خط رند

آشنایی با انواع خط رند

خط رند

آشنایی با انواع خط رند

پوشش اخبار اپراتورهای سیم کارتی در کنار آموزش انواع خط رند به دارندگان سیمکارت های ایرانسل، همراه اول، رایتل

طبقه بندی موضوعی

۱۱ مطلب در مهر ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

بیژن عباسی آرند در چهاردهمین سالروز راه‌اندازی شبکه تلفن ایرانسل، از اتصال اینترنت 5G به‌صورت هات اسپات، هفته‌ی آینده در دو نقطه از تهران و اواخر سال آینده در دیگر شهرهای کشور خبر داد. وی در ادامه گفت: اپراتور ایرانسل در حال حاضر ۵۳ میلیون کاربر و پوشش شبکه‌ای ۸۹ درصدی در سراسر کشور دارد. با فعالیت ۳۷ میلیون گوشی هوشمند در شبکه ایرانسل، مصرف دیتای روزانه‌ی شبکه ایرانسل بیش از هزار و ۲۲۸ برابر شده؛ این میزان با شیوع بیماری کرونا، ۸۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است. کاربران دیتای شبکه ایرانسل ۴۰ میلیون نفر و کاربران اینترنت ثابت ایرانسل، ۶۶۰ هزار نفر هستند.
اینترنت 5G ایرانسل هفته آینده به‌صورت هات‌اسپات در تهران راه‌اندازی می‌شود

مدیرعامل ایرانسل کاربران تحت پوشش شبکه پهن‌باند در روستاهای کشور را نزدیک به ۱۱ میلیون نفر اعلام کرد. همچنین قرار است طرح USO در بیش از ۴۰۰ سایت روستاهای کشور فعال شود. عباسی می‌گوید تاکنون ۲۷۴ سایت راه‌اندازی شده است و مابقی تا پایان سال راه‌اندازی خواهد شد. درمجموع، توسعه‌ی زیرساخت‌های ایرانسل در شبکه 4G شامل بیش از ۴ هزار شهر و دهستان بزرگ کشور شده است. خدمات TD-LTE در بیش از ۲۵۸ شهر و دهستان فعال است.

به‌گفته‌ی عباسی آرند، ایرانسل امسال تمرکز خود را بر توسعه‌ی خدمات نسل پنجم ارتباطات خواهد گذاشت و در همین زمینه، هفته‌ی آینده قرار است دو نقطه از تهران شامل پارک آب و آتش و یک دانشگاه تحت پوشش این شبکه قرار بگیرد. مردم می‌توانند اینترنت 5G را در این نقاط به‌صورت هات اسپات و با استفاده از مودم و باکمک wi-fi (به‌دلیل محدودیت‌های موجود) استفاده کنند.

به‌گفته‌ی مدیرعامل ایرانسل، با تجمیع فرکانس، سرعت‌های بالاتر 5G هم تجربه خواهند شد. عباسی می‌گوید هنوز دستگاه‌های پشتیبانی‌کننده از سرعت‌های بالاتر این فناوری وارد بازار نشده و به محض عرضه‌شدن، آن‌ها برای تست در شبکه‌ی ایرانسل مورد استفاده قرار خواهند گرفت. در تست‌های قبلی ایرانسل از اینترنت نسل پنج، سرعت ۱/۵ گیگابیت بر ثانیه تجربه شد؛ عباسی آرند می‌گوید با بهره‌گیری از گوشی‌های جدیدی که تلاش می‌شود در فصل پاییز امسال تهیه شود، قابلیت ثبت رکورد جدید تا سه گیگابیت بر ثانیه هم وجود دارد.

عباسی اعتقاد دارد که نسل پنجم ارتباطی تنها یک نسل جدید شبکه‌ی تلفن ‌همراه برای استفاده‌ی مشترکان با پهنای باند بالا نیست؛ بلکه زیست‌بومی از سرویس‌های متنوع است که می‌تواند دراختیار صنایع مختلف قرار بگیرد. با توجه‌ به اینکه استفاده از اینترنت اشیا هنوز در کشور به‌صورت تجاری مطرح نشده است، عباسی تصور می‌کند با راه‌اندازی نسل پنجم موبایل، پیشرفت‌هایی در این حوزه هم حاصل شود.

به‌گفته‌ی مدیرعامل ایرانسل، تهران به‌خاطر برج‌های بلند خود که جلوی پوشش را می‌گیرند، محدودیت‌هایی در شبکه دارد؛ حال ایرانسل قصد دارد با نصب ۲۰۰ سایت BTS جدید در تهران، تجربه‌ی مشترکان را بهبود ببخشد.

ایرانسل از سال پیش، کار روی نسل پنجم ارتباطات را آغاز کرده و زیرساخت‌های آن ایجاد شده است. راه‌اندازی اینترنت 5G پیش از این در دو نقطه از تهران، در ساختمان اصلی ایرانسل و مرکز تحقیقات مخابرات پیاده‌سازی شد. ایرانسل برنامه دارد تا برخی دیگر از شهرها در کشور را نیز تا اواخر سال آینده به اینترنت نسل پنجم مجهز کند.

  • ۰
  • ۰

طبق اطلاعات منتشر شده، طی روز گذشته خبری مبنی بر اینکه کمپانی سامسونگ قصد دارد گوشی های گلکسی اس 21 را هرچه زودتر روانه ی بازار نماید. گفتنی است طی سال های اخیر این کمپانی معمولا در ماه فوریه از گوشی های گلکسی اس رونمایی می کرد و در ماه مارس هم روانه ی بازار می شدند. اینطور که به نظر می رسد امسال اوضاع این گونه نخواهد بود. طبق گفته های سایت معتبر SamMobile که ید طولانی در افشای اطلاعات مربوط به گوشی‌های سامسونگ دارد، گوشی‌ گلکسی S21 اوایل ژانویه ۲۰۲۱ (اواخر دی ماه سال جاری) معرفی خواهند شد.
احتمال معرفی سری گلکسی S21 در دی ماه

همچنین از آنجایی که سامسونگ سال گذشته به طور هم‌زمان از خانواده‌ی گلکسی S20 و گلکسی Z Flip رونمایی کرد، احتمالا سامسونگ با بهره‌گیری از این رویکرد جدید قصد دارد فاصله‌ی بین تاریخ معرفی آن‌ها را افزایش دهد. با توجه به اینکه سامسونگ قصد دارد هر ساله از دو سری گوشی‌های پرچم‌دار و دو سری گوشی تاشو رونمایی کند، تغییر زمان‌بندی مربوط به معرفی آن‌ها چندان هم غیر منطقی محسوب نمی‌شود.

به گفته‌ی منابع آگاه سایت SamMobile اگر اتفاق غیر مترقبه‌ای پیش نیاید، این گوشی‌ها در اوایل ژانویه ۲۰۲۱ معرفی خواهند شد. هنوز تاریخ دقیق معرفی این گوشی‌ها فاش نشده ولی احتمالا طی روزهای آینده تاریخ دقیق معرفی این گوشی‌ها لو می‌رود. همچنین خانواده‌ی گلکسی S21 به احتمال زیاد اواخر ژانویه ۲۰۲۱ یا اوایل فوریه راهی بازار خواهند شد.

در رابطه با این تصمیم سامسونگ می‌توان دلایل احتمالی متعددی را مطرح کرد. شاید این شرکت می‌خواهد از وضعیت بحرانی هواوی حداکثر استفاده را ببرد. یا شاید هم با این کار قصد دارد فاصله‌ی عرضه‌ی بین گوشی‌های گلکسی S21 و نسخه‌ی فن ادیشن را بیشتر کند.

  • ۰
  • ۰

کمپانی اپل در 23 مهرماه 1399 به طور رسمی از گوشی های آیفون 12 پرده برداری کرد. این گوشی ها در چهار مدل مختلف با رنگ های کاملا متنوع و مجهز به فناوری 5G، دوربین های قدرتمند و شارژ مغناطیسی MagSafe  در بازارعرضه می‌شوند. سازنده‌ی آیفون به رسم گذشته، تولید و فروش مدل‌های قدیمی را متوقف کرده است.
با عرضه‌ آیفون ۱۲، فروش مدل‌‌های قدیمی‌تر گوشی‌های اپل متوقف می‌شود

آیفون SE با قیمت ۳۹۹ دلار ارزان‌ترین مدل گوشی‌های هوشمند این شرکت محسوب می‌شود که اوایل بهار امسال معرفی شد و پس از آن، مدل‌های XR و آیفون 11 و درنهایت سری‌های آیفون ۱۲ قیمت‌های بالاتری دارند.

آیفون 12 مینی، آیفون ۱۲، آیفون 12 پرو و آیفون 12 پرو مکس، جدیدترین گوشی‌های آیفون هستند. مدل‌های یادشده از نمایشگرهای ۵/۴ اینچی تا ۶/۷ اینچی برخوردار هستند و همگی از فناوری نسل پنجم اینترنت پشتیبانی می‌کنند. گوشی‌های جدید از ۷۲۹ دلار برای سری مینی تا ۱،۰۹۹ دلار برای پرو مکس قیمت‌گذاری شده‌اند.

با عرضه‌ی چهار مدل جدید آیفون، کوپرتینویی‌ها رسما فروش آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس را متوقف کرده‌اند. البته مدل‌های یادشده همچنان تا اتمام موجودی در خرده‌فروشی‌ها برای مشتریان به‌فروش می‌رسند؛ اما شرکت سازنده آن‌ها را از وبسایتش حذف کرده است.

  • ۰
  • ۰

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات محمدجواد آذری جهرمی در روز سه شنبه لایو اینستاگرامی پیوست به مسائل کاربران فضای مجازی درمورد مسائل گوناگون پاسخ داد. کاربرانی عمده ترین سوالات آنها حول محور قطع اینترنت و فیلترینگ، تامین تجهیزات 5G تولید گوشی ایرانی و روند توسعه‌ی VDSL پاسخ داد.
آذری جهرمی: اگر عقل در جامعه غالب باشد، اینترنت قطع نخواهد شد

جهرمی با اشاره به قطعی اینترنت در آبان ماه سال پیش و قطع پیامک‌ها در سال ۸۸ گفت: «این کار در مقاطعی ممکن است در هر کشوری رخ بدهد؛ من هم نمی‌گویم که کار خوبی است اما درمقابل، عده‌ای هم با رخ‌دادن این اتفاق، شروع به پروپاگاندا و تک‌بعدی جلوه‌دادن آن می‌کنند محمدجواد آذری جهرمی با تأکید بر اینکه شبکه ملی اطلاعات، زیرساخت فضای مجازی در کشور است، اعلام کرد که اینترنت تنها یکی از سرویس‌هایی است که روی این شبکه ارائه می‌شود.

وزیر ارتباطات با یادکردن از ارائه‌ی لایحه‌ای در مجلس به‌منظور جلوگیری از قطع اینترنت تأکید کرد که بر اساس قانون، ارتباط جهانی باید برقرار باشد و این لایحه برای نظام‌مند کردن دستور قطع اینترنت ارائه شد، وگرنه قطعی اینترنت جزو فرضیات نیست. جهرمی با پذیرفتن این موضوع که عده‌ای در کشور در پی قطع اینترنت جهانی هستند، گفت: «این عقیده‌ی تعدادی اندک است، همان‌طور که هر کس دیگری عقیده‌ای دارد و این اشخاص بیش‌فعال، گزارش‌های دروغ خود را نزد مراجع و مسئولان می‌برند و آن‌ها را حساس می‌کنند؛ درحالی‌که نخبگان کشور ما کاری درمقابل اعمال این دسته انجام نمی‌دهند و تنها در فضای مجازی ابراز مخالفت می‌کنند.» جهرمی گفت این افراد قوه‌ی عاقله‌ی کشور نیستند و نفوذی هم ندارند اما لازم است نخبگان کشور هم به‌منظور حراست از اینترنت، فعالیت مستمری داشته باشند.

نیازمندی‌های ما برای توسعه ایجاب نمی‌کند که اینترنت قطع شود. اگر اینترنت قطع شود، اقتصاد می‌خوابد. اگر عقل در جامعه غالب باشد، اینترنت قطع نخواهد شد.

گوشی ایرانی با گوشی بومی توفیر دارد

آذری جهرمی در بخشی از سخنان خود با اشاره به جنجال ایجادشده درمورد گوشی‌های صاایران اذعان کرد که این شرکت با شرکتی چینی تفاهم کرده تا خط تولید گوشی موبایل را به داخل ایران بیاورد اما تا زمانی‌که این امر محقق شود، تولید گوشی ایرانی را کلید زده است. وزیر ارتباطات با تأکید بر اینکه کسی ادعا نکرده صاایران گوشی بومی ساخته، اظهار کرد که مانند هر محصول دیگری که داخل کشور تولید می‌شود و روی آن اسم برندی ایرانی درج می‌شود، گوشی‌های صاایران هم «ایرانی» هستند.

وزیر ارتباطات تصریح کرد که گوشی‌های صاایران برای قشر خاصی از جامعه تولید می‌شود که توانایی اقتصادی پایینی داشته و قصد دارند ۲ تا ۲/۵ میلیون تومان برای تهیه‌ی گوشی موبایل هزینه کنند.

تجهیزات 5G به‌شکلی محرمانه تأمین می‌شود

آذری جهرمی درمورد قابلیت گوشی‌ها در ایران برای دریافت 5G گفت، هم‌اکنون ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار گوشی در شبکه‌ی اپراتورها قابلیت دریافت 5G را به‌صورت FWA (اینترنت بی‌سیم پرسرعت) دارند اما نسل پنجم موبایل هنوز به‌لحاظ اقتصادی به بلوغ نرسیده تا در ایران پیاده‌سازی کنیم. جهرمی درمورد متوسط مصرف اینترنت یک کاربر موبایل در کشور گفت:

ایرانسل، مبین‌نت، فرابرد و های‌وب مجوز توسعه‌ی خدمات 5G در ایران را گرفتند

متوسط مصرف یک کاربر موبایل در ایران طی ماه، ۱۰ گیگابایت است. این عدد در شبکه شاتل ۶۰ و شبکه مخابرات ایران ۴۵ گیگابایت است. متوسط شبکه ثابت ۶/۲۳ مگابیت بر ثانیه است. متوسط ADSL شانزده مگابیت است که معمولا تعداد کمی به این عدد می‌رسند. اینترنت خانگی ما مطلوب نیست اما به‌خاطر نوع کار، توانسته است حجم مصرفی ۶ برابر موبایل داشته باشد. متوسط سرعت موبایل ۲۳ مگابیت بر ثانیه است.

جهرمی با استناد به این آمار اذعان کرد که اینترنت نسل پنجم به‌صورت FWA راه‌حلی موقت برای جبران عقب‌ماندگی کشور در زمینه‌ی توسعه فیبر نوری است. بااین‌حال وزیر ارتباطات می‌گوید به‌دلیل تحریم‌ها که مانع از تأمین آسان تجهیزات نسل پنجم ارتباطات می‌شوند، فعالیت‌هایی شروع شده که بهتر است جزئیات آن مسکوت بماند تا خللی در روال آن ایجاد نشود.

جهرمی خبر داد که دیروز مصوبه‌ای برای ارائه‌ی اینترنت FWA کلان‌شهرها و مناطق پرجمعیت شهری تصویب شده و براساس آن، شرکت‌های ایرانسل، مبین‌نت، فرابرد و های‌وب مجوز توسعه‌ی خدمات 5G را گرفتند.

توسعه‌ی VDSL به کجا رسید؟

جهرمی: تعرفه‌ی VDSL با ADSL تفاوت نخواهد داشت

وزیر ارتباطات تصریح کرد که بر اساس تفاهم‌نامه‌ی شاتل با شرکت مخابرات، شرکت شاتل تاکنون توانسته تجهیزات خود را از ۱۰هزار کابینت، در هزار کابینت در تهران و در قم تقریبا کامل نصب کند اما این روند به‌دلیل همکاری کُند مخابرات طبق برنامه پیش نمی‌رود. بر همین اساس هفته‌ی پیش تذکری به شرکت مخابرات داده شد تا اگر قصد ندارد فیبر به شاتل اختصاص دهد، این شرکت خود فیبر بکشد یا از فیبر سازمان و شرکت دیگری استفاده کند. جهرمی خبر داد که در تهران و قم حدود ۷۶۰ هزار پورت VDSL نصب شده که طی هفته‌های آینده افتتاح می‌شوند.

در تفاهم‌نامه‌ی دیگر در حوزه‌ی توسعه‌ی VDSL، قرار بود پارس آنلاین و های وب و آسیاتک با استفاده از فیبر مخابرات سرویس بدهند. جهرمی گفت این قول دو سال پیش و در زمان مدیریت شخص دیگری در شرکت مخابرات داده شده بود، اما تازه هفته‌ی پیش عملی شد. جهرمی خبر داد که از هفته‌ی آینده، احتمالا مخابرات محدودیت خود را در مناطق حضور خود برمی‌دارد.

بااین‌حال به‌اذعان وزیر ارتباطات، تعرفه‌ی اشتراک و مصرف VDSL با ADSL تفاوت نخواهد داشت و تنها هزینه‌ی اضافی مشتری برای تهیه‌ی مودم خواهد بود؛ هرچند، استفاده از اینترنت با سرعت بالاتر، به‌ناچار هزینه‌ها را افزایش می‌دهد.

وزیر ارتباطات درانتها اظهار کرد که شکایت آخر درمورد کلاهبرداری‌های ارزش افزوده هنوز به نتیجه نرسیده است.

  • ۰
  • ۰

غول فناوری چینی به تازگی از نسل دوم سیستم عامل هارمونی رونمایی کرده است. هواوی رسما اعلام کرد که از سال آینده تمام گوشی های این شرکت به صورت پیش فرض به سیستم عامل هارمونی مجهز خواهند بود. و انتظار می‌رود که اولین نسخه بتا آن در ماه دسامبر (آذر) امسال ارائه شود.

هواوی ارائه سیستم عامل هارمونی برای برخی گوشی‌های با EMUI 11 را تایید کرد

یکی از کاربران شبکه اجتماعی «ویبو» مدعی در اختیار داشتن اطلاعاتی در مورد زمان‌بندی دریافت این سیستم عامل این شده است. طبق گفته این شخص ، اول گوشی‌های دارای پردازنده کرین ۹۰۰۰ که احتمالا گوشی‌های سری میت ۴۰ هستند، این سیستم‌ عامل را دریافت می‌کنند و سپس نوبت به برخی گوشی‌های مجهز به کرین ۹۹۰ 5G مانند مدل‌های P40 و میت ۳۰ می‌رسد. در ادامه این روند سیستم عامل هارمونی برای برخی مدل‌های مجهز به چیپست کرین ۸۱۰ و ۷۱۰ هواوی منتشر خواهد شد که شامل مدل‌های میان‌رده می‌شود.

  • دسته اول: کرین ۹۰۰۰
  • دسته دومکرین ۹۹۰ 5G
  • دسته سوم: کرین ۹۹۰ 4G (بخشی از آن‌ها)، ۹۸۵ و ۸۲۰ (بخشی آز آن‌ها)
  • دسته چهارم: کرین ۸۱۰ و ۷۱۰ (بخشی از آن‌ها)

جنگ تجاری بین آمریکا و چین، باعث شده تا معرفی مدل‌های پرچم‌دار هواوی با مشکل مواجه شود. گوشی‌های سری میت ۴۰ باید تا الان معرفی می‌شدند؛ البته محدود شدن تامین تراشه‌ها و عدم وجود «پلی استور» در بازارهای غربی، باعث شد تا این شرکت معرفی نسل جدید پرچم‌دارهای خود را به تعویق بیاندازد.

پیش بینی می‌شود که سری جدید گوشی‌های «میت» هوای اواسط این ماه در چین معرفی شوند؛ در حالی که دسترسی جهانی آن تا سال آینده امکان‌پذیر نخواهد بود. گفتنی است که قرار است برخی تبلت‌ها و شاید گوشی‌های تاشو هواوی به تراشه کرین ۹۰۰۰ مجهز شوند. سیستم ‌عامل HarmonyOS قرار است روی گجت‌های مختلف از جمله ساعت هوشمند، گوشی‌، تبلت‌، تلویزیون و غیره اجرا شده و اکوسیستمی واحد را برای کاربران هواوی شکل دهد.

  • ۰
  • ۰

از آنجا که اخبار نسل پنجم اینترنت در سراسر جهان منتشر شده است و کاربران زیادی در انتظار اجرای آن هستند. در حال حاضر زیر ساخت های لازم در تمامی کشورها مهیا نشده است و هم اکنون تنها کشورهای پیشرفتته جهان هسستند که در برخی از شهرها امکان بهره مندی از آن را برای کاربران فراهم کردند.
پیشتازی کره‌ جنوبی در توسعه‌ی اینترنت ۵G ادامه دارد

به لطف پیشرفت تدریجی شرکت مخابراتی سان‌رایز، در فصل اول امسال، ۴۲۶ شهر و استان سوئیس حدودا ۸۰ درصد از اینترنت ۵G بهره‌مند بودند که این تعداد در ماه مه به ۵۳۵ افزایش پیدا کرد. شرکت مخابراتی سویس‌کام هم از اصلی‌ترین رقبای سان‌رایز در این زمینه به حساب می‌آید و توانسته به هدف خود که پوشش ۹۰ درصدی کشور از اینترنت ۵G بود دست پیدا کند. دیگر شرکت مخابراتی این کشور سالت نام دارد که آن هم از اینترنت ۵G پشتیبانی می‌کند.

در حال حاضر گوشی‌های هوشمند زیادی به سمت تجهیز به مودم‌های ۵G پیش می‌روند و این‌طور به نظر می‌رسد که در سال ۲۰۲۲، دیگر شاهد معرفی محصولی بدون این قابلیت نخواهیم بود. تا به این لحظه کشورهای زیادی خود را برای بهره‌مندی از اینترنت ۵G آماده کرده‌اند که در صدر همه‌ی آن‌ها کره‌ جنوبی قرار دارد. در رده‌ی دوم هم سوئیس قرار گرفته که توانسته با کنار زدن کویت که در سال ۲۰۱۹ رتبه‌ی دوم را به خود اختصاص داده بود، به این جایگاه برسد.

Omdia همچنین خاطر نشان کرد در برخی از کشور‌ها به خاطر شیوع ویروس کرونا، دسترسی مردم به فروشگاه‌ها کمتر شده بنابراین کاربران نمی‌توانند آن‌قدرها با مزیت اینترنت ۵G آشنا شوند. در کره‌ی جنوبی که در این زمینه پیشتاز است، ۵٫۸۸ میلیون گوشی مجهز به اینترنت ۵G فعال است که به صورت کلی، ۱۰ درصد کل گوشی‌های فعال در این کشور را تشکیل می‌دهد. اما بدیهی است تا یک یا نهایتا دو سال دیگر، احتمالا تمام کشور‌ها بتوانند از این فناوری پرسرعت بهره‌مند شوند.

می‌توانید لیست کشورهای پیشتاز در این زمینه را در تصویر زیر مشاهده کنید. ۵ کشور اول به ترتیب کره‌ جنوبی، سوئیس، کویت، ایالات متحده و قطر هستند و فرانسه، سنگاپور، هند، برزیل و اندونزی هم در رده‌های ۱۸ تا ۲۲ جای گرفته‌اند.

انگلستان هم در بین کشورهای اروپایی در رده‌ی دوم از این حیث قرار دارد که رتبه‌ی جهانی این کشور ۷ است. اگرچه هر ۴ شرکت مخابراتی بزرگ این کشور از اینترنت ۵G پشتیبانی می‌کنند اما هنوز این فناوری به شکل گسترده و همه‌گیر در اختیار مردم قرار نگرفت. طبق گفته‌ی Omdia، دولت انگلستان در نظر دارد سرمایه‌گذاری هنگفتی جهت دسترسی کل کشور به سرعت گیگابیتی انجام دهد. در بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا هم آلمان و فنلاند به تدریج در این زمینه در حال پیشرفت هستند.

  • ۰
  • ۰

بر اساس اطلاعات منتشر شده، کمپانی گوگل به تازگی از گوشی های هوشمند پیکسل ۴a 5G رونمایی کرد. در این نسخه جدید تلفن همراه علاوه بر بهره مندی از فناوری ارتباطی  ۵G، نسبت به نسل قبلی خود اندکی بزرگتر شده است. این کمپانی در این تلفن جدید از پردازنده‌ی جدیدتر و قوی‌تر، باتری بزرگتر نیز استفاده کرده است.
گوگل از پیکسل ۴a 5G رونمایی کرد

گوگل در این تلفن همراه هم از زبان طراحی که در پیکسل ۴a شاهد استفاده از آن بودیم استفاده کرده است. البته استفاده از نمایشگر بزرگ‌تر ۶٫۲ اینچی باعث شده است که این تلفن همراه جدید از نسخه‌ی استاندارد پیکسل ۴a که دارای نمایشگر ۵٫۸ اینچی بود یزرگ‌تر باشد.

در واقع دو نسخه از تلفن همراه پیکسل ۴a 5G وجود دارد. یک نسخه تنها از فناوری ۵G Sub-6 پشتیبانی می‌کند و در نسخه‌ی دیگر شاهد پشتیبانی از ۵G mmWave همراه با Sub-6 هستیم. وزن این نسخه‌‌ها به ترتیب ۱۶۸ و ۱۷۱ گرم است. البته این‌ها تنها تفاوت‌های این دو نسخه هستند و هر دو نسخه بدنه‌ای پلی‌کربناتی داشته و از سنسور اثر انگشت در پشت بدنه‌ی دستگاه بهره می‌برند. البته استفاده از نمایشگر بزرگ‌تر و همچنین فناوری ارتباطی ۵G تنها به‌روز‌رسانی‌ها رخ داده در این تلفن همراه نیستند. کوکل در این تلفن جدید از پردازنده‌ی جدیدتر و قوی‌تر، باتری بزرگ‌تر هم استفاده کرده است.

البته باید بگوییم که نمایشگر استفاده در این تلفن همراه از نمایشگر استفاده شده در تلفن همراه پیکسل ۵ هم که دارای نمایشگر ۶ اینچی است، بزرگ‌تر است. نمایشگر ۶٫۲ اینچی پیکسل ۴a 5G با وجود اینکه از نرخ به‌روزرسانی بالا بهره نمی‌برد اما OLED است. نمایشگر این تلفن همراه دارای رزولوشن ۲۳۴۰ در ۱۰۸۰ پیکسل و نسبت تصویر ۱۹.۵:۹ است. از دیگر قابلیت‌های این نمایشگر می‌توان به توانایی نمایش محتوای HDR و نمایشگر همیشه روشن اشاره کرد.

در کنار استفاده از نمایشگر بزرگ‌تر، گوگل در این تلفن همراه از پردازنده‌ی قوی‌تر اسنپدراگون ۷۶۵G استفاده کرده است که نسبت به پردازنده‌ی اسنپدراگون ۷۳۰ که در نسخه‌ی استاندارد پیکسل ۴a شاهد استفاده از آن بودیم قوی‌تر است.

تاکنون از این پردازنده در بسیاری از تلفن‌های متوسط رو به بالا که دارای فناوری ارتباطی ۵G هستند استفاده شده است. علاوه‌بر پیکسل ۴a 5G، گوگل از این پردازنده‌ هم در تلفن همراه پیکسل ۵ استفاده کرده است. بهره‌مندی از ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم LPDDR4x و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی از دیگر مشخصات سخت افزاری این تلفن همراه هستند.

با توجه به بهره‌مندی از فناوری ارتباطی ۵G و همچنین نمایشگر بزرگتر، گوگل در این تلفن همراه از باتری بزرگ‌تری هم استفاده کرده است. باتری این تلفن همراه جدید اکنون دارای ظرفیت ۳۸۰۰ mAh است که در مقایسه با باتری ۳۱۴۰ mAh پیکسل ۴a می‌تواند مدت زمان بیشتری کاربران را در انجام کار‌هایشان همراهی کند.

تلفن همراه پیکسل را نمی‌توان به صورت بدون سیم شارژ کرد اما این تلفن همراه از شارژر‌های ۱۸ واتی و فناوری شارژ سریع پشتیبانی می‌کند.

تلفن همراه از قابلیت فوکوس با استفاده از فناوری پیکسل دوگانه با تشخیص فاز استفاده کرده است.

در قسمت جلویی دستگاه شاهد استفاده از دوربین ۸ مگاپیکسلی هستیم که درحفره‌ی قرار گرفته در قسمت بالایی نمایشگر قرار دارد. این دوربین جلویی دارای زاویه دید ۸۳ درجه است تا بتوانید به راحتی عکس‌های سلفی دسته‌جمعی را با آن ثبت کنید.

همانند گذشته گوگل از فناوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی خودش در دوربین این تلفن‌ همراه هم استفاده کرده است تا بتوانید با استفاده از آن‌ها عکس‌های بهتری را ثبت کنید. از جمله دیگر قابلیت‌های این دوربین می‌توانیم به بهره‌مندی از قابلیت Night Sight اشاره کنیم که هم اکنون می‌توانید از آن در هنگام عکس برداری پرتره هم استفاده کنید.

دوربین این تلفن همراه می‌تواند که با رزولوشن ۱۰۸۰p و به صورت ۳۰، ۶۰، ۱۲۰ و ۲۴۰ فریم در ثانیه فیلم‌برداری کند. اگر که قصد داشته باشید با استفاده از این تلفن همراه با رزولوشن ۴K فیلم‌برداری کنید می‌توانید که این کار را به صورت ۳۰ یا ۶۰ فریم در ثانیه انجام دهید.

بر خلاف تلفن همراه پیکسل ۴a که تنها دارای یک دوربین بود گوگل در این تلفن همراه جدید از دوربین دوگانه استفاده کرده است. دوربین اصلی این تلفن همراه دارای رزولوشن ۱۲٫۲ مگاپیکسل بوده و دارای F 1.7 است. سنسور این دوربین دارای پیکسل‌های بزرگی با اندازه‌ی ۱٫۴ میکرومتر است.

در کنار این دوربین ۱۲٫۲ مگاپیکسلی گوگل از یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی با لنز فوق‌عریض استفاده کرده که دارا F 2.2 است. پیکسل‌های تشکیل دهنده‌ی سنسور این دوربین فوق‌عریض دارای اندازه‌ی ۱ میکرومتر هستند.

  • ۰
  • ۰

طبق اطلاعات منتشر شده، کمپانی هواوی امروز عضو جدید خانواده پی اسمارت را معرفی نمود. هواوی قصد دارد زودتر از حد انتظار به استقبال سال 2021 برود. هواوی پی اسمارت اولین گوشی هوشمند هواوی خواهد بود که حفره دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی در قسمت مرکزی بالای نمایشگر قرار دارد.  این گوشی از تراشه Kirin 710A و دوربین چهارگانه برخوردار است.
هواوی پی اسمارت 2021 با باتری ۵٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی رونمایی شد

هواوی پی اسمارت ۲۰۲۱ که از دو سیم‌کارت پشتیبانی می‌کند، به‌صورت پیش‌فرض با رابط کاربری EMUI 10.1 برپایه‌ی سیستم‌عامل اندروید ۱۰ به بازار عرضه می‌شود. هواوی بیستم شهریورماه امسال در مراسمی آنلاین، رابط کاربری EMUI 11 را به‌همراه بهبودهایی محسوس در حوزه‌ی حریم خصوصی برپایه‌ی اندروید ۱۰ معرفی نمود و نبود این رابط کاربری در پی اسمارت ۲۰۲۱ کمی دور از انتظار است. البته در هر صورت هواوی پی اسمارت ۲۰۲۱ همچون دیگر گوشی‌های این شرکت چینی بدون خدمات موبایلی گوگل (GMS) به بازار عرضه می‌شود. نبود GMS تاکنون خسارات شدیدی به بازوی موبایل هواوی در بازارهای بین‌المللی وارد کرده.

هواوی پی اسمارت ۲۰۲۱ در پنل پشتی میزبان چهار دوربین مجزا است. در این مجموعه، حسگر ۴۸ مگاپیکسلی با لنز عریض f/1.8 در نقش دوربین اصلی ظاهر می‌شود؛ دوربین اصلی گوشی که پیکسل‌های ۰٫۸ میکرومتری دارد از فناوری فوکوس خودکار تشخیص فاز پشتیبانی می‌کند.

میان‌رده‌ی جدید چینی‌ها از صفحه‌نمایش ۶٫۷ اینچ IPS LCD با وضوح فول HD پلاس (معادل ۲٬۴۰۰ در ۱٬۰۸۰ پیکسل) استفاده می‌کند که در بخش بالایی آن، حفره‌ای دایره‌ای‌شکل برای میزبانی از دوربین سلفی هشت مگاپیکسلی به‌چشم می‌خورد. صفحه‌نمایش هواوی پی اسمارت ۲۰۲۱ دارای نسبت تصویر ۲۰:۹ و تراکم تقریبا ۳۹۵ پیکسل در هر اینچ است. این صفحه‌نمایش ۱۶ میلیون رنگ به‌نمایش می‌گذارد؛ نسبت نمایشگر به بدنه‌ی پی اسمارت ۲۰۲۱ به تقریبا ۸۴٫۳ درصد می‌رسد. میان‌رده‌ی جدید هواوی ۲۰۶ گرم وزن دارد و ابعاد آن ۱۶۵٫۷ در ۷۶٫۹ در ۹٫۳ میلی‌متر اعلام شده.

هواوی پی اسمارت ۲۰۲۱ (P Smart ۲۰۲۱) با رابط کاربری EMUI 10.1 به بازار عرضه می‌شود

گوشی P اسمارت ۲۰۲۱ هواوی از تراشه‌ی ۱۴ نانومتری کرین 710استفاده می‌کند که تراشه‌ای هشت هسته‌ای با چهار هسته‌ی ۲٫۰ گیگاهرتزی Cortex-A73 و چهار هسته‌ی ۱٫۷ گیگاهرتزی Cortex-A53 استهواوی می‌گوید میان‌رده‌ی جدیدش مجهز به چهار گیگابایت حافظه‌ی رم است و حافظه‌ی ۱۲۸ گیگابایتی‌اش را می‌توان ازطریق کارت حافظه‌ی میکرو SDXC ارتقا داد. این گوشی میان‌رده از جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون بهره‌مند است.

میان‌رده‌ی جدید هواوی از Wi-Fi 802.11 b/g/n به‌همراه بلوتوث و GPS پشتیبانی می‌کند و درگاه USB Type-C دارد. در این گوشی، حسگر اثر انگشت به بخش کناری منتقل شده. پی اسمارت ۲۰۲۱ با باتری ۵٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعتیِ مجهز به فناوری شارژ سریع ۲۲٫۵ وات به بازار عرضه می‌شود. رنگ‌های گوشی شامل سبز (Crush Green) و طلایی (Blush Gold) و مشکی (Midnight Black) هستند. قیمت هواوی پی اسمارت ۲۰۲۱ برابر با ۲۳۹ یورو است. انتظار می‌رود گوشی موردبحث به‌زودی در بازارهای دیگر به‌غیر از اروپا هم حضور پیدا کنددوربین دوم پی اسمارت ۲۰۲۱ از حسگر هشت مگاپیکسلی در پشت لنز فوق عریض f/2.4 با زاویه‌ی دید ۱۲۰ درجه استفاده می‌کند. دوربین‌های سوم و چهارم پی اسمارت ۲۰۲۱ حسگر دو مگاپیکسلی دارند؛ دوربین اول برای عکاسی ماکرو و دوربین دیگر برای عمق‌سنجی صحنه‌ها به‌کار می‌رود. هر دو دوربین دو مگاپیکسلی پی اسمارت ۲۰۲۱ دارای لنز f/2.4 هستند

  • ۰
  • ۰

بر اساس خبرهای منتشر شده، کمپانی شیائومی در حال حاضر تولید دو گوشی هوشمند ارزان قیمت با دوربین ۱۰۸ و ۶۴ مگاپیکسلی است و از آن روز تا به حال خبری در مورد این موضوع نشنیده‌ایم.  در 31 شهریور 1399، کاربری در شبکه‌ی اجتماعی ویبو، نام رمز این دو محصول را در کنار شماره مدل آن‌ها منتشر کرد که یکی از آن‌ها به دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی مجهز شده بود. در رابطه با مشخصات فنی، طراحی ظاهری، باتری، قیمت، تاریخ معرفی و قابلیت‌هایی از این دست هنوز خبری منتشر نشده اما همان طور که این افشاگر اشاره کرده، به زودی این اتفاق رخ خواهد داد.
ارزانترین گوشی شیائومی با دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی

شیائومی در حال حاضر گوشی‌های زیادی با دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی دارد اما همه‌ی آن‌ها حداقل ۵۰۰ دلار قیمت‌گذاری شده‌اند که نمی‌توان آن‌ها را ارزان قیمت در نظر گرفت. هنوز هم مشخص نیست این محصولات جدید در چه محدوده‌ی قیمتی قرار می‌گیرند اما به نظر می‌رسد شیائومی قصد دارد مانند سامسونگ، یک سری گوشی ارزان قیمت با دوربین‌های قدرتمند راهی بازار کند.

در رابطه با دو محصول جدید شیائومی هم باید بگوییم نام رمز آن‌ها Gauguin و Gauguin Pro است و همان‌طور که احتمالا حدس زده‌اید، به ترتیب به دوربین ۶۴ و ۱۰۸ مگاپیکسلی مجهز خواهند شد. گفته می‌شود مدل پرو، ارزان‌قیمت‌ترین محصولی خواهد بود که با چنین سنسوری راهی بازار می‌شود بنابراین می‌توان انتظار داشت از برند ردمی باشد و نه شیائومی.

در حال حاضر ردمی نوت ۱۰ و نوت ۱۰ پرو در دست ساخت قرار دارند و در رابطه با دوربین آن‌ها هم اطلاعات زیادی منتشر نشده. به همین خاطر می‌توان احتمال داد دو گوشی جدید، در واقع همان گوشی‌های سری ردمی نوت ۱۰ شیائومی باشند. با این حال برای مشخص شدن این موضوع باید منتظر بمانیم. در رابطه با مشخصات فنی، طراحی ظاهری، باتری، قیمت، تاریخ معرفی و قابلیت‌هایی از این دست هنوز خبری منتشر نشده اما همان‌طور که این افشاگر اشاره کرده، به‌زودی این اتفاق رخ خواهد داد. بنابراین احتمالا تا پایان امسال شاهد رونمایی از آن‌ها خواهیم بود. همچنین انتظار می‌رود در روزهای آینده خبرهای بیشتری در رابطه با دو نماینده‌ی جدید شرکت چینی منتشر شود.

  • ۰
  • ۰

با توجه به گزارشات روابط عمومی مادیران، این کمپانی با تمرکز بر محصولات الکترونیکی تحت گروه بزرگ مادیران شروع به فعالیت کرده است. و محصولاتی همچون تلویزیون با برندهای ایکس ویژن و تی سی ال و مانیتورهای ال جی و ایکس ویژن را روانه ی بازار کرد. اکنون مادیران با شروع واردات و ارائه ی گارانتی برای گوشی‌های ال‌جی به ایران، سبد محصولات الکترونیکی محصولات خود را بیش‌ازپیش گسترش داده است.
مادیران نماینده انحصاری واردات گوشی ال جی در ایران شد

شرکت ال‌جی که پیش‌تر همکاری موفق دیگری با مادیران درزمینه‌ی تولید و عرضه و گارانتی گروه محصولات مانیتور را تجربه کرده است، با شروع همکاری جدید برای عرضه‌ی گوشی هوشمند، ابراز خوشحالی و پیش‌بینی می‌کند که موبایل نیز همانند سایر محصولات این شرکت بتواند با همکاری مادیران در بازار ایران موفق ظاهر شود.

با توافق انجام‌شده، جدیدترین گوشی‌های موبایل ال جی ، محصول سال ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ هم زمان با سایر کشورهای دنیا، درایران نیز با گارانتی مادیران عرضه می‌شود. مدیرعامل مادیران: تلاش میکنیم در آینده با رفع موانع، گوشی هوشمند را در ایران تولید کنیم

امیرحسین مرتضاییان، مدیرعامل مادیران، درباره همکاری با شرکت ال‌جی کره می‌گوید:

در شرکت صنایع الکترونیک، بر تولید و توسعه‌ی محصولات الکترونیکی گروه مادیران تمرکز می‌کنیم و درحالی‌که همواره برای ارتقا و پیشرفت در تولید تلویزیون کوشیده‌ایم، گسترش تنوع محصولات را نیز در دستورکار قرار داده‌ایم. همکاری جدید ما برای فروش و خدمات پس از فروش گوشی‌های موبایل LG، گامی مهم در این زمینه به‌شمار می‌آید و تلاش میکنیم در آینده با رفع موانع، این محصول را در ایران تولید کنیم.

با خروج رسمی شرکت‌های خارجی از ایران در سال‌های اخیر و فزونی‌گرفتن محدودیت‌هایی به‌منظور مبارزه با قاچاق گوشی، خرید گوشی موبایل با گارانتی معتبر و رجیستر آن، به دغدغه‌ی مصرف‌کننده‌ی ایرانی تبدیل شده است. حال با عرضه‌ی قانونی گوشی‌های ال‌جی به‌دست مادیران، مشتریان در بازار گوشی موبایل امکانی مطمئن‌تر برای دریافت گوشی با گارانتی معتبر و خوشنام پیدا خواهند کرد.