خط رند

آشنایی با انواع خط رند

خط رند

آشنایی با انواع خط رند

پوشش اخبار اپراتورهای سیم کارتی در کنار آموزش انواع خط رند به دارندگان سیمکارت های ایرانسل، همراه اول، رایتل

طبقه بندی موضوعی

۱۳ مطلب در تیر ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

بنابر خبرهای اعلام شده از سوی اپراتور اول کشور ،هر یک از شهرهای کشورمان ایران دارای یک پیش شماره برای سیم کارت دائمی و اعتباری همراه اول هستند در واقع سیم کارت های همراه اول اعم از اعتباری  و دائمی هر شهر با پیش شماره مختص به خود است.البته استفاده سیم کارت در هر شهری امکان پذیر می باشد.کارهایی از قبیل سند زدن ،تعویض سیم کارت و غیره ...حتما باید در همان شهر انجام شود در چند روز گذشته خبری منتشر شد مبنی بر اینکه امکان انتقال مالکیت با سند زدن سیم کارت های هر شهری در شهر دیگر امکان پذیر است.

شرایط تغییر مالکیت سراسری سیم کارت همراه اول

متقاضیان جهت خرید سیم کارت دائمی و اعتباری همراه اول میتوانند به مراکز خرید و فروش سیم کارت مراجعه نمایند.

متن بخشنامه شرکت ارتباطات سیار

با سلام ؛

بدینوسیله به اطلاع می رساند :

با عنایت به یکسان سازی تعرفه های خطوط همراه اول تغییر نام خطوط دائمی سراسر کشور بر اساس فرایند پیوست در تمامی دفاتر خدمات ارتباطی امکان پذیر می باشد.

شایان ذکر است خطوط تغییر نام یافته در پایان هر فصل می بایست به مرکز خدمات اول مخابرات (TCT) ارسال گردد.

با این خبر امکان انتقال مالکیت سیم کارت های همراه اول در هر شهری به سهولت انجام خواهد شد و نیازی به سفر کردن برای انتقال مالکیت نیست. برای انتقال سند مالکیت نیز مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت یا امورمشترکین تلفن سیار هر شهری الزامی است.

 


  • ۰
  • ۰

طبق گزارش های اعلام شده از سوی اپراتور همراه اول،باتوجه به مذاکرات هفته ی قبل با حضور محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و گروهی از مدیران سیم کارت اپراتورهای همراه اول،ایرانسل،رایتل جهت رسیدگی و رفع مشکل قطع ارتباط در مناطقی از شهر تهران اجرا شد،معین شد تا رفع مشکل ذکر شده،تماس های صوتی زیر 10 ثانیه هزینه ای برای کاربران نداشته باشد.


علاقه مندان جهت خرید سیم کارت های همراه اول میتوانند به مراکز خرید و فروش سیم کارت مراجعه نمایند و سیم کارت رند مورد نظر خود را تهیه کنند.

با توجه به گفته‌های جهرمی در برخی از شهرها و مناطق کشور کیفیت ارتباطات کاهش یافته است، و با آن که بخشی از این کاهش‌ها به دلیل تغییر تکنولوژی و عدم همکاری شهرداری‌ها در نصب و راه‌اندازی سایت‌های تلفن همراه است، اما دلیل اصلی افزایش قطعی مکالمات ارائه نسل 3 و 4 تلفن همراه در بعضی از این شهرها می‌باشد. همچنین وزیر ارتباطات دلیل قطعی ارتباط در شهرستان‌ها را تبدیل تکنولوژی و کامل نبودن شبکه در مناطقی که به نسل 3 و 4 مجهز هستند عنوان کرده است.

در این جلسه علاوه بر بررسی روش‌های توسعه و ارتقای کیفیت ارتباطات، مدیران عامل اپراتورهای سیم کارت دائمی و اعتباری همراه اول، ایرانسل و رایتل مشکلات خود را با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مطرح کردند

عدم همکاری شورای شهرها و شهرداری‌های کشور، جمع‌آوری سایت‌ها توسط مراکز مختلف، ممانعت‌های مردمی به دلیل تصور درباره تاثیرامواج، ساخت مجتمع‌ها و برج‌های جدید در شهرها و دریافت عوارض‌های محلی از اپراتورها از جمله مسائل مهمی بوده است که مسئولین اپراتورها به بیان آنان در جلسه پرداختند.

باید بدانید با توجه به ارزیابی سازمان تنظیم مقررات در حوزه کیفیت ارتباطات، یکی از اپراتورها از نظر میزان قطعی مکالمات و عدم آنتن دهی در شرایط نامناسبی قرار دارد و دو اپراتور دیگر هم در تمام شهر تهران کیفیت مناسبی ارائه نمی‌کنند، که این موضوع موجب نارضایتی مردم شده است.

 


  • ۰
  • ۰

بنابر خبرهای اعلام شده از سوی اپراتور همراه اول،بعد از اجرا کردن طرح سیم کارت های  1000 و قرعه کشی موتور هزار به ارزش 1000 میلیون ریال توسط این شرکت،اسامی برندگان را اعلام شد.برندگان هفته های اول و دوم این قرعه کشی به ترتیب از استان خوزستان و فارس غلام عباس دورقی نژاد و احمد طاهری می باشند.

برندگان جوایز طرح 1000 همراه اول

همراه اول مصادف با اولین شنبه مرداد ماه 1396 مشترکانی را که در طول هفته دارای بسته آلفا پلاس باشند درقرعه کشی شرکت می‌دهد. باید بدانید که این قرعه‌کشی به مدت 12 هفته ادامه دارد.

علاقه مندان جهت خرید سیم کارت دائمی و اعتباری و همچنین سیم کارت رند میتوانند به مراکز خرید و فروش سیم کارت مراجعه کنند و سیم کارت مورد نظر خود را با همراه با خدمات آن دریافت نمایند.


گفتنی است که حضور در این قرعه‌کشی نیازی به ثبت‌نام یا فعال‌سازی ندارد و همه کاربران واجد شرایط چه با سیم کارت‌های دائمی یا اعتباری همراه اول می‌توانند در این قرعه‌کشی شرکت نمایند.

شرایط لازم برای شرکت در این قرعه‌کشی و برنده شدن موتور هزار به شرح زیر است:

1- تنها سیم کارت‌های فعال همراه اول در این قرعه‌کشی شرکت داده می‌شوند.
2- کاربر باید از ساعت 00:00 روز شنبه تا 23:59 روز جمعه همان هفته دارای یک بسته اینترنتی آلفا پلاس باشد.

 


  • ۰
  • ۰

طبق گفته های مدیر عامل اپراتور همراه اول وحید صدوقی، در اواسط فروردین ماه 94 همراه اول اقدام به راه اندازی اینترنت نسل چهارم در 21 شهر خبر داد. سیم کارت های  4G یا همان Usimدر کلیه مراکز خدمات ارتباطی همراه اول در نقاط مختلف کشور سیم کارت های  LTE عرضه میشود.

تصاویر منتشر شده از سیم کارت یو سیم همراه اول

بعد از این سخنان مدیر عامل همراه اول ، گفته هایی مبنی بر اینکه سیم کارت Usim در شهر تهران و در مرکز اصلی امور مشترکین همراه اول ، به همه مشترکین سیم کارت دائمی و اعتباری واگذار می شود.

متقاضیان جهت خرید سیم کارت های همراه اول میتوانند به مراکز خرید و فروش سیم کارت مراجعه نمایند و سیم کارت مورد نظر خریداری نمایند.

گفتنی است که اینترنت 3G همراه اول در بیشتر از ۱۰۰ شهر راه اندازی شده و قابل استفاده می باشد.در حال حاضر شبکه LTE اپراتور همراه اول در شهر تهران در منطقه کردستان و میدان ونک (محدوده ساختمان اصلی شرکت همراه اول) به طور آزمایشی فعال گشته و در ۲۱ شهر دیگر نیز آماده بهره برداری شده است.


  • ۰
  • ۰

بنابر خبرهای اعلام شده اپراتور سیم کارت همراه اول با هدف جلب رضایت کاربران طرح های ویژه ای از جمله روزهای گرم حرفی، بسته های قیمتی و بسته های مکالمه خانواده را تمدید کرد در این راستا امکان استفاده از این تخفیفات را برای کلیه کاربران فراهم کرده است و کاربران میتوانند با خرید بسته های مورد نظر از امتیازات و تخفیفات آنها استفاده نمایند. 

اطلاعیه همراه اول در خصوص کد افزایش اعتبار 

مکالمه خانواده

در دیگر طرح تخفیفی ، امکان مکالمه رایگان ، به صورت نامحدود و همچنین دوطرفه بین دو مشترک ، در قالب "بسته مکالمه خانواده" فراهم شده است. بر اساس این طرح ، کاربران سیم کارت دائمی همراه اول با خرید یک بسته ماهانه ۵۰۰ یا ۱۰۰۰ دقیقه ای درون شبکه (همراه اول و تلفن ثابت) می توانند دقایقی از آن را به یک یا دو مشترک دائمی دیگر هدیه کنند. پس از آن کلیه مکالمات مشترک اصلی با مشترک دیگر و بالعکس ، تا ۱ماه رایگان خواهد بود و از حجم بسته کسر نمی شود.

علاقه مندان جهت خرید سیم کارت های همراه اول میتوانند به مراکز خرید و فروش سیم کارت مراجعه نمایند و سیم کارت مورد نظر خود را خریداری نمایند.

روزهای گرم حرفی

در طرح "روزهای گرم حرفی" ، تمامی کاربران سیم کارت دائمی و اعتباری می توانند با پرداخت تنها ۱۰۰۰ تومان ، در طول روز ، از ۶۰ دقیقه مکالمه درون شبکه (همراه اول و تلفن ثابت) از ساعت ۷ صبح تا ۲۳ بهره مند شوند. این طرح بعد از زمان فعالسازی آغاز شده و تا پایان ساعت ۲۳ همان روز معتبر است. همچنین در این طرح ، زمان ۶۰ دقیقه مکالمه می تواند در چندین تماس صرف شود و نیازی نیست که حتما یک تماس ۶۰ دقیقه ای صورت گیرد.

بسته های قیمتی

طرح دیگر ، "بسته های قیمتی" شامل تخفیف در مکالمه ، پیامک و اینترنت است. بسته های ترکیبی "کم بسته" ، "خوش بسته" و "پر بسته" در این طرح قرار دارند که هر کدام از این بسته ها در برگیرنده میزان مشخصی مکالمه ، پیامک و اینترنت است و در ازای قیمت مشخص برای مشترک فعال می شود.


  • ۰
  • ۰

بنابر خبرهای اعلام شده طبق آخرین گزارشات تعداد درخواست های ترابرد پذیری از آغاز تیر ماه 1395 تا 31 مرداد ماه 1397، 1.478.430 مورد بوده است،مسئولین اعتقاد دارند پارامتر های گوناگونی مانند کیفیت، تعداد تخلف ها، سرعت ترابرد و تجربه کاربری در تراز ترابرد پذیری دخالت دارد که احتیاج به رسیدگی های بیشتری دارد.

دبیرکل دفتر نظارت بر سرویس‌های ارتباطی رگولاتوری با اشاره به حداکثر تعداد تفاوت ترابرد ورودی و خروجی در اپراتورها بیان کرد: تراز ترابرد بین هر سه اپراتور عدد قابل توجهی نیست و کمتر از 20 هزار تاست. یعنی تفاوت بهترین حالتی که اپراتوری مشترک بیش‌تری جذب کرده و بدترین حالتی که مشترک از دست داده، 20 هزار بوده است. این تراز همیشه حفظ می‌شود و البته برای سیم کارت همراه اول که 57 میلیون مشترک، ایرانسل که 35 میلیون مشترک و رایتل که سه میلیون مشترک دارد، عدد قابل توجهی نیست.

مشترکین باید توجه داشته باشند که، پس از اجرای این طرح تمام خدماتی که از اپراتور اول خود دریافت می‌کردند غیرفعال خواهد شد، بنابراین به مشترکان سیم ‌کارت ‌اعتباری توصیه می‌شود که پیش از اجرای طرح ترابردپذیری تمام اعتبار خود را مصرف کنند. البته مشترکان سیم‌ کارت‌های دائمی باید توجه داشته باشند که پیش از اجرای این طرح باید تمام قبوض خود را پرداخت کرده باشند.

به عنوان مثال ممکن است در یک حیطه زمانی یکی از اپراتورها یک طرح خاصی ارائه بدهد که موجب جلب توجه کاربران و ترابرد به آن اپراتور می‌شود، اما پس از پایان طرح مذکور مشترک دوباره تصمیم به بازگشت می‌گیرد!!!

 

مراحل درخواست ترابردپذیری به اپراتور دیگر

  1. مشترک از طریق مراجعه به سایت یا مراجعه حضوری به دفاتر خدماتی اپراتوری که قصد دارد به آن مهاجرت کند، برای اجرای این طرح ثبت نام می‌کند. پس از آن در صورتی که فرد از شرایط لازم برخوردار باشد از طریق یک پیامک تایید ثبت نام او به اطلاعش خواهد رسید.

  2. مشترک درصورت موافقت عدد یک را به سامانه 667 ارسال می‌کند و درصورت انصراف از اجرای این طرح پیش از تایید درخواست توسط اپراتور فعلی این مساله را به اپراتور جدید خود اعلام می‌کند.

  3. پس از آن درصورت موافقت فرد با اجرای این طرح برای مشترکان اعتباری مدتی معادل سه روز و برای مشترکان دائمی زمانی حدود پنج روز زمان نیاز است تا اپراتور جدید درخواست ارجاع شده را پذیرفته و امور مربوطه را انجام دهد.

  4. پس از این مرحله سیم‌ کارتی جدید البته با همان شماره قبلی به مشترک واگذار می‌شود.

نکته دیگر آنکه پیش از اجرای طرح ترابردپذیری لازم است مشترک حداقل سه ماه در اپراتور ارائه‌دهنده خدمات اولیه فعالیت داشته باشد. از سوی دیگر امکان تغییر اپراتورها تنها دو بار در سال میسر است و پس از این تغییرات هزینه‌ تمامی سرویس‌ها، تماس و پیامک مطابق با اپراتوری که به آن ترابرد شده محاسبه خواهد شد.

 

گفتنی است با اجرای ترابردپذیری هیچ یک از پیامک‌های خدمات دولتی یا بانکی قطع نشده و اختلالی در این خصوص ایجاد نمی‌شود. همچنین طی مدتی که برای تایید ترابردپذیری توسط اپراتورها نیاز است، سرویس رومینگ بین‌الملل مشترک قطع خواهد شد.


  • ۰
  • ۰

طبق خبرهای اعلام شده در بیست و چهارمین نمایشگاه الکامپ 2018 از نخستین اپراتور و سیم کارت تلفن همراه کودک و نوجوان به نام تین تاک که با هدف پشتیبانی از کودکان و نوجوانان در حیطه اینترنت و فناوری اطلاعات و ارتباطات رونمایی شد.

 

نخستین اپراتور کودک و سیم کارت کودکانه تین تاک رونمایی شد

امیری نیا در خصوص ویژگی‌های سیم‌ کارت تین تاک گفت: این سیم‌ کارت هم مانند همه اپراتورهای فعال کشور به شبکه سراسری مخابراتی کشور متصل می‌شود اما برای فضای مجازی به گونه‌ای طراحی شده است که کودکان و نوجوانان فقط در یک شرایط و محیط امن امکان فعالیت خواهند داشت. در حقیقت این اپراتور یک پلتفرم را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا توسط آن همه اپلیکیشن‌هایی که در کشور وجود دارد و برای کوکان و نوجوانان مناسب است را به دست بیاورند.

با توجه به این که اینترنت و تلفن‌های همراه به یکی از بخش‌های مهم زندگی روزمره ما تبدیل شده است، نمی‌توان کودکان و نوجوانان را در این حوزه پهناور و گاها خطرناک، نادیده گرفت. در کل جایگاه فناوری به سرعت در زندگی کودکان در حال رشد است به طوری که تعداد کودکان 2 تا 17 سال که کامپیوتر را در منزل استفاده می‌کنند از 48% در سال 1996 به 70% در سال 2000 صعود کرده است. استفاده از اینترنت نیز از 15% به 52% در این دور‌ه 5 ساله افزایش پیدا کرده است.

حمیدرضا امیری‌نیا فعال حوزه آی ‌تی، ضمن حضور در این مراسم و صحبت در خصوص "سیم کارت تین تاک"، گفت: هدف از ارائه سیم‌ کارت مختص کودکان و نوجوانان، ساماندهی به فضای مجازی این قشر از هموطنان است که پدران و مادران و خانواده‌ها با اطمینان خاطر بیشتری فعالیت فرزندان خود در عرصه فناوری‌های دیجیتال را شاهد باشند.

علاقه مندان جهت خرید سیم کارت کودک و نوجوان میتوانند به مراکز خرید و فروش سیم کارت مراجعه نمایند.

حال با توجه به خبرهای رسیده، نخستین اپراتور و سیم کارت تلفن همراه کودک و نوجوان با نام تین تاک توسط یک شرکت ارائه ‌دهنده خدمات ارزش افزوده بر بستر موبایل در حالی رونمایی شد که محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات روبان نمادین آغاز به کار این خدمت جدید را قیچی کرد.


  • ۰
  • ۰

بنابر خبرهای اعلام شده از سوی اپراتور همراه اول،در 24 دیماه 1394 از ساعت 6 عصر تا 25 دیماه ساعت 12 بامداد ، ضمن حفاظت سرویس اصلی،به منظور بازسازی و پشتیبانی منبع تغذیه یکی از مرکز های اصلی سیم کارت همراه اول، برخی از سرویس و خدمات قابل عرضه به کاربران از دسترس خارج میشود.  

اپراتور همراه اول خبر قطع یک روزه بعضی خدمات خود را اعلام نمود

گفتنی است به غیر از سرویس های گفته شده ، خدمات کاربران در بسترهای USSD ، پیام کوتاه و پرتال نظیر پیام کوتاه انبوه و خریداری شارژ از طریق سامانه ستاره اول ، جیرینگ و یا پرتال قطع می شوند.

هم زمان با انجام این عملیات فنی ، بعضی از سرویس های قابل عرضه در دفترهای کاربران مثل قطع ، وصل و تغییر اسم سیم کارت امکان پذیر نیست.

متقاضیان جهت خرید سیم کارت های همراه اول میتوانند به مراکز خرید و فروش سیم کارت مراجعه نمایند.

همراه اولی ها نگران نباشند زیرا خدمات اصلی مانند مکالمه ، دریافت و ارسال پیام کوتاه و استفاده از اینترنت همراه در این مدت زمانی مشکلی پیدا نمی کنند.


  • ۰
  • ۰

طبق گزارش های اعلام شده ،همایشی در خصوص پایان یافتن انحصار اپراتور رایتل در تاریخ 31 مرداد 1393 توسط کمیسیون سازمان تنظیم مقررات تصمیم به واگذاری مجوز جهت خدمات مختلف،به ویژه اینترنت نسل 3 و4 سیم کارت گرفته شد.

پوشش سراسری اینترنت نسل 3 و 4 در ایران

در حال حاضر با توجه به موارد بالا و جلسه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ، به نظر می رسد قرار است به طور حتم انحصار بودن رایتل به پایان برسد و باید دید اپراتورها دیگر تلفن همراه چه برنامه هایی جهت ارائه خدمات ذکر شده دارند. رقابت تنگاتنگ ایرانسل و همراه اول قطعا در این بخش داغ تر از قبل خواهد شد.

باید توضیح دهیم که اینترنت نسل سوم و چهارم به تکنولوژی هایی از قبیل UMTS و LTE و LTE-A بر اساس استانداردهای ITU و ۳G و یا ETSI گفته می شود. الزامات و شرط های ضروری جهت مجوز ارائه اینترنت پرسرعت نسل ۳ و ۴ ، طبق نظر کمیسیون تنظیم مقررات مذکور عبارت هستند از:

1.    سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی می تواند بر اساس درخواست اپراتورهای خواهان این سرویس ، بعد از تمام شدن انحصار شرکت رایتل (اپراتور سوم) ، صدور مجوزهای مربوطه جهت ارتقاء را به اپراتورهای درخواست کننده آغاز نماید.

2.    سازمان مذکور می تواند جهت تامین باند فرکانسی مورد نیاز ، فرکانس ۲۱۰۰ و ۳۶۰۰ مگاهرتز را به صورت FDD و با دریافت حق امتیاز به اپراتورهای متقاضی واگذار کند. نکته مهم این است که این امر به منظور اخذ مجوز نیست و اپراتور باید تمامی شرایط این مصوبه را قبول و فراهم سازد.

3.    هر یک از اپراتورها جهت فعالیت در حوزه خدمات نسل سوم (3G) و نسل چهارم (4G) باید مبلغ ۳۰۰۰هزار میلیارد ریال حق امتیاز به این سازمان اقدام کند. این اپراتورها موظف هستند بدهی ها و حساب های مالی خود را قبل از اخذ مجوز ، تسویه نمایند.

4.    اپراتورهای متقاضی می توانند با استفاده از تکنولوژی بیسیم (Wi-Fi) به صورت برون ساختمانی ، این خدمات را به کاربران سیم کارت رند دائمی و اعتباری خود ارائه دهند

5.    اپراتورهای موبایل موظفند به اشتراک گذاری سایت های BTS بر اساس نظر رگولاتوری هستند و باید حداکثر ۱۸ماه پس از اخذ مجوز ، نسبت به ارائه خدمات ترابرد شماره موبایل اقدام نمایند.

6.    در این مصوبه جهت نقض تعهدات هر یک از اپراتورها در قسمت توسعه ، کیفیت خدمات ، تعهدات رقابتی و مالی و نظارتی نیز اخطاریه کتبی و جریمه در نظر گرفته شده است.

 

 

 

 

 


  • ۰
  • ۰

بنابر خبرهای اعلام شده از سوی اپراتور اول کشور به مناسبت آغاز سال جدید، به تمامی کاربران خود عیدی می دهد.با شروع بهار و ایام عید نوروز، این شرکت به کلیه کاربران سیم کارت دائمی و سیم کارت اعتباری و سیم کارت رند خود در 5 مبلغ گوناگون از 1000 تومان تا 50.000 هزار تومان عیدی می دهد.

عیدی اپراتور اول کشور به کلیه کاربرانش

گفتنی است کاربران همراه اول می توانند در مدت زمان اعلام شده ، از طریق شماره گیری یک کد دستوری ، به طور رایگان در این طرح ثبت نام کرده و از عیدی اپراتور اول کشور که به صورت اعتبار داخل شبکه (همراه اول و تلفن ثابت) در نظر گرفته شده ، بهره مند گردند.

این طرح نوروزی از تاریخ یکم فروردین تا پایان روز ۱۳ فروردین ۱۳۹۶ اجرا می گردد. شایان ذکر است که این عیدی به صورت اعتبار داخل شبکه می باشد و هر کاربر می تواند برای مکالمه (درون شبکه) ، پیام کوتاه (درون شبکه شبکه) و اینترنت با تعرفه آزاد ، از آن استفاده نماید.

علاقه مندان جهت خرید سیم کارت های همراه اول میتوانند به مراکز خرید و فروش سیم کارت مراجعه نمایند و از خدمات آن بهره مند شوند.

همراه اول هنوز کد دستوری مربوط به این طرح را معرفی نکرده است.

لازم به توضیح است که ثبت نام و دریافت عیدی فقط برای یک بار و تنها در ایام نوروز امکان پذیر می باشد و مدت زمان استفاده از آن از لحظه فعالسازی تا آخر روز ۱۳ فروردین می باشد.