع پیامی که کد گذاری شده را ممنوع کند. با مصوب کردن این مجموعه قوانین، سرویس‌هایی که پیام هایشات کد گذاری می‌شود (Encrypted)، همانند تلگرام، واتساپ یا اسنپ‌چت، دیگر توانایی فعالیت در این کشور را نخواهند داشت.
واتس‌اپ، تلگرام ی در انگلستان ممنوع می شوند

 

ابتدای سال جاری میلادی، کامرون در این باره گفته بود: «آیا باید در کشور ما، امکان فرستادن پیغام‌هایی که ما توانایی رسد کردن‌شان را نداریم فراهم باشد؟ جواب من نه است.» قوانین جدیدی در انگلستان تصویب شده است که شرکت‌های ارایه دهنده‌ی اینترنت یا شرکت‌هایی مثل گوگل و فیس‌بوک را موظف می‌کند تا تمامی اطلاعات کاربران‌شان را ضبط و سپس به دولت ارایه دهند. در راستای حملات تروریستی اخیر و مخصوصا حمله به سی انگلیسی در تونس، مجلس انگلستان رسیدگی به قوانین ممنوعیت ارسال اطلاعات کدگذاری شده را در اولویت قرار داده است.

  • ۰
  • ۰

کمپانی گوگل در روزهای اخیر اعلام کرد، به ناشران برگزیده به عنوان قسمتی از برنامه صدور مجوز جدید خود، مبلغی را به عنوان دستمزد پرداخت می کند.این محتوا به عنوان قسمتی از تجربه جدید اخبار منتشر می شوند که بعد از پایان سال جاری در سرویس های اخبار و  Discoverگوگل راه‌اندازی خواهد شد. این برنامه ابتدا در آلمان، استرالیا و برزیل شروع به کار خواهد کرد.
گوگل برای مقالات خبری به ناشران برگزیده پول پرداخت می‌کند

فیسبوک اخیرا تب جدید اخبار را در ایالات متحده آمریکا راه‌اندازی کرده که به برخی ناشران هزینه پرداخت می‌کند. این اخبار توسط تیمی از دبیران انسانی اصلاح می‌شوند و «Buzzfeed» به همراه «نیویورک تایمز» و «وال استریت ژورنال» ناشران از هستند. این شبکه اجتماعی قصد دارد اخبار خود را در کشورهای اروپایی نیز راه‌اندازی کند.

با وجود پرداخت هزینه از سوی گوگل و فیسبوک، منتقدان به محدودیت ناشران و همچنین کافی نبودن آن اشاره می‌کنند. در آینده کشورهای بیشتری به برنامه‌های این دو شرکت اضافه خواهند شد.

گوگل اعلام کرده که این برنامه ابتدا در آلمان، استرالیا و برزیل شروع به کار خواهد کرد، اما در آینده نزدیک کشورهای دیگر نیز به آن اضافه می‌شوند. از شرکای گوگل می‌توان به نشریه «Der Spiegel» در آلمان و «Schwartz Media» در استرالیا اشاره کرد.

طبق گفته سایت TechCrunch ، معاون مدیریت محصولات خبری گوگل، «برد بندر» در یک پست جزئیاتی درباره برنامه‌های این شرکت منتشر کرده است. بندر اعلام کرده:

«این اقدام باعث می‌‌شود ناشران از طریق یک تجربه داستان‌سرایی مطلوب درآمدزایی کرده و به آگاهی بیشتر مردم، تمرکز عمیق‌تر آنها در ماجراهای پیچیده و قرار گرفتن در معرض دنیایی از موضوعات و علایق کمک می‌کند

این اقدام گوگل پس از آن صورت گرفت که چندین کشور این غول جستجوی اینترنتی را مجبور به پرداخت هزینه به نشریات کردند. استرالیا اخیرا از برنامه‌هایی پرده برداشته که پلتفرم‌های فناوری را مجبور می‌کند به نشریاتی که از محتوای رایگان آن‌ها درآمدزایی می‌کنند، هزینه پرداخت کنند. در ماه آوریل فرانسه نیز به گوگل دستور داد که به ناشران فرانسوی پول پرداخت کند.

  • ۰
  • ۰

طبق اطلاعات منتشر شده در روزهای اخیر، جدیدترین گوشی میان رده  وان پلاس به زودی معرفی می شود، در واقع حجم زیادی از خبرها و شیعات داغ در رابطه با این موضوع بوده است. همچنین باید خاطر نشان کنیم که هنوز نام این گوشی هوشمند مشخص نشده است و در نهایت به عنوان وان پلاس Z یا Nord روانه‌ی بازار خواهد شد. اینطور که از شواهد امر پیداست این گوشی امکانات جذابی را به همراه دارد.
وان‌پلاس Z از دوربین سلفی دوگانه بهره می‌برد

تعبیه دوربین سلفی دوگانه در این گوشی، رویکرد قابل توجهی محسوب می‌شود زیرا وان‌پلاس تا حالا برای گوشی‌های پرچم‌دار خود چنین قابلیتی را ارائه نکرده است. این شرکت در سال ۲۰۱۵ آخرین گوشی میان‌رده خود به نام وان‌پلاس X را عرضه کرد و حالا می‌خواهد برای جدیدترین گوشی میان‌رده خود قابلیت‌های جذابی را ارائه کند.

بر اساس اطلاعات فاش شده، وان پلاس Z از تراشه اسنپ‌دراگون ۷۶۵G و نمایشگر ۹۰ هرتز بهره می‌برد. همچنین ظاهرا برخلاف خبرهای منتشر شده به جای بهره‌گیری از دوربین سه‌گانه در پنل پشتی، با ۴ دوربین سروکار داریم. روی هم رفته با توجه به شواهد موجود، این گوشی وان‌پلاس امکانات جذابی را به ارمغان می‌آورد

با وجود اینکه تقریبا تمام مشخصات این گوشی فاش شده، اما حالا بر اساس یک گزارش جدید به نظر می‌رسد وان پلاس Z اولین گوشی این شرکت است که از دوربین سلفی دوگانه بهره می‌برد. گفته می‌شود باید انتظار تعبیه دوربین‌های سلفی ۳۲ و ۸ مگاپیکسلی را داشته باشیم و این یعنی در بین گوشی‌های میان‌رده، در این زمینه حرف زیادی برای گفتن خواهد داشت.

  • ۰
  • ۰

بر اساس خبرهای منتشر شده، شایعات زیادی در رابطه با محصولات جدید سونی وجود دارند. درواقع از عرضه شدن چند مدل مختلف همچون اکسپریا Z5 و سایر گوشی های جدید تر، توجه بسیاری از کاربران ر به خود جلب کرده است. در اوایل خردادماه 1394، تصاویری از گوشی های جدید سونی منتشر شد. گوشی ای که گفته می‌شد Lavender نام خواهد داشت و طراحی متمایز نسبت به مدل‌های قبلی این شرکت دارد. گزارش‌های جدید به این موضوع اشاره می‌کنند که این گوشی قرار است ماه آینده توسط کمپانی سونی راهی بازار شود؛ اما نام این گوشی Lavender نخواهد بود و با نام اکسپریا T4 Ultra راهی بازار خواهد شد. همچنین به این موضوع اشاره شده که صفحه نمایش تمام محیط روی این گوشی را دربر می گیرد و کاربر فاصله سیاهی میان صفحه نمایش و لبه‌های گوشی مشاهده نخواهد کرد.
 منتظر گوشی های جدید سونی باشید

اطلاعات منتشر شده درباره اکسپریا T4 Ultra به این موضوع اشاره می‌کنند که این گوشی دارای یک صفحه‌نمایش ۵.۵ اینچی با وضوح تصویر ۱۰۸۰×۱۹۲۰ خواهد بود که تراکم پیکسلی ۴۰۱ppi را به‌همراه می‌آورد و سونی از اندروید ۵ روی آن استفاده کرده است. پشتیبانی از شبکه ۴G هم از دیگر قابلیت‌های T4 Ultra به‌حساب می‌آید. به‌نظر میرسد که سونی این گوشی را با قیمت ۲۸۰ تا ۳۰۰ دلار راهی بازار خواهد کرد.

سونی برای این گوشی از چیپ‌پردازشی ۶۴ بیتی مدیاتک MT-6752 استفاده کرده که یک پردازنده هشت هسته‌ای با سرعت ۱.۷ گیگاهرتز برای آن در نظر گرفته شده است. این گوشی از پردازنده گرافیکی Mali-T760 و ۲ گیگابایت رم بهره می‌برد. همچنین دو دوربین ۱۳ مگاپیکسلی در جلو و پشت این گوشی دیده می‌شود. باید به این نکته هم اشاره کنیم که دوربین پشتی دارای فلش LED است.