خط رند

آشنایی با انواع خط رند

خط رند

آشنایی با انواع خط رند

پوشش اخبار اپراتورهای سیم کارتی در کنار آموزش انواع خط رند به دارندگان سیمکارت های ایرانسل، همراه اول، رایتل

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

همان طور که می دانید همراه اول نخستین و بزرگ ترین اپراتور تلفن همراه ایران است که برای اولین باردر سال 1373 با واگذاری 9200 شماره در شهر تهران با مسئولیت امور ارتباطات سیار شرکت مخابرات ایران شروع به فعالیت کرد و در حال حاضر یکی از پر طرفدارترین اپراتور محسوب می شود. در 19 مرداد همان سال 4 سیم کارت به نهاد ریاست جمهوری واگذار شد تا رسما فناوری تفلن همراه وارد ایران شد. طبق گزارشات ، چهارشنبه ۱۹ مرداد 1401، فناوری تلفن همراه در کشور 28 ساله شد.
سالروز عرضه اولین سیم کارت در ایران

19 مرداد 1373، چهار سیم کارت به نهاد جمهوری واگذار شد و برای اولین بار شاهد عرضه رسمی سیم کارت در ایران بوده ایم. بعد از آن به دلیل استقبال بی نظیر مردم، مخابرات ایران برای گسترش پوشش سیم کارت تلفن همراه از تهران به کل کشور تلاش کرد. زمانی نگذشت که توسعه شبکه تلفن همراه یکی از اهداف مهم مجموعه مخابرات کشور قرار گرفت. در آن زمان تغییر پارادایم های ارتباطی در دنیا به رونق رسیده بود و این نیاز در جامعه احساس می شد.

به همین خاطر ضرورت، هیات دولت به پیشنهاد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، اساسنامه شرکت ارتباطات سیار ایران را با سرمایه 2000 میلیارد ریال به تصویب رسید. کلیه وظایف امور ارتباطات سیار شرکت مخابرات ایران به شرکت ارتباطات سیار ایران واگذار شد. با جدی شدن خصوصى سازى صنعت مخابرات کشور، این شرکت با درک اقتضائات جدید بازار رقابت، از سال ۱۳۸۶ فعالیت خود را با نام تجارى همراه اول  به فعالیت خود ادامه داد.

عرضه پنج درصد سهام همراه اول در 28 آذر سال ۱۳۸۹ در فرابورس، اقدام دیگری بود که در تاریخچه ارتباطی کشور ثبت شده است و نماد «همراه» نیز در 29 مرداد 1392 رسما به بازار بورس کشور راه یافت و بر روی تابلوی معاملات بازار سرمایه قرار گرفت. با وجود طی شدن مسیر پر پیچ و خم طی این سال ها و حرکت روی مدار توسعه ارتباطات سیار همگام با کشورهای پیشرفته دنیا، در حال حاضر اپراتور همراه اول با واگذاری بیش از 100 میلیون سیم کارت دائمی و اعتباری همراه اول در جایگاه نخست اپراتورهای خاورمیانه نیز از آن خود کرده است.

 همراه اول به زعم جدیدترین گزارش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به عنوان ناظر و سیاست گذار عرصه فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور که مربوط به سه ماهه ابتدایی سال 1401 است، حدود 68 هزار سایت فعال ارتباطی مبتنی بر تکنولوژی های 4G، 3G و 2G  در کشور دارد. تملک بیش از 56 درصد تمامی سایت های ارتباطی کشور، منجر به پوشش 96.5 درصدی جمعیت کشور، پوشش یک هزار و 395 شهر و پوشش حدود 45 هزار روستای کشور به ویژه در فناوری های 4و 3G  شده که آمار چشم گیری در صنعت ارتباطات است. بیش از 82 هزار و 146 کیلومتر از جاده های کشور نیز هم در حال حاضر زیر چتر امواج رادیویی این اپراتور قرار دارد.

همراه اول به عنوان نخستین و بزرگترین اپراتور تلفن همراه کشور، همچنین علاوه بر پرچمداری توسعه جدیدترین تکنولوژی های ارتباطی و در اختیار داشتن بالاترین رکورد سرعت 5G  در کشور، حدود 52 میلیون مشترک 4G  و 3G دارد که حدود 45 میلیون اشتراک به مشترکان 4G  مربوط است. این اپراتور توانست در سال 1400 در زمینه مصرف دیتا به رکورد 5574 پتابایت برسد که نسبت به سال قبل آن، رشد 44 درصدی را نشان می دهد؛ همچنین رکورد ترافیک دیتای روزانه همراه اول نیز به 19.2 پتابایت رسید که با احتساب ترافیک مبین نت به بیش از 20 پتابایت برای نخستین بار در کشور رسیده است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی