مؤسسه آماری IDC در جدیدترین گزارش خود به بررسی وضعیت بازار گجت های هوشمند در سه ماهه دوم سال 2021 پرداخت. بر اساس آمار منتشر شده، اینطور که به نظر می رسد در چین حدودا 78.1 میلیون گوشی تلفن همراه به فروش رسیده است که نسبت به سال به سال 2020 با افت 11 درصدی همراه بوده است. این موسسه آماری در ادامه گفت: اگر آمار بازار چین را با سال قبل مقایسه کنیم، مشخص خواهد شد که فروش تلفن هوشمند در نیمه ی اول ۲۰۲۱ نسبت به بازهی زمانی مشابه در سال ۲۰۲۰ با رشد ۶٫۵ درصدی همراه بوده است. بر اساس گزارشات ذکرشده، نزدیک به ۱۶۴ میلیون گوشی تلفن همراه در نیمه ی نخست سال ۲۰۲۱ در چین به فروش رسیده است و ویوو توانست به جایگاه نخست برسد.
در میان این ۵ برند شیائومی بیشترین رشد را داشته است؛ بهطوریکه نسبت به سهماهه دوم سال ۲۰۲۰، توانسته در همین بازه زمانی در سال ۲۰۲۱ با رشد ۴۷ درصدی همراه شود. رشد ویوو به ۲۳٫۶ درصد میرسد و اوپو نسبت به سهماهه دوم سال ۲۰۲۰، توانسته رشد ۱۷٫۳ درصدی در سهماهه دوم سال ۲۰۲۱ تجربه کند. اپل رشد ۱۷ درصدی داشته و توانسته است نسبت به سال گذشتهی میلادی، آیفونهای بیشتری در بازار چین بفروشد.
ویوو توانسته است در سهماهه دوم سال ۲۰۲۱ نزدیک به ۱۸٫۶ میلیون دستگاه گوشی هوشمند در چین عرضه کند و با به دست آوردن ۲۳٫۸ درصد از بازار، جایگاه نخست را به خود اختصاص بدهد. در جایگاه دوم اوپو قرار دارد که توانسته ۱۶٫۵ میلیون دستگاه گوشی هوشمند بفروشد و ۲۱٫۱ درصد از بازار را متعلق به خود کند.
در جایگاه سوم شیائومی قرار دارد که توانسته ۱۷٫۲ درصد از بازار را در اختیار خود داشته باشد. برند محبوب چینی توانسته است در سهماهه دوم سال ۲۰۲۱ در حدود ۱۳٫۴ میلیون دستگاه گوشی هوشمند در بازار کشور خود به فروش برساند. چنین موضوعی در حالی رقم خورده است که چندی پیش، شیائومی با کنار زدن اپل در جایگاه دومین شرکت پرفروش در بازار تلفن هوشمند قرار گرفت. جایگاه اول همچنان در اختیار سامسونگ قرار دارد.
اپل در بازار چین توانسته است جایگاه چهارم را به دست آورد و در سهماهه دوم سال ۲۰۲۱ در حدود ۸٫۶ میلیون گوشی آیفون عرضه کند؛ چنین آماری ۱۰٫۹ درصد از بازار را تشکیل میدهد که برای یک شرکت آمریکایی در بازاری با رقبای سرسخت چینی ارقام بسیار خوبی به نظر میرسد. آنر توانسته است به جایگاه پنجم برسد. برند مستقل چینی در سهماهه دوم سال ۲۰۲۱ با فروش ۶٫۹ میلیون دستگاه گوشی هوشمند توانسته است ۸٫۹ درصد از بازار چین را به دست آورد و در میان ۵ شرکت برتر قرار بگیرد.
چنین آماری به معنی بهتر شدن شرایط برای آنر پس از جدایی از هواوی است و انتظار میرود با عرضهی محصولاتی از جمله تبلت وی ۷ پرو و آنر مجیک ۳ و سری آنر ۵۰ ادامه یابد. آمار ارائهشده نکات جالب دیگری نیز دارد؛ برای مثال آنر توانسته است در میان ۵ شرکت پرفروش قرار بگیرد.