خط رند

آشنایی با انواع خط رند

خط رند

آشنایی با انواع خط رند

پوشش اخبار اپراتورهای سیم کارتی در کنار آموزش انواع خط رند به دارندگان سیمکارت های ایرانسل، همراه اول، رایتل

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

با توجه به گزارشات اخیر از سوی کمیسیون مقررات ارتباطات در تیرماه 1394 بیانیه ای در مورد خطوط های اعتباری ابلاغ شد که طبق آن کاربر بدون هیچ تراکنشی در طی مدت زمان سه ماهه نداشته باشد شامل یک سری از قانون و مقررات خواهند شد.

اما در صورت نبود اعتبار، اپراتور می‌تواند با انجام اطلاع‌رسانی لازم نسبت به قطع دو طرفه یا سلب امتیاز سیم‌کارت اقدام کند ،همچنین با انجام هر تراکنش از طرف کاربر، مهلت و بازه زمانی مجدداً برای کاربر لحاظ و آخرین تراکنش کاربر مبنای شروع بازه زمانی سه ماهه مذکور، خواهد شد.

همچنین امکانات و تسهیلاتی که اپراتور جهت افزایش اعتبار کاربر در شبکه و یا فعال سازی مجدد ارائه می‌کند،  مشمول قطع امکانات یا تسهیلات در قطع یک طرفه و یا دوطرفه  نخواهد شد.

از سوی دیگر در وضعیت قطع دو طرفه، به موجب این مصوبه اپراتور مربوطه موظف است شماره مشترک را تا زمان سلب امتیاز حفظ کند.

بدین ترتیب در چنین شرایطی اگر کاربر سیم کارت اعتباری در حساب خود دارای اعتبار باشد، دارنده پروانه یعنی اپراتور مربوطه می تواند با انجام اطلاع‌رسانی لازم، پس از بازه زمانی سه ماهه و همچنین به ازای هر دوره زمانی بدون تراکنش از طرف مشترک پس از گذشت این بازه زمانی سه ماهه، نسبت به جبران هزینه‌های لازم برای نگهداری شبکه و ارتباط به میزان حداکثر تعرفه ۲۰ دقیقه نرخ مکالمه پایه تلفن همراه دایمی اقدام کند. در این صورت کاربر مجاز به استفاده از باقیمانده اعتبار خود خواهد بود.

قوانینی مختص برای صاحبان سیم کارت اعتباری

اما در صورتی که سیم‌کارت رند اپراتور های مختلف از جمله ایرانسل،همراه اول،رایتل به مرحله قطع یک طرفه و قطع دوطرفه قرار گیرد، کلیه سرویس سیم‌کارت مسدود شده ولی اپراتور ارائه دهنده خدمات همچنان موظف است امکان تماس با کدهای خدماتی اضطراری ملی را برقرار کند.

علاوه بر این اپراتور درصورت عدم انجام تراکنش از طرف مشترک می تواند تا هنگام اتمام اعتبار، نسبت به جبران هزینه‌های لازم‌التادیه نگهداری شبکه و ارتباط اقدام کند.

همچنین اپراتور موظف است نحوه ثبت نام، غیرفعال کردن، قطع یک طرفه ، قطع دو طرفه و سلب امتیاز از مشترک را به صورت صریح در قرارداد مشترکین خود لحاظ کند.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی