خط رند

آشنایی با انواع خط رند

خط رند

آشنایی با انواع خط رند

پوشش اخبار اپراتورهای سیم کارتی در کنار آموزش انواع خط رند به دارندگان سیمکارت های ایرانسل، همراه اول، رایتل

طبقه بندی موضوعی

۹ مطلب در خرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

با توجه به گزارش های اعلام شده از سوی اپراتور همراه اول از 10 مهرماه 1396به کلیه کاربران سیم کارت دائمی و اعتباری خود ترافیک اینترنت نامحدود شبانه عرضه میکند.

طرح اینترنت نامحدود شبانه همراه اول برای کاربران

باید بدانید کاربرانی که برای خرید بسته از هر یک از روش‌های #1000*، #100*، #10*، #1*، وب‌سایت و اپلیکیشن همراه من ، پیامک به 8080، پیامک به 10 و IVR استفاده می‌کنند، زیرمجموعه این طرح می‌باشند و طرح ذکر شده برای کاربرانی که بسته دیتا دارند به صورت پیش‌فرض و خودکار فعال است و دیگر به شماره‌گیری یک کد خاص برای فعال‌سازی آن نیاز نیست.

متقاضیان جهت خرید سیم کارت اعتباری و دائمی همراه اول می توانند با مراجعه به مراکز خرید و فروش سیم کارت،سیم کارت رند مورد نظر خود را خریداری نمایند.

این طرح که تا پایان پاییز 96 از ساعت 3 بامداد تا 6 صبح برای کاربرانی با بسته‌های اینترنتی نوترینو  فعال است، شامل: ترافیک اینترنت بین‌الملل، ترافیک سایت‌های داخلی، تمام بسته‌های 1روزه، 1هفته، 1ماهه، 3ماهه، 6ماهه، 1ساله، بسته‌های اینترنتی همراه و بسته‌های هدیه ارتقا سیم کارت ‌های معمولی به سیم کارت‌های نسل 4 (15 و 20 مگابایت) می‌باشد.

گفتنی است کاربرانی که از اینترنت با تعرفه آزاد استفاده می‌کنند مشمول این طرح نمی‌باشند.

 


  • ۰
  • ۰

با توجه به خبرهای اعلام شده از اپراتور همراه اول با رونمایی از طرحی دیگر در پایان اسفند ماه سال جاری کاربران خود را غافلگیر کرده است،این طرح با عنوان "هدف رو بزن"مختص کاربران سیم کارت دائمی می باشد و قوانین آن به این صورت است که بر اساس میانگین استفاده 6 ماه گذشته هر شخص به گروه های متفاوت تقسیم میشوند و برای هر کاربر،یک هدف یعنی مقدار هزینه و کارکرد مورد نظر تعیین میشود.در صورت رسیدن مصرف کاربر به هدف از قبل تعیین شده ،2 برابر همان مبلغ را تماس صوتی درون شبکه یعنی کلیه شماره های همراه اول و تلفن ثابت جایزه میگیرند.  

رونمایی همراه اول از طرح هدفت رو بزن

زمان استفاده از هدیه طرح هدف رو بزن تا پایان اسفند ماه 1393 است و کاربرانی که سریعتر به مبلغ هدف مشخص شده برسند وقت بیشتری برای استفاده از هدیه خود دارند ، لازم به ذکر است ثبت نام در هر روزی از ماه صورت گیرد ، کارکرد آن از اول اسفند حساب می شود. در جدول زیر نحوه فعالسازی طرح هدف رو بزن قابل مشاهده است.

آموزش فعالسازی

روش شماره ۲

روش شماره ۱

نوع درخواست

۳۳۲۱#*۱۱۱*

ارسال عدد ۱ لاتین به ۸۰۸۲

ثبت نام و راهنما

۳۳۲۰#*۱۱۱*

ارسال عدد ۰ لاتین به ۸۰۸۲

استعلام کارکرد

 

زمانی که مصرف کاربر به هدف تعیین شده خود برسد ، یک بسته هدیه که شامل دو برابر هدف تعیین شده است برای شخص فعال می شود. به طور نمونه اگر مبلغ تعیین شده برای هدف ، ۲۰هزار تومان باشد و مشترک این مبلغ را مصرف نماید ، مبلغ ۴۰هزار تومان هدیه برای وی فعال می شود.

متقاضیان جهت خرید سیم کارت اعتباری و دائمی همراه اول میتوانند به مراکز خرید و فروش سیم کارت مراجعه نمایند و سیم کارت مورد نظر خود را خریداری کنند و از خدمات ان نیز بهره مند شوند.

قابل ذکر است که اعتبار هدیه ، برای خرید بسته قابل استفاده نمی باشد و هدیه برای ارتباطات درون شبکه (شماره های سیم کارت رند همراه اول ، تلفن ثابت و اینترنت) قابل استفاده است. همچنین هزینه هدیه در صورتحساب مشترکان در قسمت تخفیف ها درج می گردد.


  • ۰
  • ۰

طبق گزارشات اعلام شده از سوی مرکز پاسخگویی به کاربران وزارت ارتباطات،مشکلات آنتن دهی در بعضی از نقاط مختلف کشور شهر های تحت پوشش شبکه نسل سوم تلفن همراه گزارش شده است.این اختلالات از آغاز راه اندازی نسل سوم تلفن همراه در شبکه ایرانسل و همراه اول مشاهده شده است و از سوی شهروندان گزارش شده که این اختلال ها به طور کامل نیست و ففط در بعضی از شهرها دچار ضعف آنتن می باشد.

نارضایتی کاربران همراه اول و ایرانسل به دلیل پیاده سازی راه اندازی نسل سوم


علاقه مندان جهت خرید سیم کارت های همراه اول و ایرانسل میتوانند به مراکز معتبر خرید و فروش سیم کارت مراجعه نمایند. گفتنی است این گزارشات مربوط به دو اپراتور سیم کارت ایرانسل و همراه اول است که به تازگی به نسل سوم خدمات سیم کارت دائمی و اعتباری کوچ کرده اند.

بنا به پاسخ کارشناسان مربوطه این اختلالات در چند روز آینده و بعد از اتمام ارتقا کامل اپراتورها به صورت کلی رفع خواهد شد.  


 


  • ۱
  • ۰

بنابر گزارش های اعلام شده اپراتور همراه اول با عرضه طرح شارژ وفاداری به کاربران سیم کارت های اعتباری خود 1درصد شارژ بیشتر هدیه میداد.در حال حاضر اپراتور همراه اول به آن دسته از کاربران سیم کارت اعتباری که بعد از یک دوره غیر فعال بودن، از تاریخ 1 تا30  اردیبشهت 1394 میتواند با شرکت کردن در این کمپین نوروزی،برابر با 50 درصد بهای شارژ هدیه درون شبکه می دهد.

طرح هدیه شارژ وفادارای همراه اول

کاربران برای فعالسازی شارژ وفاداری باید کد #پین شارژ*۱۲۶*۱۱۱* و یا با فرستادن 126*PIN به شماره ۱۱۱ از طریق پیام کوتاه ، عیدی خود را فعال کنند تا به مدت ۳۰ روز از اعتبار شارژ وفاداری استفاده کنند

نکته

در تاریخ ۹ اردیبهشت ماه ۱۳۹۴ این خبر از سایت همراه اول به صورت موقت برداشته شد. تصویر زیر نیز مربوط به همین سایت در تاریخ ذکر شده است.

متقاضیان برای خرید سیم کارت های اعتباری و دائمی همراه اول میتوانند با مراجه به مراکز خرید و فروش سیم کارت ،سیم کارت مورد نظر خود را تهیه و از خدمات آن نیز بهره مند شوند.

این سرویس از تاریخ ۱ تا ۳۰ اردیبهشت قابل اجرا است و برای کاربران پیامکی فرستاده می شود و در آن به کاربر اعلام می گردد که می تواند ۵۰درصد شارژ هدیه درون شبکه که شامل مکالمه ، پیامک ، پیام چند رسانه ای داخل شبکه و اینترنت همراه است بهره مند شوند و توضیحات مربوطه برای فعالسازی آن گفته می شود.

 


  • ۰
  • ۰

با توجه به گزارشات در روزهای اخیر شاهد تغییرات در بازار ارزهای دیجیتالی رمز نگاری شده بسیار داغ  شده است و وب سایت ها و حساب های کاربری و پلتفرم های زیادی برای استخراج بیت کوین یا بیت کوین ماینینگ ایجاد شده است تا بتوانند با استفاده از آنها  به خرید و فروش و مبادلات تجاری کلان اقدام نمایند.از طرفی دیگربه نظر میرسد استقبال بی نظیرکاربران جهانی از ارزهای رمز پایه فرصت خوبی برای هکر ها و مجرمان سایبری به وجود آورد و با نفوذ به پلتفرم های صرافی های ارزهای دیجیتالی ، با انتقال اطلاعات  سیم کارت رند های قربانیان به سیم کارت های خودشان، حساب های کاربری آنها برای استخراج ارزهای دیجیتال رمز نگاری شده را هک کرده و مبلغ بسیار زیادی را به سرقت برده اند.


به گفته کارشناسان و تحلیلگران فعال در این حوزه، هنوز معلوم و مشخص نشده است که هکرها با این روش به چه مقدار پول دست یافته و چند حساب کاربری را هک کرده و رمزارزهای آنها را به سرقت برده‌اند.

در چند سال اخیر که ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده بسیاری همچون بیت کوین، مونرو و ریپل از محبوبیت و استقبال بی‌نظیری برخوردار شدند، همین امر موجب شده است کاربران و هکرهای بسیاری به کسب درآمد و پول در فضای مجازی روی آورند که این خود دلیل محکمی بود برای آنکه تعداد زیادی از اپلیکیشن‌ها و وب‌سایت‌هایی که پلت فرم و بستر مناسبی برای استخراج این ارزهای دیجیتالی فراهم می‌کردند، مانند قارچ در فضای اینترنت رشد کنند.

سرقت اطلاعات سیم کارت دائمی و اعتباری (همراه اول، ایرانسل، رایتل و غیره ) و انتقال داده‌های آن به سیم کارت مورداستفاده خود یکی از جدیدترین راه‌هایی است که به نظر می‌رسد مورد استفاده و استقبال هکرها و مجرمان سایبری قرار گرفته است تا بتوانند به حساب‌های کاربری کاربران برای استخراج رمزارز همچون بیت کوین نفوذ پیدا کرده و مبالغ موجود در اکانت‌های آنها را به سرقت ببرند.

حالا تازه‌ترین اخبار و گزارش‌های منتشر شده در وب سایت زد دی نت نشان می‌دهد که هکرها و مجرمان سایبری با بهره‌گیری از یک روش جدید تحت عنوان SIM swapping یا SIM jacking دست به یک حمله سایبری جدیدی در ایالات متحده آمریکا زده‌اند که با انتقال تمامی اطلاعات سیم کارت‌های قربانیان و کاربران موردنظر به سیم کارت‌های مورداستفاده خودشان ، قادر خواهند بود به راحتی وارد حساب کاربری آنها شده و تمامی مبالغ موجود مبتنی بر ارزهای دیجیتال رمزنگاری شده همچون بیت کوین را به سرقت ببرند.

با اینکه ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده طرفداران بسیاری در سراسر جهان پیدا کرده‌اند، بسیاری از کشورها ازجمله کشورهای اروپایی در تلاشند تا این پول بی افسار را کنترل کرده و معاملات با آن را تا حد امکان محدود کنند، چراکه بر این باورند بیت‌کوین به تجارت‌های غیرقانونی و غیرمجاز همچون تجارت اسلحه، تجهیزات تروریستی، قاچاق دارو و مواد مخدر دامن‌زده و به علت آنکه مقامات قضائی و پلیس نمی‌توانند طرفین معامله را شناسایی و ردگیری کنند، باعث سهولت آن می‌شود.

آمار حملات سایبری و هک در سال گذشته ۲۰۱۷ میلادی، به اوج خود رسیده است و با توجه به افزایش روزافزون حملات سایبری از سوی هکرها، کشورها و شرکت‌های کوچک و بزرگ بسیاری در سراسر جهان، هدف این‌گونه حملات قرار گرفته و آسیب‌ها و خسارات جبران‌ناپذیری را متحمل شده‌اند.


  • ۰
  • ۰

با توجه به خبرهای اعلام شده، در 18 اسفندماه 1392 به عبارتی دیگر در 9 مارچ 2014 گران ترین سیم کارت رند جهان  به شماره ۰۵۰۷۷۷۷۷۷۷ و در امارات به حراج گذاشته شد و به مبلغ۷/۸۷۷/۷۷۷ به فروش رفت.

 

 

رند ترین شماره جهان به فروش رفت

به خریداران سیم کارت های الماسی پکیج های مکالمه و اینترنت پرسرعت نیز داده شده است.

در این مزایده که توسط شرکت Emirates و زیر نظر شرکت اتصالات در امارات برگزار شد یک فرد اماراتی توانست در میان بیش از ۵۰۰ نفر شرکت کننده دیگر برنده این شماره شود.


این مزایده در دو محل جداگانه ، یعنی هتل قصر و برج الخلیفه به صورت همزمان پیگیری و به صورت همزمان در شبکه های تلویزیونی امارات پخش می شد. ارزش سایر خطوط فروخته شده دیگر مبلغی بالغ بر000/550/13 درهم بوده است.


 در این مزایده علاوه بر این شماره تلفن همراه ، ۷۳ سیم کارت دیگر به مزایده گذاشته شده بود که ۲۵ شماره الماسی ، ۱۸ شماره پلاتینیوم و ۲۰ شماره طلایی بودند.


  • ۰
  • ۰

بنابر خبرهای اعلام شده از اداره کل ارتباطات شرکت سیار ایران،اپراتور همراه اول در نوزدهمین نمایشگاه بین المللی صنایع مخابرات واطلاع رسانی شرکت می نماید، با دو سالن مجزا و اختصاصی در ایران تلکام 2018حضور خواهد داشت.

رونمایی از آخرین دستاوردهای همراه اول در بزرگترین رویداد مخابراتی

بر اساس این گزارش، همراه اول در «ایران تلکام۲۰۱۸» با شعار «هوشمندی، همراه اول تو» در سالن های اختصاصی ۷، ۲۵و فضای باز، با رویکرد ارائه خدمات نسل های ۳ ، ۴ و ۴.۵ تلفن همراه، آخرین دستاوردها، محصولات و خدمات نوین خود را عرضه می‌کند.فروشگاه جهت دسترسی آسان کاربران همراه اول به انواع محصولات و خدمات از جمله ارائه و معرفی و فروش نقدی و اقساطی مودم‌های همراه، رونمایی از رنج جدید شماره‌های همراه اول در سامانه گلچین و ارائه سیم کارت دائمی و اعتباری انارستان از دیگر برنامه‌های اپراتور اول در نمایشگاه ایران تلکام ۲۰۱۸ است. گفتنی است نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع مخابرات و اطلاع رسانی، ۱۱ تا ۱۴ مهرماه از ساعت ۹ تا ۱۷ با حضور بیش از ۲۳۰ شرکت داخلی و شرکت خارجی، در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.


توسعه درگاه های فروش سیم کارت مستقیم با نسخه جدید فروشگاه آنلاین، ایجاد سامانه ۸۹۶۲ جهت ارسال سیم کارت های Usim به درب منزل، حراج خیریه سیم کارت‌ رند و اختصاص درآمد حاصل از آن برای مدرسه سازی در مناطق محروم، برپایی حرکت اول، به عنوان بخش سرمایه گذاری گروه ارتباطات سیار ایران در زمینه حمایت از کسب و کارهای نوپای حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، آخرین دستاوردها و توانمندی‌های خود در حمایت، شتاب‌دهی و سرمایه‌گذاری در کسب و کارهای نوآور و نوپا را در این نمایشگاه معرفی می‌کند.

کارخانه‌های هوشمند آتی، استفاده از فناوری‌های پوشیدنی نظیر حسگرهای مغزی، طراحی دروازه‌بان هوشمند و سرویس‌های V۲X (ارتباط ماشین با نودهای شبکه) از جمله کاربردهای طراحی شده روی این پلتفرم است که در نمایشگاه تلکام در معرض دید عموم و متخصصین قرار می‌گیرد. همچنین در این نمایشگاه، سرویس جراحی از راه دور با همکاری دانشگاه تربیت مدرس ارائه می شود که در آن علاوه بر طراحی و ساخت ربات بومی، جراحی کرانیوتومی برای خونریزی مغزی حاد به صورت از راه دور انجام خواهد شد.

اپراتور اول در بخش خدمات ارزش افزوده، با تمرکز بر خدمات نوین، محتوای غنی و اپلیکیشن‌های کاربردی، با خدمات و پلتفرم‌های هوشمند، حدود ۲۰ سرویس از قبیل سرویس سامانه صیاد بانک مرکزی، جدیدترین آواهای انتظار، سرویس رایانش ابری، سرویس‌های پرداخت، اپلیکیشن خدمات خودرو شخصی، بازی‌های مبتنی بر واقعیت افزوده، سرویس‌های هواداری در حوزه های ورزش، فرهنگ، هنر و خدمات متنوع دیگر را رونمایی و معرفی خواهد کرد.

همراه اول، به عنوان اپراتور پیشرو در حرکت به سوی ۵G در کشور، با اختصاص فضایی برای تجربه سرویس ها و بخصوص نرم افزارهای کاربردی تلفن همراه، معرفی و تست فناوری ۵G با همکاری آزمایشگاه شبکه های مخابراتی نرم افزارمحور دانشگاه صنعتی شریف اقدام به طراحی و پیاده سازی پلتفرم E۲E شبکه ۵G مبتنی بر رایانش ابری کرده است.

در حوزه اینترنت اشیا با رویکرد استفاده حداکثری از منابع داخلی و بومی سازی، دستاوردهای همراه اول در کنتورخوانی هوشمند با تمرکز بر پروژه ملی هوشمندسازی کنتورهای گاز و معرفی کنتور و ماژول NB-IoT تولید داخل ارائه شده است. علاوه بر این با توجه به اولویت ‌های کشور در راستای مدیریت بهینه منابع ملی، پروژه‌ های «فهام» و «سپهتن» در کنار مفاهیم کشاورزی هوشمند و پایش هوشمند ناوگان شهری مطرح شده است.

معرفی باشگاه فیروزه‌ای، ارائه کلیه خدمات همراه اول در نمایندگی مستقر در نمایشگاه، تعویض سیم کارت به یوسیم، معرفی سامانه همراه یار، معرفی بسته‌های اشتراکی دیتا، معرفی بسته دلخواهت را بساز، بسته های قیمتی دیتا و مکالمه، مدار فیروزه‌ای و... از دیگر خدمات همراه اول در نمایشگاه امسال است.

تشریح فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه مسؤولیت اجتماعی(CSR)، رعایت الزامات ایمنی در برابر تشعشع، تعالی سازمان و جذب و استخدام، در کنار مسابقه و سرگرمی از دیگر برنامه‌های همراه اول در نمایشگاه عنوان شده است. همچنین همراه اول همچون سال‌های گذشته، امسال نیز برای تعامل بهتر با خبرنگاران، در سالن اختصاصی اصلی خود (سالن۷)، «اتاق خبر» در نظر گرفته است.

 


  • ۰
  • ۰

طبق خبرهای اعلام شده از بغداد الیوم،عضو کمیسیون امنیت و دفاع مجلس عراق با افشای «3 هزار سیم کارت سعودی در شمال بغداد»،با تایید علی الغانمی که احتمال ورود تراشه این سیم کارت ها وجود دارد و درمورد جاسوسی عربستان ازعراق اخطار داد.

کشف 3 هزار سیم کارت در بغداد

وزارت کشور عراق روز گذشته با انتشار تصاویری، از کشف و ضبط ۳ هزار سیم کارت دائمی و اعتباری سعودی در شمال بغداد خبر داده بود.

وی افزود: «تراشه این سیم کارت ها باید از پوشش خود درآیند تا بتوان از آن‌ها استفاده کرد؛ علاوه بر این، در داخل عراق این سیم کارت‌ها پشتیبانی نمی‌شوند.

این نماینده مجلس عراق تصریح کرد:‌ احتمال دوم این است که عربستان قصد دارد با قاچاق این سیم کارت‌ها به داخل عراق فعالیت‌های جاسوسی انجام دهد و این تنها در صورتی است که این سیم کارت ها بدون مبادلات رسمی و موافقت‌های اصولی انجام شده باشد.

عضو کمیسیون امنیت و دفاع مجلس عراق گفت: احتمال نخست این است که دفاتر رسمی ارتباطی این سیم کارت ها را برای استفاده عمره‌گزاران عراقی خریداری کرده باشند، که این سیم کارت‌ها هم‌زمان با فرا رسیدن موسم حج در داخل عربستان در مراکز خرید و فروش سیم کارت عرضه خواهد شد.


  • ۰
  • ۰

طبق گفته های مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران یداله طهماسبی با شاره به این موضوع که توسعه فاوا به عنوان یکی از مهمترین بخش پیشرفت هر جامعه می باشد،رشد شاخص های گوناگون در این زمینه را در استان مازندران ارزیابی نمود و گفت:با برآورد های انجام شده تا اخر سال 97،تعداد  سیم کارت دائمی واعتباری واگذار شده به مازندرانی ها که بالغ بر 6میلیون و 500 هزار سیم کارت بوده است و این در حالی ست که تعداد کاربران فعال تلفن همراه در استان با رشد 7درصدی نسبت به سال گذشته،که بیش از 4 میلیون و 340 هزار کاربر افزایش پیدا کرده است

وی خاطر نشان کرد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برنامه‌های بسیار خوبی را در سال جاری در جهت توسعه زیرساختی در سطح استان در نظر دارد که امیدواریم با محقق شدن این برنامه‌ها رشد حداکثری کیفیت سرویس را بویژه در مناطق روستایی شاهد باشیم.

تعداد  سیم کارت های واگذار شده در مازندران به 6.5 میلیون رسید

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان با اشاره به ضریب نفوذ ۸۹ درصدی کاربران اینترنت، تعداد کاربران در بخش اینترنت ثابت را بالغ بر ۴۴۲ هزار کاربر و در بخش اینترنت سیار را بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار کاربر عنوان کرد و یادآور شد: در سال ۹۶ مجموع مشترکان استفاده کننده از اینترنت در حدود ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار کاربر بود که این تعداد در پایان سال ۹۷ به بیش از ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار کاربر افزایش یافت و رشد ۱۶ درصدی را نسبت به جمعیت استان در این بخش شاهد هستیم.

طهماسبی افزود: در جهت نیاز روزافزون کاربر به سرویس اینترنت باکیفیت همراه ،۸۱ سایت نسل سوم و ۷۷ سایت نسل چهارم دیگر نیز به مجموع سایت‌های استان افزوده شده است.