خط رند

آشنایی با انواع خط رند

خط رند

آشنایی با انواع خط رند

پوشش اخبار اپراتورهای سیم کارتی در کنار آموزش انواع خط رند به دارندگان سیمکارت های ایرانسل، همراه اول، رایتل

طبقه بندی موضوعی

۸ مطلب در آبان ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

گوگل یکی از کمپانی های فناوری بزرگ دنیا است. اکثر افراد تصور می کنند که گوگل فقط یک موتور جستجو است؛ در صورتی که این کمپانی محصولات جذابی همچون گوشی هوشمند و لپ تاپ تولید می کند. به نظر می رسد خط تولیدی نیز برای سری کروم بوک دارد. اخیرا گزارشات جدیدی از کروم بوک گوگل در فضای مجازی منتشر شده است، که اطلاعات تازه ای از نسل بعدی لپ تاپ گوگل و همچنین تراشه آن در اختیار ما می گذارد.  
اطلاعات کروم‌بوک بعدی گوگل فاش شد

اگرچه در فهرست مذکور نوشته شده است که Zork از اندروید ۹ به‌عنوان سیستم‌عامل استفاده می‌کند، به‌نظر می‌رسد که این دستگاه Chrome OS را اجرا کند؛ زیرا یک کروم‌بوک است. باید به این موضوع نیز اشاره کرد که در نتایج بنچمارک آوریل نیز به اندروید ۹ اشاره شده بود. البته کاملا نمی‌توان به نتایج بنچمارک و اطلاعات آن اعتماد کرد؛ درنتیجه باید مطالب منتشر‌شده‌ی آن را با دقت بیشتری بررسی کرد.

سایر ویژگی‌های این کروم‌بوک صفحه‌نمایشی با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ و تراکم پیکسل ۱۶۰ PPI می‌شود. این اطلاعات به‌اندازه صفحه‌نمایشی درحدود ۱۴ اینچ اشاره می‌کند. داشتن چنین نمایشگری در لپ‌تاپ می‌تواند کاربران را راضی نگه دارد. درحال‌حاضر، اطلاعات مربوط به ذخیره‌سازی، میزان ورودی و خروجی، ابعاد و قیمت منتشر نشده‌اند. گفته می‌شود به‌احتمال زیاد این دستگاه خاص پرچم‌دار آینده‌ی این شرکت، یعنی Pixelbook نخواهد بود؛ اما این کروم‌بوک دستگاهی است که از سخت‌افزار قوی و جذاب AMD استفاده می‌کند.

اولین‌بار خبرگزاری 91Mobile موفق شد اطلاعات Zork را در این صفحه مشاهده کند. این فهرست اطلاعات مهم کروم‌بوک بعدی گوگل را فاش می‌کند. گوگل Zork ظاهرا از سیلیکون تمام AMD برخوردار است که با تراشه‌ی چهار هسته‌ای Ryzen 3 3250C مدیریت می‌شود. براساس اطلاعات به‌دست‌آمده، پردازنده‌ی این دستگاه با چهار گیگابایت رم و پردازنده‌ی گرافیکی Radeon Vega همراهی خواهد شد.

اخیرا گزارش جدیدی از کروم‌بوک گوگل منتشر شده که اطلاعات تازه‌ای از تراشه‌ی آن دراختیار ما می‌گذارد. اخبار کروم‌بوک جدید گوگل از اواخر سال ۲۰۱۹ در فضای مجازی منتشر می‌شد. همچنین، نتایج بنچمارک این دستگاه که با کد Zork شناخته می‌شود، در آوریل به‌اشتراک گذاشته شد. اکنون، این محصول در صفحه‌ی Play Console ظاهر شده است. هنوز مشخص نیست که گوگل Zork را کِی رسما معرفی می‌کند یا نام نهایی آن چیست. مطمئنا در آینده‌ی نزدیک اطلاعات بیشتری از این دستگاه در سراسر اینترنت منتشر می‌شود و ما می‌توانیم آن را بیشتر از قبل بشناسیم.

  • ۰
  • ۰

بر اساس گزارشات اخیر، کمپانی اپل قصد دارد در سه ماهه دوم سال آینده میلادی از مدل های دیگر مک بوک با پردازنده اختصاصی خود را رونمایی کند. پردازنده اپل سیلیکون قرار است جایگزین محصولات مجهز به پردازنده‌های اینتل شوند. این کمپانی با گذر زمان وابستگی خود به اینتل را کاهش خواهد داد.
تولید بالای مک بوک مجهز به چیپ اختصاصی: اپل در انتظار فروش شگفت‌انگیز

میزان تولید اولیه برای مک بوک‌های مجهز به پردازنده‌های اختصاصی اپل معادل ۲۰ درصد کل فروش مک بوک‌ها در سال 2019 است. این کمپانی سال گذشته میلادی موفق به فروش ۱۲.۶ میلیون مک ‌بوک در سراسر جهان شده بود.

اپل در این هفته مراسمی تحت عنوان «One More Thing» را برگزار خواهد کرد که در آن روی پردازنده‌های اختصاصی خود و همچنین مک بوک‌های مجهز به آن تمرکز می‌کند، البته احتمال رونمایی از محصولات دیگر نیز وجود دارد. اپل قصد دارد در سه ماهه دوم سال آینده میلادی از مدل‌های دیگر مک بوک با پردازنده اختصاصی خود رونمایی کند که جایگزین محصولات مجهز به پردازنده‌های اینتل می‌شوند. اپل سیلیکون مانند جدیدترین چیپست آیفون یعنی A 14 Bionic توسط شرکت TSMC با لیتوگرافی ۵ نانومتری به تولید می‌رسد.

در حالی که احتمال بالایی برای معرفی دو مدل ۱۳ اینچی در مراسم One More Thing وجود دارد، شاید در بازه‌های زمانی متفاوتی در اختیار کاربران قرار بگیرند. برای آشنایی با این محصولات نیاز به صبر زیادی نیست و تنها چند روز دیگر به اطلاعات کامل آن‌ها دست پیدا خواهیم کرد.

این کمپانی می‌خواهد از اولین پردازنده‌های خود در مدل‌های پایین‌رده و بالارده مک استفاده کند و قدرت مدل‌های ایر و پرو را تامین خواهند کرد. طبق گزارش های قبلی، در مراسم این هفته اپل شاهد رونمایی از مک بوک ایر ۱۳ اینچی به همراه مک پرو ۱۳ و ۱۶ اینچی خواهیم بود که البته شاید از مدل ۱۶ اینچی رونمایی نشود.

 

  • ۰
  • ۰

با توجه به خبرهای منتشر شده، مبنی بر اینکه کمپانی  HMD Global قصد دارد گوشی‌های قدیمی و خاطره‌انگیز نوکیا را با ویژگی های نوین مجددا وارد بازار موبایل نماید. حال طبق شایعات جدید به این موضوع اشاره می‌کند که کمپانی نوکیا در تلاش است تا دو گوشی کلاسیک نوکیا را باردیگر روانه ی  بازار کند.
نوکیا ۶۳۰۰ و سری نوکیا ۸۰۰۰ دوباره راهی بازار می‌شوند

گوشی بعدی که هنوز مدل آن مشخص نشده، یکی از گوشی‌های سری نوکیا ۸۰۰۰ خواهد بود. این گوشی‌ها از صفحه‌کلیدی کشویی برخوردار بودند و ظاهری بسیار زیبا داشتند. به‌طور مثال، گوشی نوکیا 8910i بدنه‌ای از جنس تیتانیوم و گوشی 8800 Gold Arte  Nokia بدنه‌ای از جنس طلای ۱۸ عیار داشت و قسمت D-Pad آن از جنس یاقوت بود. این گوشی‌ها را می‌توانیم آخرین گوشی‌های بسیار لوکس بازار قبل از برند ورتو بنامیم.

یکی از این گوشی‌های جدید نوکیا ۶۳۰۰ خواهد بود. این گوشی با ظاهر کلاسیک و بدنه فلزی ضدزنگش طرفداران زیادی کسب کرده بود.

هنوز مشخص نیست که این گوشی‌ها از چه سیستم‌عاملی استفاده می‌کنند. آیا روی این گوشی‌ها بازهم سیستم عامل KaiOS را مشاهده می‌کنیم؟ این محصولات به‌احتمال زیاد در دسته‌ی گوشی‌های ساده قرار می‌گیرند که امکانات زیادی دراختیار کاربران قرار نمی‌دهند؛ اما از شبکه 4G پشتیبانی می‌کنند. در هفته‌های آینده، باید منتظر معرفی رسمی این گوشی‌ها باشیم.

  • ۰
  • ۰

طبق آمارهای منتشر شده از سوی  IDCکه حاکی از آن است در فصل سوم 2020 در اوج همه گیری کرونا بازار جهانی تبلت با رشد بی سابقه 25 درصد روبرو بوده است. کمپانی اپل با عرضه 13.9 میلیون تبلت در فصل سوم سال جاری صدرنشین و سامسونگ با رشد سالیانه 89.2 درصدی، بیشترین رشد سالیانه را به نام خود رقم زد.
بازار تبلت رونق گرفت؛ اپل با عرضه 13.9 میلیون تبلت صدرنشین شد

آمارها نشان می‌دهد در شرایطی که در سراسر جهان، نیاز به آموزش از راه دور و دورکاری بیش از هر زمان دیگری مطرح است، کاربران تقاضای بیشتری برای خرید دستگاه‌های هوشمند با نمایشگر بزرگ‌تر دارند. به علاوه، آمارها نشان می‌دهد که کاربران در فصلی که گذشت هزینه بیشتری صرف خرید محصولات حوزه فناوری کرده اند.

در فصلی که گذشت، اپل با عرضه 13.9 میلیون دستگاه آیپد، 29.2 درصد سهم بازار جهانی تبلت را از آن خود کرد. این در حالی است که در مدت مشابه سال قبل، کوپرتینویی‌ها موفق به عرضه 11.8 میلیون دستگاه آیپد به بازار شده بودند و سهم 31.1 درصدی بازار جهانی تبلت را به نام خود رقم زدند..

آمار عرضه تبلت در بازار جهانی رشد سالیانه 24.9 درصدی را تجربه کرده است. گزارش‌های اولیه IDC حاکی از آن است که در فصل سوم سال جاری، 47.6 میلیون دستگاه تبلت به بازارهای جهانی عرضه شده است.

در حالیکه میزان عرضه آیپد اپل در فصل سوم امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل رشدی برابر 17.4 درصد داشت؛ شرکت‌های دیگری همچون سامسونگ، هواوی و لنوو نیز بازار خوبی داشتند.

سه ماهه سوم 2020، کره‌ای‌ها فصل خوبی را گذراندند و موفق به عرضه 9.4 میلیون تبلت به بازارهای جهانی شدند. در نتیجه توانستند سهم بازار 19.8 درصدی را از آن خود کنند. این بدان معنی است که سامسونگ توانسته در عرضه تبلت به بازارهای جهانی رشد سالیانه 89.2 درصدی را تجربه کند.

سامسونگ در سه ماهه سوم سال 2019 موفق به عرضه 5 میلیون تبلت به بازار شد و با سهم بازار 13 درصدی در جایگاه سوم از نظر میزان عرضه تبلت در بازارهای جهانی ایستاد.

بیماری کرونا در کنار همه مسایل و مشکلاتی که جهان را درگیر خودش کرد، برای تولید کنندگان دستگاه‌های هوشمند روزهای خوبی را رقم زد.

هواوی و لنوو نیز به ترتیب با عرضه 4.9 و 4.1 میلیون دستگاه، به ترتیب سهم بازار 10.2 و 8.6 درصدی را از آن خود کردند. هواوی رشد 32.9 درصدی و لنوو رشد 64.2 درصدی را در سه ماهه سوم سال نسبت به مدت مشابه سال قبل تجربه کردند.

یکی از بازندگان بازار تبلت، آمازون بود که با عرضه 5.4 میلیون دستگاه و سهم بازار 11.4 درصدی نتوانست از شرایط موجود و تقاضای کاربران به خوبی بهره ببرد.

  • ۰
  • ۰

کمپانی سامسونگ که چند هفته قبل وجود تراشه اگزینوس 1080 را تایید نمود حال این شرکت پوستر جدیدی منتشر کرده است در تاریخ 12 نوامبر 22 آبان ماه 1399 رسما رونمایی می شود. این چیپست جایگزین اگزینوس ۹۸۰ می‌شود که شهریور ماه سال گذشته به عنوان اولین چیپست سامسونگ با مودم 5 G داخلی معرفی شد.
سامسونگ ۲۲ آبان از چیپست اگزینوس ۱۰۸۰ رونمایی می‌کند

بر اساس اخبار و شایعه‌هایی که تاکنون منتشر شده‌اند، اگزینوس ۱۰۸۰ از مودم 5G داخلی برخوردار است. این چیپست بر مبنای فرآیند ۵ نانومتری تولید خواهد شد و عملکرد هسته‌های پرتوان Cortex-A78 آن ۲۰ درصد از هسته‌های Cortex-A77 بیشتر است. اگزینوس ۱۰۸۰ همچنین از پردازشگر گرافیکی جدید Mali-G78 بهره می‌برد که ۲۵ درصد در مقایسه با Mali-G77 عملکرد بهتری را به ارمغان می‌آورد.

سامسونگ به زودی از چیپست موبایل جدید خود به نام اگزینوس ۱۰۸۰ با مودم 5G داخلی رونمایی می‌کند. این چیپست احتمالاً برای اولین بار در سری ویوو X60 به کار خواهد رفت.

بنچمارک مورد بحث همچنین نشان می‌دهد که دیوایس یاد شده از ۸ گیگابایت رم LPDDR5، حافظه داخلی ۱۲ گیگابایتی از نوع UFS 3.1، نمایشگر با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز و سیستم عامل اندروید ۱۱ برخوردار است. آنطور در ادامه گزارش نوشته شده، این موبایل به احتمال زیاد محصول شرکت ویوو است چرا که برخی گزارش‌ها حاکی از آنند که اگزینوس ۱۰۸۰ برای اولین بار در سری ویوو X60 به کار خواهد رفت.

اواخر مهر ماه بنچمارک موبایلی ناشناس با اسم رمز «Orion» مجهز به چیپست اگزینوس ۱۰۸۰ در پلتفرم «آنتوتو» منتشر شد. بر اساس اطلاعات مندرج در این سایت، چیپست جدید سازنده کره‌ای از چهار هسته Cortex-A78 و چهار هسته Cortex-A55 برخوردار است. دیوایس مورد بحث موفق شد امتیاز ۶۹۳۶۰۰ را در آنتوتو ثبت کرده و روی کاغذ از موبایل‌های اندرویدی مجهز به جدیدترین چیپست پرچمدار کوالکام (اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس) پیشی بگیرد

  • ۰
  • ۰

طبق اطلاعات منتشر شده، کمپانی ال جی، اخیرا گزارش مالی در سه ماهه سوم 2020 خود را منتشر کرد و عملکرد قسمت موبایل این کمپانی کره‌ای در مقایسه با سال های گذشته بهبود داشته است در سال جاری درآمد حاصل از این فروش به14.24 میلیارد دلار رسیده است. و ۸۰۷.۱۴ میلیون دلار سود کرده است. فروش و سود این کمپانی در این بازه زمانی بالاترین میزان برای یک سه ماهه سوم در تاریخ ۶۲ ساله آن محسوب می شود. درآمد عملیاتی بخش موبایل این شرکت در این بازه زمانی برابر ۱.۲۸ میلیارد دلار بوده که در مقایسه با سه ماهه قبلی با رشد ۱۶.۵ درصدی روبه‌رو شده است. در این بازه زمانی بخش موبایل همچنان ضررده بوده، با این حال میزان ضرر در مقایسه با گذشته کاهش پیدا کرده است.
گزارش مالی سه ماهه سوم ۲۰۲۰ ال جی از بهبود عملکرد بخش موبایل خبر می‌دهد

بخش قطعات خودروی این برند نیز با افزایش درآمد مواجه شده و توانسته به درآمد ۱.۳۹ میلیارد دلاری دست پیدا کند که البته این بخش ۵۵.۷ میلیون دلار ضرر کرده که کمتر از بازه زمانی مشابه سال گذشته میلادی است. بخش سازمانی این شرکت نیز ۱.۲۵ میلیارد دلار درآمد داشته، اما سود آن با کاهش ۳۱.۱ درصدی به ۶۴.۸ میلیون دلار رسیده است.

میزان ضرر این بخش در سه ماهه سوم ۲۰۲۰ برابر ۱۲۴.۹ میلیون دلار بوده که در مقایسه با ۱۶۹.۱ میلیون دلار سه ماهه دوم ۲۰۲۰، کاهش داشته و خبر از بهبود عملکرد بخش موبایل ال جی می‌دهد.

این کمپانی کره‌ای با افزایش فروش گوشی‌های خود در بازارهای مهمی یعنی آمریکای شمالی و جنوبی مواجه شده است. طبق گزارش جدید، گوشی‌های ال جی وینگ ، ولوت و Q51 محصولات اصلی این برند در بازار بوده‌اند. افزایش بهره‌وری در زمینه تولید و فروش بالاتر از انتظار گوشی‌های اقتصادی جدید باعث کاهش ضرر بخش موبایل شده‌اند.

در این بازه زمانی بخش لوازم خانگی و سیستم تهویه مطبوع ال جی به درآمد ۵.۱۸ میلیارد دلاری دست پیدا کرده که رشد سالانه ۱۵.۵ درصدی را نشان می‌دهد و بهترین عملکرد فصلی آن محسوب می‌شود. سود این بخش با افزایش ۵۶.۶ درصدی به ۵۶۵.۲ میلیون دلار رسیده. بخش سرگرمی خانگی این کمپانی با درآمد ۳.۰۹ میلیارد دلاری مواجه شده و سود ۲۷۴.۸۸ میلیارد دلاری به همراه داشته است.

  • ۰
  • ۰

در روزهای اخیر شایعاتی مبنی براینکه کمپانی هواوی تصمیم گرفته است نسل جدید گوشی های نوا را روانه ی بازار نماید. . سری گوشی‌های نوا ۸ به ‌احتمال زیاد در سه مدل روانه ی  بازار خواهند شد. که طبق این شایعات، نوا ۸، نوا ۸ اس ای و نوا ۸ پرو خواهند بود.با توجه به اطلاعاتی که امروز ازطریق آژانس China Compulsory Certificate mark یا C3 منتشر شد، این گوشی‌ها با شارژر ۶۶ وات راهی بازار می‌شوند؛ دقیقا همان مدل شارژری که در گوشی‌های میت 40 استفاده می‌شود.قیمت این گوشی ها هنوز به طور دقیق مشخص نشده، اما اینطور که به نظر می رسد می‌رسد گوشی نوا ۸ با قیمت ۴۸۵ دلار و گوشی نوا ۸ پرو با قیمت ۵۸۵ دلار دراختیار کاربران قرار بگیرد.
گوشی هواوی نوا ۸ با شارژر ۶۶ وات روانه ی بازار می شود

انتظار می رود گوشی‌ نوا ۸ به صفحه نمایشی با نرخ نوسازی ۹۰ هرتز مجهز شود و مدل پرو این گوشی به‌احتمال زیاد صفحه‌نمایش OLED با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز خواهد داشت. گفته می‌شود این صفحه‌های نمایش توسط شرکت Visionox یا Tianma Microelectronics ساخته می‌شوند.

بر اساس شایعات، گوشی نوا ۸ اس ای به صفحه‌نمایش ۶٫۵۳ اینچی OLED مجهز شده و تراشه مدیاتک دیمنسیتی ۷۲۰ در آن به کاررفته است. به ‌احتمال زیاد دوربین اصلی این گوشی هوشمند به حسگر ۴۸ مگاپیکسلی مجهز شده است. درباره قیمت این گوشی‌ها هنوز اطلاعات دقیقی منتشر نشده است؛ اما به‌نظر می‌رسد گوشی نوا ۸ با قیمت ۴۸۵ دلار و گوشی نوا ۸ پرو با قیمت ۵۸۵ دلار دراختیار کاربران قرار بگیرد.

  • ۰
  • ۰

طبق اطلاعات منتشر شده، غول کره ای سامسونگ گوشی گلکسی41 F را رسما معرفی نمود. این گوشی برای بازار کشور هند ساخته شده بود و به‌عنوان اولین عضو از خانواده‌ی گلکسی اف (F) هم شناخته می‌شد؛ البته گوشی گلکسی اف ۴۱ مدل ریبرند‌شده‌ی گلکسی M31 محسوب می‌شد. مشخص است که سامسونگ علاقه‌ی زیادی به عرضه‌ی گوشی‌های میان‌رده آن هم با نام‌های مختلف دارد. این کمپانی کره‌ای پیش‌ازاین گوشی‌های میان‌رده‌ی خود را با نام گلکسی A و گلکسی M راهی بازار می‌کرد و هم‌اکنون با خانواده‌ی گلکسی F عرضه می‌کند. شاید همین مدل نام‌گذاری باعث شد که سامسونگ سری گوشی‌های گلکسی J را دیگر تولید نکند. البته شایعات می‌گویند که ممکن است این گوشی به‌جای محصول میان‌ردهی، محصولی پایین‌رده باشد.
سامسونگ گلکسی اف ۱۲ یا اف ۱۲ اس به‌زودی راهی بازار می‌شود

متأسفانه هنوز اطلاعات بیشتری درباره‌ی گوشی گلکسی اف ۱۲ یا گلکسی اف ۱۲ اس منتشر نشده و تنها چیزی که از این گوشی می‌دانیم شماره‌مدل آن است. به‌احتمال زیاد تا مدتی دیگر اطلاعات بیشتری از این گوشی منتشر می‌شود.

گوشی‌های سری گلکسی اف تازه در ابتدای راه قرار دارند و قرار است گوشی دیگری هم درکنار گلکسی اف ۴۱ مشاهده کنیم. گوشی جدید با شماره‌مدل SM-F127G شناخته می‌شود و مشخص نیست که با نام گلکسی اف ۱۲ راهی بازار می‌شود یا نام گلکسی اف ۱۲ اس روی آن قرار می‌گیرد. البته شایعات می‌گویند که ممکن است این گوشی به‌جای محصول میان‌ردهی، محصولی پایین‌رده باشد.