خط رند

آشنایی با انواع خط رند

خط رند

آشنایی با انواع خط رند

پوشش اخبار اپراتورهای سیم کارتی در کنار آموزش انواع خط رند به دارندگان سیمکارت های ایرانسل، همراه اول، رایتل

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

با توجه به گزارشات اخیر در رابطه با حذف برنامه های ایرانی که از سال گذشته آغاز شد، در شهریور ماه 1398 شرکت اپل به دلیل تحریم های آمریکا بر علیه ایران، اقدام به حذف اپلیکیشن های ایرانی از آپ استور کرده است و این موضوع واکنش برخی از مسوولان و کارشناسان حوزه را در پی داشت درواقع گروهی از دانشجویان کشور در راستای حمایت از استارتاپ‌های داخلی  سیستم عاملی تولید کردند و بر روی گوشی‌های جی‌ال‌ایکس نصب کردند.
اندروید داخلی طراحی شد

پس از این اتفاق محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات جدید ایران هم با انتشار یک توییت فارسی از تصمیم اپل انتقاد کرد. وی اظهار کرد که اکنون اپل 11 درصد از بازار گوشی‌های هوشمند ایران را در اختیار دارد. احترام به حقوق مشتری،‌ یک اصل است که اپل از آن حمایت نکرده و ما به طور قانونی، حذف اپلیکیشن‌های ایرانی از اپ استور را پیگیری می‌کنیم.

گفتنی است یکی از مواردی که با پیشرفت تلفن‌های همراه، نمود بیش‌تری پیدا کرده، سیستم عامل گوشی‌هاست و تصمیم برای بومی کردن سیستم عامل هم به‌دنبال حذف اپلیکیشن‌های ایرانی از مارکت‌های خارجی و با هدف تأمین دو فاکتور امنیت و استقلال، گرفته شد، حتی محمدجواد آذری جهرمی -وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- چندی پیش درباره‌ی ایجاد سیستم عامل بومی اظهار کرده بود: مدت زیادی بود که می‌خواستیم سیستم عامل اندروید را در گوشی‌های ایرانی تغییر دهیم تا از استارت‌آپ‌های داخلی حمایت کنیم. این موضوع پیش نمی‌رفت تا این‌که اپلیکشین‌های داخلی را حذف کردند و این همدلی ایجاد شد و به زودی نتیجه کار را اعلام می‌کنیم.

البته بعد از مدتی مشخص شد که این موضوع تنها شامل برنامه های اپ استور نمی‌باشد و بعد از حذف اپلیکیشن‌های ایرانی از اپ استور به دلیل تحریم‌های آمریکا، سپس نوبت به گوگل رسیده است.

حال باید دید سیستم عاملی که عزم برای ایجاد آن به دنبال حذف اپلیکیشن‌های داخلی جزم شده تا چه اندازه می‌تواند نیاز کاربران را حل کند، نیازی که بیش از همه چیز، باید حائز دو فاکتور امنیت و استقلال باشد و از طرفی کارآمدی آن باید به اندازه‌ای باشد که با قرار گرفتن روی گوشی‌های داخلی، بتواند به خوبی مورد استفاده قرار گیرد.

معاون وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه این سیستم عامل به صورت اپن سورس (کدباز) شخصی سازی شده و پاسخگوی نیاز مردم است، گفت: این سیستم با این هدف طراحی شده که مطمئن باشیم اطلاعات ما از آن درز نمی‌کند. در همین حال اطمینان داشته باشیم که نسبت به این سیستم عامل شنود و تهدیدی وجود ندارد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی