خط رند

آشنایی با انواع خط رند

خط رند

آشنایی با انواع خط رند

پوشش اخبار اپراتورهای سیم کارتی در کنار آموزش انواع خط رند به دارندگان سیمکارت های ایرانسل، همراه اول، رایتل

طبقه بندی موضوعی

۱۰ مطلب در شهریور ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

طی هفته ی گذشته کمپانی اچ پی در رویداد جهانی سالانه اش  HP Reinvent، چندین مدل مختلف لپ تاپ و کامپیوتر رومیزی جدید با هدف تامین بازار سیستم های اداری و شرکتی طراحی و عرضه شده اند. در بین محصولات جدید این کمپانی، لپ تاپ ProBook 365 Aero G7 HP با عنوان سبک ترین لپ تاپ اداری مجهز به تراشه ی AMD‌، سری لپ‌تاپ‌های HP ProBook 600 G8 و HP ProBook 400 G8 با تمرکز برای کمپانی های رو به پیشرفت، کامپیوترهای رومیزی سری HP EliteDesk 805 G6 با هدف تأمین نیاز چندوظیفگی و سری HP EliteDesk 405 G6 مجهز به آخرین مدل از پردازنده‌های AMD Ryzen PRO بودند.
اچ پی چند لپ تاپ و کامپیوتر رومیزی رونمایی کرد

لپ‌تاپ‌های سری HP ProBook 600 G8 و HP ProBook 400 G8

لپ‌تاپ‌های باریک و بادوام سری HP ProBook 600 نیز از شاسی آلومینیومی با نسبت تصویر به بدنه‌ی ۸۰ درصد بهره می‌برد و با صفحه‌کلید مقاوم دربرابر نفوذ مایعات دردسترس کاربران قرار می‌گیرد. این لپ‌تاپ به تراشه‌ی چهارهسته‌ای نسل یازدهم اینتل مجهز است و طراحان آن را با هدف تأمین نیاز جهانی برای عملکرد درخورتوجه و شارژدهی معقول به‌همراه ویژگی تعمیرپذیری آسان روانه‌ی بازار کرده‌اند. همچنین در این سری، کاربران می‌توانند مدل‌های دارای پورت تاندربولت و Opal2 SSD را بخرند.

لپ‌تاپ HP ProBook 400 G8 نیز مدل کامپکت و سبک و باریک به‌شمار می‌رود که شاسی آلومینیومی دارد و درعین‌حال سبک است تا به‌راحتی حمل‌ونقل شود. نمایشگر این سری از لپ‌تاپ‌های اچ‌پی روشنایی بیشتری دارند و نسبت تصویر به بدنه در آن‌ها ۸۷ درصد تخمین زده شده است. صفحه‌کلید این لپ‌تاپ دیگر بخشی است که طراحان به آن توجه ویژه‌ای کرده‌اند تا صدای کلیدها را به‌حداقل برسانند. تراشه‌ی به‌کاررفته در این سری نیز همچنان پردازنده‌های چهارهسته‌ای نسل یازدهم اینتل است و گرافیک مجزای Iris Xe اینتل آن را همراهی می‌کند. همچنین، رم این لپ‌تاپ از نوع دوکاناله‌ی SODIMM ارتقادادنی است و از حافظه ی SSD  نیز بهره می‌برد. ناگفته نماند لپ‌تاپ HP ProBook 450 نیز با عملکرد مناسب و شارژدهی طولانی معرفی شده است.

لپ‌تاپ HP ProBook 635 Aero G7

لپ‌تاپ HP ProBook 635 Aero G7 به آخرین مدل از پردازنده‌های AMD سری رایزن ۴۰۰۰ مجهز شده است و امکان انتخاب گزینه‌ی Pro پردازنده‌های شتاب‌یافته (APU) نیز برای کاربران وجود دارد. ساختار شاسی لپ‌تاپ تمام‌فلز است که آلیاژ پایدار ۶۲ درصد آلومینیوم و منیزیوم آن را تشکیل می‌دهد. اچ‌پی ازجمله ویژگی‌های این لپ‌تاپ را مقاومت دربرابر مواد ضدعفونی‌کننده‌ی خانگی با چرخه‌ی ۱،۰۰۰ عددی اعلام کرده است. به‌عبارت‌دیگر، رنگ و شکل این لپ‌تاپ ۱،۰۰۰ بار درمقابل قرارگیری درمعرض شوینده‌های خانگی مقاومت دارد. این لپ‌تاپ کمتر از یک کیلوگرم وزن دارد و شارژدهی باتری آن نیز طولانی خواهد بود.

  • ۰
  • ۰

چند وقت گذشته، سرفیس دوئو، گوشی هوشمند اندرویدی مایکروسافت با دو نمایشگر، معرفی و سپس به صورت آنلاین عرضه شد. با توجه به نقد و بررسی محصول جدید ردموندها، اکثر خرده گیران از کیفیت و طراحی ظاهری محصول رضایت داشته اند. درواقع همین موجب کنجکاوی بسیاری ازافراد به محصولات ردموندی ها شد که اگر مایکروسافت محصولی با برخورداری از تنها یک صفحه‌نمایش عرضه می‌کرد، طراحی ظاهری‌اش می‌توانست چگونه باشد.
کانسپتی از گوشی هوشمند مایکروسافت با برخورداری از تنها یک صفحه‌نمایش منتشر شد

پاسخ این پرسش‌ها را جوناس دانرت با انتشار کانسپتی زیبا داده است. دانرت در حساب توییترش توضیح می‌دهد که برای خلق تصاویر کانسپت نه‌تنها از طراحی سرفیس دوئو، بلکه از ویژگی‌های ظاهری برخی از محصولات موجود در بازار الهام گرفته تا محصول به‌نمایش‌درآمده در تصاویر را هرچه زیباتر به‌تصویر بکشد.

در لبه‌ی راست سرفیس سولو، می‌توان دکمه‌هایی با طراحی مشابه سرفیس دوئو مشاهده کرد. سرفیس دوئو از تنها یک دوربین استفاده می‌کند؛ اما دانرت برای سرفیس سولو دو دوربین سلفی و اصلی مستقل طراحی کرده است. در پنل پشتی، دوربینی با حسگر نسبتا بزرگ قرار گرفته و دوربین سلفی نیز در داخل حفره‌ای در بالای نمایشگر جای می‌گیرد. بااین‌حال، دانرت می‌توانست ویژگی‌های پیشرفته‌تری مانند دوربین سلفی مخفی‌شده در پشت نمایشگر یا ماژولی مجهز به چند دوربین در پنل پشتی در نظر بگیرد.

دانرت کانسپت خود را سرفیس سولو می‌خواند و از نسبت ابعاد متفاوتی برای آن استفاده کرده و برخلاف محصولات موجود در بازار، صفحه‌نمایشی کشیده را شاهد نیستیم. درواقع، سرفیس سولو ما را یاد محصولات عرضه‌شده در سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ می‌اندازد. دانرت دلیل قانع‌کننده‌ای نیز برای ابتکارش دارد. اصولا سرفیس دوئو به تمرکز نرم‌افزاری ویژه روی اجرای چند اپلیکیشن به‌صورت هم‌زمان معروف شده و دانرت نیز کانسپ سرفیس سولو را برمبنای چنین ویژگی طراحی کرده است.

  • ۰
  • ۰

اخیرا اطلاعات جدیدی از لپ تاپ Dell XPS 13  و مدل هیبریدی آن منتشر شده است، تاریخ دقیق معرفی لپت تاپ های  جدید دل مشخص نیست شرکت اینتل از پردازنده های نسل یازدهمی برای پلتفرم رایانه های قابل حمل و موبایل رونمایی نمود. درواقع این پردازنده ها برای استفاده در گجت های قابل حمل مانند لپ تاپ، تبلت طراحی شده اند پردازنده‌های مذکور به نسل جدید پردازندۀ گرافیکی این شرکت با نام Iris Xe مجهز هستند که با اسم رمزTiger lake نیز شناخته می شوند.
لپ تاپ دل XPS 13 و مدل هیبریدی آن با پردازنده نسل یازدهمی اینتل رونمایی می‌شود

 

سران اینتل در خلال رونمایی از پردازنده‌های نسل یازدهمی گفتند که سری جدید برای لپ‌تاپ‌های سبک و با ضخامت بسیار کم طراحی شده و با استفاده از فرایند تولید سوپرفین (SuperFin) ساخته می‌شوند. چنین تکنولوژی باعث می‌شود که پردازنده نسبت به مدل‌های پیشین درکنار مصرف کمتر انرژی بتواند با فرکانس بالاتری کار کند. درواقع پردازنده‌های نسل یازدهمی اینتل برای گجت‌های قابل حمل نه‌تنها کم‌مصرف‌تر شده‌اند؛ بلکه توان محاسباتی بیشتری را به دستگاه می‌بخشند.

حال، شرکت دل تأیید کرده است که از پردازنده‌های نسل یازدهمی اینتل در دو محصول جدید به‌نام XPS 13 و XPS 13 دو در یک یا هیبریدی استفاده می‌کند. با این حساب، دو محصول جدید دل تبدیل به لپ‌تاپ‌هایی خواهند شد که بر مبنای پلتفرم EVO اینتل طراحی و توسعه داده می‌شوند. دل توضیح می‌دهد که محصولات مبتنی بر پلتفرم EVO اینتل از مزیت‌های زیر برخوردار هستند:

  • مدیریت بهتر میزان مصرف انرژی
  • از مرحله Sleep تا دردسترس قرار گرفتن رایانه در کمتر از ۱ ثانیه طول می‌کشد
  • عمر مفید باتری دستگاهی با نمایشگری مجهز به رزولوشن FHD از ۹ ساعت بیشتر خواهد بود
  • دستگاهی با نمایشگر مجهز به رزولوشن FHD طی ۳۰ دقیقه اتصال به شارژر برای ۴ ساعت استفاده مداوم شارژ می‌شود

متاسفانه اطلاعات بسیار کمی در مورد دو محصول جدید دل دراختیار داریم؛ اما انتظار می‌رود غول سخت‌افزاری در ماه اکتبر رویدادی برگزار کرده و از دو لپ تاپ خود رونمایی کند. دل به عرضه‌ی لپ‌تاپ‌هایی مقرون‌به‌صرفه و البته با سخت‌افزاری نسبتا توانمند معروف است و انتظار می‌رود دو لپ تاپ جدید سری XPS 13 نیز چنین ویژگی‌هایی داشته باشند.

  • ۰
  • ۰

کمپانی هواوی که بیشتر به ساخت تلفن های هوشمند و تبلت در دنیای فناوری شناخته شده است، امروز از نسخه به روز شده لپ تاپ 13 اینچی میت بوک ایکس رونمایی کرد، درواقع این لپ تاپ که با الهام از مک بوک اپل طراحی و ساخته شده به خاطر وزن پایینش گزینه ای ایده آل برای استفاده در سفر است. این غول چینی که سالانه بیش از 100 میلیون دستگاه تلفن همراه به فروش می رساند، توانست با تبلت‌های ویندوزی بالارده و خوش ساخت میت بوک (که قیمت آن در برخی کانفیگ‌ها به بیش از ۲۰۰۰ دلار می‌رسید) توجه زیادی را به سمت خود جلب کند.
هواوی از نسل سوم لپ تاپ فوق باریک میت بوک اکس رونمایی کرد

 

کیبورد این لپ تاپ نیز عمق حرکت ۱.۳ میلیمتری دارد و دکمه پاور آن همزمان نقش سیستم احراز هویت دستگاه را هم ایفا می کند و درست مانند همیشه وبکم آن درون کیبورد تعبیه شده است. کیفیت تصویر این وبکم البته هیچگاه تعریفی نبوده و زاویه نمایش آن همچنان در فاصله های زیاد با مشکل روبرو است.

هواوی همچنین یک پد Share NFC را هم برای این لپتاپ در نظر گرفته که گوشی های سازگار تولید خودش را تنها با یک اشاره انگشت روی تاچ پد با آن پر می کند. خود تاچ پد نیز در مقایسه با نسل قبلی بهبود قابل توجهی پیدا کرده و حالا پاسخگویی بهتر و سریعتری به فرامین دارد.

وزن این لپ تاپ ۹۹۷ گرم عنوان شده و ابعاد آن کمتر از یک کاغذ A4 است. دو پورت USB-C و یک جک هدفون ۳.۵ میلیمتری روی بدنه این دستگاه به چشم می خورد که البته در نسخه قبلی هم وجود داشتند. از آنجایی که هواوی مجبور بوده برای کم کردن ابعاد و وزن این لپ تاپ بسیاری از پورت ها را از بدنه آن حذف کند آن را همراه با یک داک USB-C در اختیار خریدارانش قرار می دهد که پورت های USB-A، VGA و HDMI را هم در خود جای داده است. میت بوک اکس جدید دارای یک نمایشگر تاچ 3K (با تراکم پیکسلی 278ppi و تکنولوژی LTPS) است که روشنایی آن برابر با ۴۰۰ نیت عنوان شده و ۱۰۰ درصد گاموت رنگی sRGB را پوشش می دهد.

علاقمندان به خرید این لپ تاپ میتوانند چیپست آن را از میان گزینه های Core i5-10210U  یا Core i7-10510U اینتل انتخاب نمایند. هر دوی این تراشه ها با فرایند ساخت ۱۴ نانومتری تولید شده اند که عملکردی قابل قبول دارند اما به خاطر نبود فن خنک کننده در دستگاه هنگام اجرای فرایندهای سنگین کمی با مشکل روبرو می شوند.

میت بوک اکس در دو رنگ نقره ای و سبز به بازار عرضه خواهد شد و قیمت پیکره بندی های مختلف آن به شرح زیر است:

  • چیپ i7/ شانزده گیگابایت رم/ ۵۱۲ گیگابایت حافظه SSD با قیمت ۲۱۳۷ دلار
  • چیپ i5/ شانزده گیگابایت رم/ ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی SSD با قیمت ۱۹۰۰ دلار

با این همه هواوی مدعی شده لولای به کار رفته در بدنه این لپ تاپ طوری طراحی شده که گرما را بهتر به محیط منتقل می کند تا به فرایند خنک سازی آن حین انجام فرایندهای سنگین کمک کند.

طبق وعده هواوی باتری ۴۲ وات ساعتی این لپ تاپ میتواند پس از هر بار شارژ تا ۹ ساعت ویدیو پخش کند که البته این زمان برای وبگردی به ۷.۵ ساعت کاهش می یابد.

  • ۰
  • ۰

 

با توجه به گزارشات اخیر استراتژی آنالتیکس، کمپانی سامسونگ صدرنشین آمار تولید گوشی های هوشمند به بازارهای جهانی موبایل را در سال 2012 نشان می دهد. درواقع وضعیت بازار موبایل در سال های 2020،2019 و در امتداد آن وضعیت‌های احتمالی بازار موبایل را در سال 2012 نشان می دهد. کره‌‌ای‌ها سال 2019 نیز بیشترین آمار تولید را داشته اند و این روند همچنان تا سال  2021 نیز ادامه خواهد داشت.
سامسونگ امسال رتبه اول بازار موبایل را پس می‌گیرد؛ سقوط هواوی در ۲۰۲۱

گزارش‌ اخیر نشان می‌دهد سامسونگ با عرضه‌ی 265.5 میلیون دستگاه، 21 درصد سهم بازار را از آن خود خواهد کرد. هواوی نیز با عرضه‌ی 192.7 میلیون دستگاه، با فاصله‌ی کمی از اپل رتبه‌ی دوم عرضه‌ی گوشی هوشمند به بازار را برای خود رقم می‌زند. باتوجه به نمودار، اپل با عرضه‌ی 190.1 میلیون دستگاه در جایگاه سوم و بعد از هواوی قرار داشته و تنها 15.3 درصد سهم بازار را از آن خود خواهد کرد. باوجودی که اکثر تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند با افت فروش مواجه هستند، اما سامسونگ این افت فروش را جبران کرده و بار دیگر رهبری بازار را در دست خواهد گرفت.

بر اساس برآوردهای استراتژی آنالتیکس به جای افت 15.6 درصدی در بازار موبایل، تنها شاهد افت 11 درصدی خواهیم بود و این خبر می‌تواند برای فعالان این حوزه، خبری خوب و امیدوار کننده باشد. گفتنی است، در بین بازارهای جهانی، آمریکا، اروپا و هند نقش موثری در بازار فروش گوشی‌های هوشمند در سطح جهان دارند.

تحلیل‌گران بازار موبایل پیش‌بینی کرده بودند که میزان فروش گوشی‌های هوشمند در سال 2020 با افت 15.6 درصدی مواجه خواهد بود. اما ظاهرا این اتفاق نخواهد افتاد و اوضاع بهتر از آن چیزی است که پیش‌بینی‌های قبلی برآورد کرده بود.

فروش کلی گوشی‌های هوشمند در سال 2019 رقمی درحدود1.41 میلیارد دستگاه بود و باتوجه به معرفی دستگاه‌های 5G و گوشی‌های تاشدنی، ظاهرا شاهد رشدی در بازار فروش موبایل برای سال 2022 خواهیم بود.

البته وضعیت هواوی در نمودار چندان خوشایند نیست و همان‌طور که مشاهده می‌کنید، انتظار می‌رود آمار عرضه‌ی گوشی‌های موبایل غول فناوری چینی در سال 2021 با افت شدید به 59 میلیون دستگاه برسد. ولی ظاهرا میزان عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند اپل و سامسونگ در سال 2021 با رشد جزئی نسبت به سال 2020 همراه خواهد بود.

  • ۰
  • ۰

با توجه به افشاگری های اخیر، به نظر می رسد کمپانی سامسونگ در آینده ای نزدیک از گوشی هوشمند گلکسی S20 FE یا فن ادیشن (Fan Edition) رونمایی خواهد کرد. درواقع مشخصات فنی این گوشی تفاوت چندانی با نسخه استاندارد گلکسی S20 یا حتی گلکسی نوت ۲۰ ندارد این گوشی مجهز به چیپست اگزینوس ۹۹۰ و اسنپدراگون ۸۶۵ است. گلکسی S20 FE در بازار اروپا در یک نسخه مجهز به ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی فروخته خواهد شد.
مشخصات و رندرهای گلکسی S20 FE افشا شد

 

طبق رندرهای منتشر شده، این گوشی سامسونگ در رنگ‌های سفید، آبی، نارنجی، اسطوخودوسی، سبز و قرمز وارد بازار خواهد شد. با توجه به افشاگری‌های اخیر، انتظار می‌رود سامسونگ در آینده نزدیک این محصول خود را معرفی کند. این دستگاه رقیب آیفون ۱۱ یا ارزان‌ترین نسخه آیفون 12خواهد بود، با این حال انتظار می‌رود فروش بسیار کمتری نسبت به آن‌ها داشته باشد

این گوشی هوشمند که قیمت پایینتری نسبت به برادران خود خواهد داشت، به نمایشگر ۶.۵ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل مجهز می‌شود و حداکثر رفرش ریت آن به ۱۲۰ هرتز می‌رسد. روی پنل پشتی این گوشی هوشمند دوربین اصلی سه گانه با سنسورهای ۱۲، ۱۲ و ۸ مگاپیکسلی قرار می‌گیرد و دوربین سلفی آن ۳۲ مگاپیکسلی خواهد بود.

این گوشی هوشمند که در ابتدا تصور می‌شد با نام گلکسی S20 لایت وارد بازار شود، از بلوتوث ۵.۰ و وای فای ۶ پشتیبانی خواهد کرد. گلکسی S20 FE سامسونگ از استاندارد IP68 برای محافظت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار بهره می‌برد. انتظار می‌رود این گوشی هوشمند به باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی با قابلیت پشتیبانی از شارژ بی‌سیم مجهز شود.

گلکسی S20 فن ادیشن به مشخصات فنی مناسبی مجهز می‌شود و تفاوت چندانی با نسخه استاندارد گلکسی S20 یا حتی گلکسی نوت ۲۰ ندارد، با این حال سامسونگ برای کاهش قیمت این گوشی هوشمند از مواد ارزان‌تری برای ساخت استفاده خواهد کرد.

 

 

  • ۰
  • ۰

کمپانی وان پلاس معمولا در پایان هر سال میلادی نسخه جدیدی از گوشی های پرچمدار خود را معرفی و روانه بازار می کند. چنین سیاستی در سال 2020 نیز اجرا خواهد شد. این کمپانی در حال طراحی و تولید گوشی وان پلاس T8 است و قصد دارد آن را به زودی معرفی نماید. امروز نخستین اطلاعات از ویژگی ها و مشخصات این گوشی هوشمند در دسترس قرار گرفت.
مشخصات گوشی OnePlus 8T فاش شدند

تاکنون اطلاعات مختلفی در مورد وان‌پلاس 8T منتشر شده است که شامل برخی از مشخصات سخت‌افزاری آن به‌همراه تصاویری رندرشده از محصول معرفی‌نشده‌ی وان‌پلاس می‌شد. در تصویر رندرشده رسمی که گویا به اشتباه فاش شده بود، تفاوت بسیار کمی میان وان‌پلاس 8T و وان‌پلاس ۸ مشاهده می‌شد. بااین‌حال، پرچم‌دار وان‌پلاس مجهز به تراشه اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس می‌شود که ۸ گیگابایت  حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی نیز آن را همراهی خواهند کرد.

استفاده از نمایشگری با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی سبب می‌شود که وان‌پلاس 8T مشخصاتی شبیه به وان پلاس 8 پرو داشته باشد؛ محصولی که توانست نظر مثبت بسیاری از منتقدان و همچنین کاربران را به خود جلب کند. در ادامه گزارش ذکر می‌شود که پنل پشتی وان‌پلاس 8T میزبان ماژول دوربینی چهارگانه است که متشکل است از دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، دوربین فوق عریض ۱۶ مگاپیکسلی، دوربین ۵ مگاپیکسلی برای ثبت تصاویر ماکرو و دوربین ۲ مگاپیکسلی دیگر برای ثبت تصاویر پرتره.

هم اکنون می دانیم که وان‌پلاس 8T در درون شرکت با لقب «کباب» (Kebab) شناخته می‌شود. حال، گزارش‌ها اشاره دارند که محصول جدید وان‌پلاس، نمایشگری ۶/۵۵ اینچی با پنل آمولد دارد و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی را به کاربران ارائه می‌دهد

درصورتی‌که با مشخصات سخت‌افزاری وان‌پلاس ۸ آشنایی داشته باشید، حتما می‌دانید که در پنل پشتی پرچم‌دار فعلی وان‌پلاس نیز دوربین اصلی با رزولوشن ۴۸ مگاپیکسل استفاده شده است. بااین‌حال، آنچه دوربین اصلی وان‌پلاس 8T را از وان‌پلاس ۸ متفاوت می‌سازد، استفاده از حسگری جدید است که امکان ثبت تصاویر باکیفیت‌تری را برای کاربران فراهم می‌کند.

محصول جدید وان‌پلاس با سیستم عامل اندروید ۱۱ و رابط کاربری OxygenOS 11 روانه بازار می‌شود. جالب است بدانید وان‌پلاس 7T اولین گوشی هوشمندی بود که همراه‌با اندروید ۱۰ روانه بازار شد؛ بنابراین دور از ذهن نیست که اتفاقی مشابه برای وان‌پلاس 8T نیز رخ دهد و اولین گوشی هوشمند موجود در بازار با سیستم‌عامل اندروید ۱۱ باشد.

انتظار می‌رود وان‌پلاس 8T در اواخر ماه سپتامبر یا اوایل اکتبر معرفی شده و سپس با فاصله زمانی بسیار کمی راهی بازار شود. با وجود اینکه پرچم‌دار جدید وان‌پلاس با وان‌پلاس ۸ تفاوت بسیار کمی خواهد داشت؛ اما انتظار می‌رود که تبدیل به یکی از بهترین محصولات ارائه‌شده به بازار در نیمه دوم سال ۲۰۲۰ شود.

 

  • ۰
  • ۰

بر اساس خبرهای منتشر شده، اوایل مردادماه سال جاری ریملی با انتشار پوستری در شبکه های اجتماعی ویبو اعلام نمود تعداد کاربرانش در سراسر جهان به مرز 40 میلیون نفر رسیده است و این عدد روز به روز افزایش پیدا می کند. حال بعد از 40 روز ریملی در بیانیه ی جدیدش تعداد کاربران جهانی را 45 میلیون نفر اعلام کرده است و در ادامه افزود روند فروش همچنان ادامه دارد.
فروش گوشی‌های ریلمی مرز ۴۵ میلیون واحد را رد کرد

ریلمی گفته است که قصد دارد تا پیش از پایان سال جاری میلادی به رکورد فروش ۵۰ میلیون واحد گوشی در سراسر دنیا برسد. به‌لطف گوشی‌های جدیدی نظیر ریلمی ۷ و ریلمی ۷ پرو، دستیابی به این هدف امکان‌پذیر به‌نظر می‌رسد. ریلمی برندی نوپا است و در  سپتامبر ۲۰۱۸ (شهریور و مهر ۱۳۹۷)، یعنی چند ماه پس از بنیان‌گذاری، به رکورد فروش یک‌میلیون دستگاه از گوشی‌هایش دست پیدا کرد. گفتنی است شمار فروش گوشی‌های ریلمی در آگوست ۲۰۱۹ (مرداد و شهریور ۱۳۹۸) به ۱۰ میلیون واحد، در ژانویه‌ی ۲۰۲۰ (دی و بهمن ۱۳۹۸) به ۲۵ میلیون واحد، در مه ۲۰۲۰ (اردیبهشت و خرداد ۱۳۹۹) به ۳۵ میلیون واحد رسیده و در ۲۲ جولای ۲۰۲۰ (۲ تیر ۱۳۹۹)، مرز ۴۰ میلیون واحد را رد کرده است

ریلمی این خبر را یک روز پیش از رونمایی گوشی‌های ریملی ایکس 7 و ریملی ایکس 7 پرو رسما ازطریق شبکه‌ی اجتماعی ویبو مخابره کرد. دو گوشی جدید ریلمی نه‌تنها ازلحاظ طراحی ظاهری جذاب هستند؛ بلکه سخت‌افزار توانمندی هم دارند. به‌لطف عرضه‌ی چنین گوشی‌های باکیفیتی، انتظار داریم سرعت رشد ریلمی بیش‌ازپیش افزایش پیدا کند.

  • ۰
  • ۰

در روزهای اخیر شاهد آن بوده ایم که تصاویر مختلفی از هواوی اینجوی 20 پلاس منتشر شده است که این تصاویر نشان می دهد که جدید کمپانی چینی از دوربینی کشویی استفاده می کند و تمامی پنل جلویی به نمایشگر آن اختصاص یافته است یکی از جذاب ترین ویژگی ها اینجوی 20 پلاس ماژول دوربین سه گانه می باشد. حال اطلاعاتی از محصول دیگر هواوی منتشر شده که کمی ما را با مشخصات سخت‌افزاری گوشیهوشمند جدید شرکت چینی آشنا می‌سازد. این اطلاعات ازطریق ارسال تصویری از بنر تبلیغاتی گوشی هواوی Y9a از کردستان عراق به دست آمده است.
اطلاعات سخت افزاری هواوی Y9a فاش شد

حسگر اسکنر اثرانشگت در لبه‌های کناری دستگاه قرار گرفته که شاید استفاده از آن برای برخی از کاربران کمی مشکل باشد؛ زیرا حسگر اسکنر اثرانگشت در قاب پشتی بسیاری از محصولات موجود در بازار قرار گرفته است. متأسفانه به ظرفیت باتری هواوی Y9a اشاره‌ای نشده است؛ اما در بنر می‌توان مشاهده کرد که امکان شارژ باتری با فناوری شارژ سریع ۴۰ واتی وجود خواهد داشت.

در تصویر می توان طراحی ظاهری هواوی Y9a را مشاهده کرد که مانند اینجوی ۲۰ پلاس دوربین سلفی کشویی دارد و بریدگی یا حفره‌ای در بالای نمایشگر برای جایگاه دوربین سلفی در نظر گرفته نشده است. در پنل پشتی نیز ماژول دوربین از طراحی دایره‌ای‌شکلی بهره می‌برد تا دوربین چهارگانه و حسگرها و فلش را در خود جای دهد. در این تصاویر، می‌توان مشاهده کرد برخلاف اینجوی ۲۰ پلاس، هواوی Y9a میزبان دوربینی چهارگانه شده است: دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی، دوربین فوق‌عریض ۸ مگاپیکسلی، دوربین ۲ مگاپیکسلی برای ثبت تصاویر ماکرو و دوربین ۲ مگاپیکسلی دیگر برای سنجش میزان عمق در تصویر.

در بنر مشاهده می‌شود که حداقل یکی از مدل‌های هواوی Y9a از مشخصات سخت‌افزاری ۸ گیگابایت  حافظه ی رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره سازی برخوردار شده است. درواقع، انتظار می‌رود مدل‌های دیگری نیز از گوشی هوشمند هواوی Y9a معرفی شوند که میزان حافظه‌ی رم یا حافظه‌ی ذخیره‌سازی متفاوتی دارند

  • ۰
  • ۰

اینطور که به نظر می رسد کمپانی تایوانی ایسر در حال ساخت و طراحی یک محصول جدید به نام Acer S59 است. بر اساس اخبار منتشر شده، گوشی S59 یکی از جدیدترین گوشی های هوشمند ایسر است که به تازگی بنچمارک های آن به بیرون درز کرده است. یکی از شاخص ترین ویژگی‌های گوشی ایسر S59 استفاده از یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی برای عکس برداری های سلفی است. این در حالی است که پیش از این تنها در گوشی‌های Asus Zenfone Selfie، HTC DesireEye و Micromax Canvas Selfie از دوربین ۱۳ مگاپیکسلی به عنوان دوربین جلو استفاده شده بود.
گوشی Acer S59 دوربین سلفی محورخواهد داشت

 

شرکت ایسر هنوز تاریخ دقیق معرفی این گوشی را اعلام نکرده است. این در حالی است که حتی نام اصلی این گوشی هم هنوز از سوی ایسر مشخص نشده و کسی نمی‌داند که S59 قرار است شماره مدل این گوشی باشد یا از آن به‌عنوان نام جدیدترین گوشی هوشمند ایسر استفاده خواهد شد.

در گوشی ایسر S59 از یک صفحه نمایش ۵ اینچی ۷۲۰p، پردازنده مدیاتک MT6753 و چیپ‌ست هشت هسته‌ای ۱.۳ گیگاهرتزی بهره گرفته شده است. از دیگر ویژگی‌های این گوشی باید به ۲ گیگابایت رم، ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی، دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی با فلش LED و اندروید ۵.۱ لالی‌پاپ اشاره کرد.